سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 59556
|
08:13 - 1395/08/16
نسخه چاپی

سایه سنگین بی توجهی مسئولان بر سر قهرمان وزنه برداری جهان!+عکس و فیلم

 سایه سنگین بی توجهی مسئولان بر سر قهرمان وزنه برداری جهان!+عکس و فیلم
پیشرفت یک ورزشکار حرفه ای بستگی به حمایت همه جانبه مسئولان دارد که متاسفانه امروز قهرمان وزنه برداری جهان از شهر مرزی اصلاندوز حمایت نمی شود.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازارس تبار،"سید محمود میرموسوی" 31 ساله از شهر مرزی اصلاندوز مغان که در یک سانحه تصادف از ناحیه پای چپ معلولیت دارد،جوانی است که این را به اثبات رسانده که معلولیتش نمی تواند محدودیت باشد و  تمام توان خود را برای افتخار آفرینی در عرصه ورزش استان و کشور و شهر به کار گرفته است.

وی در رشته وزنه برداری معلولین عناوین قهرمانی از جمله نفر اول کشوری در سالهای 1387،1386،1385 دارنده مدال طلای جهانی نیوجرسی آمریکا در سال 1387(2008 میلادی) ،نفر سوم کشوری در سال 88 .در همان سال به اردوی تیم ملی دعوت شده و مدت 6 ماه و 75 روز در این اردو حضور داشته است.

 

یک هفته مانده به مسابقات جهانی بنگلور هندوستان، این مسابقات بعلت شیوع آنفلوانزای خوکی لغو شد.

درسال 1391 و 1392 صدمه شدیدی از ناحیه هر دو مفصل شانه برایش پیش آمد اما ناامید نشد و ورزش حرفه ای را دوباره از سر گرفت و امروز در وزن 88 کیلوگرم نزدیک به 200 کیلو وزنه می زند.

میرموسوی در گفت و گو با خبرنگارارس تبارمی گوید:ورزش معلولین در استان اردبیل در سطح بسیار خوبی قرار گرفته اما مسئولین نسبت به این قشر از جامعه ورزشی کم توجهی می کنند.مکانی برای معلولین ورزشکار بخصوص برای قهرمانان این رشته نیست که بتوانند به آرامی و با بیشترین امکانات در آن ورزش کرد.

این فیلم را ببینید...

 

وی گفت:قبل از این ورزش در رشته فوتبال مهارت خاصی داشتم تا جایی که میخواستم در تیمهای بزرگ کشور حضور داشته باشم، اما به جهت بروز حادثه تصادف شدید متاسفانه نتوانستم به رشته مورد علاقه ام ادامه بدهم ،ولی ناامید نشدم زیرا معلولیت محدودیت نیست و در رشته وزنه برداری معلولین تا مراحل قهرمانی جهان ادامه دادم.

موسوی افزود:بعد از بازگشت از اردوی تیم ملی بازی های آسیایی اینچوان در سال 92 بخاطر نبود حمایت های مالی جهت تهیه مکمل های ورزشی نتوانستم برای حضور در تیم ملی آمادگی داشته باشم.

به گفته وی حتی مسئولان اصلاندوز هم پیشتر قول اهدای یک قطعه زمین و شغل مناسب برایش داده بودند که آنهم محقق نشد و تاکنون نسبت به این امر بی توجهی شده است.

 

قهرمان نیوجرسی آمریکا در ادامه گفت:متاسفانه برای تمرین بیشتر وحرفهایهزینه زیادی لازم است که در سایه بی‌توجهی مسئولان برخی از هزینه‌ها را خودم متحمل می‌شوم و انتظار دارم که مسئولان برای تداوم قهرمانی وحضور دوباره در سکوهای افتخارآمیز جهانو احتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران از من و امثال بنده حمایت کنند.

اما این قهرمان ملی کشورمان چندین سال است که بدون حمایت مسئولان و نبود اسپانسر دست و پنجه نرم می کند تا جایی که تنها با در اختیار گرفتن سالن ورزشی امرار معاش می کند و آنهمبا درآمد کم کفاف زندگی را نمی دهد.

امید است، مسئولان در راستای حضور دوباره قهرمان منطقه و کشورمان در میادین داخلی و بین المللی تلاش کرده و وی را مورد حمایت خود قرار دهند تا بار دیگر باعث افتخار کشور و شهرمان شود.

 

گزارش:سجاد میرزایی

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد