سرویس: اقتصادی
کد خبر: 59603
|
13:39 - 1395/08/16
نسخه چاپی

وقتی اقتصاد مقاومتی درون آب معنا می شود؛

ابتکار دو برادر در روستاي اولتان/ ایجاد اشتغال برای 3 نفر + عكس

	ابتکار دو برادر در روستاي اولتان/ ایجاد اشتغال برای 3 نفر + عكس
موقعیت اقلیمی روستای اولتان در پارس آباد موجب شده برادران كهندل با پشتکار فراوان وارد عرصه پرورش ماهي در اين روستا شده و دغدغه بخشی از تامین مخارج خانواده آنها مرتفع شود.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازآران مغان، تکیه بر اقتصاد بومی، کاهش وابستگی، ایجاد ثبات در اقتصاد و بسیاری دیگر از کلید واژه های مهم از محورها و بندهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر انقلاب به تمامی دستگاه های اجرایی است. در این میان هرچند در سال های گذشته آنچنان که باید به گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در کشور و خصوصاً در پارس آباد توجه نشده است، افرادی موفق با تکیه بر توان خود به صورت خودجوش و با وجود مشکلات فراوان و عدم حمایت از سوی دولت، اقدام به راه اندازی کسب و کار به صورت مشاغل زود بازده در اين شهرستان کرده اند.
از جمله اين جوانان كه توانسته اند بدون استفاده از هرگونه تسهيلاتي و با سرمايه شخصي با راه اندازي پرورش ماهي كسب و كار پر رونقي در روستاي اولتان براي خود ايجاد كنند، مهدي و بهمن كهندل دو برادري هستند كه با پشتکار فراوان اقدام به راه اندازي مزرعه پرورش ماهي كرده و بخشی از تامین مخارج خانواده آنها مرتفع شده است.

برادران كهندل که شروع فعالیت خود در این عرصه را از سال گذشته آغاز كرده اند با راه اندازي استخري به مساحت 110 متر مربع در مزرعه كشاورزي و خرید پنج هزار قطعه بچه ماهی که مبلغی در حدود دو میلیون تومان مي شد خریداری و با غذای طبیعی از جمله ذرت، یونجه و ... پرورش يافته كه برای بهره برداري آن نزدیک پنج میلیون تومان نيز هزينه شده است.

حال بعد از دو سال تلاش، نتيجه كار اين دو برادر اهل روستاي اولتان در راه اندازي مزرعه پرورش ماهي به بار نشسته و ضمن رسيدن به سودآوري و تامين مخارج خانواده، زمينه اشتغال سه جوان ديگر روستايي در اين پرورش ماهي فراهم شد و گام مؤثری در تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی در روستا برداشته شد.

برادران كهندل با بیان اینکه تاکنون مشکل خاصی در زمینه بازار فروش نداشته اند، گفت: با توجه به کیفیت خوب و قیمت مناسب، ماهي هاي اين مزرعه كه از نوع كپور و آمور است فروش خوبي دارد و علاوه بر فروش آن در بازار شهرستان پارس آباد به شهرهاي همجوار نيز صادر مي شود.

عكس از منوچهر سروي

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد