سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 59924
|
09:11 - 1395/08/23
نسخه چاپی

راه اندازی کارخانه رب گوجه فرنگی از مطالبات کشاورزان اصلاندوزی!

 راه اندازی کارخانه رب گوجه فرنگی از مطالبات کشاورزان اصلاندوزی!
ایجاد و راه‌اندازی کارخانه تولید رب گوجه فرنگی در اصلاندوز می‌تواند کمک خوبی برای کشاورزان این منطقه باشد.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازارس تبار،تابستان امسال حدود75هزار تن گوجه فرنگی از مزارع شهرستان پارس آباد و حدود 25 هزار تن نیز در منطقه اصلاندوز برداشت شد.

در منطقه اصلاندوز با توجه به حاصلخیز بودن زمین های زراعی حدود 500 هکتار از مزارع به زیر کشت محصول گوجه فرنگی رفت .
اما امسال هم مثل سالهای گذشته، به علت عدم بازاریابی و خرید تضمینی و نبود تعاونی و اتحادیه، فروش گوجه فرنگی کشاورزان اصلاندوزی با مشکل مواجه شد.

این قشر زحمت کش جامعه باید در گرمای طاقت فرسای تابستان عرق بریزند و چشم انتظار بمانند تا بتوانند حاصل دسترنج خود را به بهایی ناچیزبه دلالان یا رهگذران بفروشند؛ تا خرج زندگی خود را درآورده و شرمنده خانواده خود نشوند.

به گفته یکی از کشاورزان محصول گوجه فرنگی در مزرعه کیلویی 350تومان بفروش می رسید که 1200تومان هم هزینه جعبه بوده و برای کارگران نیز روزانه 40 هزار تومان پرداخت می شود که مقرون به صرفه نیست.

 

بیشترین منفعت را در فروش این محصول،دلالان می برند؛ زحمات زیاد کشاورزان از مرحله کاشت تا برداشت که که نتیجه آن عاید دلالان می شود.

با توجه به اینکه گوجه فرنگی اصلاندوز مغان جزو مرغوب ترین محصولات است، وجود یک کارخانه رب سازی در این منطقه بیشتر احساس می شود. که در صورت محقق شدن این امر، کشاورزان زیادی برای کاشت مجدد آن تمایل پیدا خواهند کرد.

براساس این گزارش نبود کارخانه رب سازی در این منطقه و صنایع تبدیلی از مشکلات موجود گوجه کاران منطقه است بنابراین ایجاد و راه‌اندازی کارخانه تولید رب گوجه فرنگی در اصلاندوز می‌تواند کمک خوبی برای کشاورزان این منطقه باشد.

این درحالی است که دو کارخانه رب سازی بصورت شخصی در شهرستان پارس آباد وجود دارد اما کشاورزان اصلاندوز از داشتن کارخانه صنایع تبدیلی محروم اند.

قطعا تشکیل تعاونی و اتحادیه فروش گوجه فرنگی در شهرستان پارس آباد و منطقه اصلاندوز و سایر مناطق همجوار، می تواند کمک حال کشاورزان این منطقه باشد.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد