سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 59093
|
11:13 - 1395/08/08
نسخه چاپی

رئیس پلیس فتا استان اردبیل خبر داد؛

شگرد جدید کلاهبردارن در تلگرام

شگرد جدید کلاهبردارن در تلگرام
رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: پیام ارسال شده برای قربانی، کد 5 رقمی بوده که بنا به ادعای مجرم، کد قرعه‌کشی است، اما این کد همان کد فعال‌سازی اکانت در شبکه اجتماعی بوده که متاسفانه برخی ها ارسال کرده اند.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازآذرسلام، سرهنگ حافظ شریفی نسبت به شگرد جدید کلاهبرداری و اخاذی در شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام هشدار داد.

رئیس پلیس فتا نیروی انتظامی استان اردبیل گفت: با توجه به وصول پرونده هاي مشابه به اين پليس و نتيجه بررسي آنها حاكي از آن است كه اكانت شبكه هاي اجتماعي برخي از شهروندان را به طريق مشابهي مورد هك قرار داده اند كه مراتب پيشگيري و رسيدگي بلافاصله در دستور كار كارشناسان پليس فتا استان قرار گرفته است.

رئيس پليس فتا استان اردبيل تصريح كرد: برخی از افراد سودجو با سوءاستفاده از حسن اعتماد هموطنان، اقدام به ارسال پیامک‌های جذاب و اغوا کننده جعلی به عنوان شگردی رایج نظير برنده شدن در قرعه‌کشی هاي مختلف، اقدام به كلاهبرداري مي کنند.

وی در اين رابطه جدیدترین شگرد مجرمانه كلاهبرداران را پیامک‌های ارسالی با هدف دسترسی به کدهای فعال‌سازی در شبکه‌های اجتماعی نظير تلگرام دانست و گفت: در یکی از جدیدترین پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا، افرادی سود‌جو با ارسال پیامک‌هایی مبنی بر برنده شدن اشخاص مختلف در انواع قرعه‌کشی‌ها از دریافت‌کنندگان پیامک درخواست می‌کردند که کد قرعه‌کشی دریافت شده در پیامک را به شماره اعلامی، ارسال(forward) می کنند.

سرهنگ شريفي افزود: پیام ارسال شده برای قربانی کد 5 رقمی است که بنا به اظهار فرد مجرم کد قرعه‌کشی است اما این کد همان کد فعال‌سازی اکانت در شبکه اجتماعی می‌باشد. متاسفانه برخی از کاربران به محض دریافت کد قرعه‌کشی(!)، اقدام به ارسال آن کرده و غافل از تبعات آن منتظر دریافت جایزه می‌باشند.

وی ادامه‌داد: افراد سودجو بعد از دریافت کدهای فعال‌سازی اقدام به ایجاد اکانت‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی کرده و از جانب قربانی اقدام به انتشار مطالب غیر واقع (درخواست کمک از دوستان و حتی مزاحمت برای آن‌ها) و با برقراری ارتباط با دوستان و بستگان قربانی مبادرت می کنند.

وی تاکید‌کرد: شهروندان و کاربران توجه داشته باشند که برنده شدن در قرعه‌کشی می‌تواند یک شگرد مجرمانه برای فریب و به دام انداختن شما باشد. لذا هرگاه از سوی افراد ناشناس که خود را در قالب کارمند دستگاه یا نهادی دولتی هم معرفی می‌کنند و ادعای برنده شدن شما در قرعه‌کشی را عنوان می‌نمایند قبل از هرگونه اقدام و در اختیار قرار دادن اطلاعات به آن فرد به این موضوع با دیده شک و تردید بنگرید و از دادن اطلاعات درخواستی آن‌ها خودداری کنید.

رئيس پليس فتا استان اردبيل در  پایان گفت: پلیس فتا از کلیه کاربران می‌خواهد در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir  بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی و يا تماس با شماره تلفن 0452183417 اعلام کنند.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد