سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 59981
|
18:26 - 1395/08/23
نسخه چاپی

دادستان اردبیل مطرح کرد؛

لزوم نظارت جدی بر بوتیک هایی که از مانکن های تهییج کننده در ویترینها استفاده می کنند/ارائه قلیان در قهوه خانه ها ممنوع است

لزوم نظارت جدی بر بوتیک هایی که از مانکن های تهییج کننده در ویترینها استفاده می کنند/ارائه قلیان در قهوه خانه ها ممنوع است
دادستان اردبیل در نشست با بازاریان، رؤسای اتحادیه و اصناف استان اردبیل گزارش و راهکارهایی از آسیب های این حوزه ارائه داد.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازآذرسلام، ناصر عتباتی در نشست هماهنگی برگزاری یادواره شهید شاخص اصناف کشور "غلامحسین دیده بان" که با حضور مسئولان شورای اصناف، رؤسای اتحادیه ها؛ در دفتر جلسات فرماندهی سپاه استان اردبیل برگزارشد، یکی از مسائل مهم و مغفول در حیطه اصناف را "اسلامی شدن بازار" در مراودات، معاملات، اخلاق و برخوردهای اجتماعی برشمرد واظهار داشت: اسیب هایی وجود دارد و در حال حاضر نیز با رکود و بیکاری مواجهیم و متاسفانه بیشتر واحدهای صنعتی و تولیدی اردبیل غیر فعال شده اند که خروجی آن معضلات و ناهنجاریها خواهد بود.

 

دادستان اردبیل با اشاره به اینکه در بررسی ها و پژوهش های صورت گرفته ریشه بسیاری از جرایم به اقتصاد برمی گردد افزود: نباید اجازه بدهیم سن بزه به پایین تر بیاید.
عضو شورای قضائی استان اردبیل با تاکید بر اینکه باید بیسجی وار وارد بازار و فعالیت اقتصادی شد گفت: در بازدید از کشت و صنعت مغان که توان تبدیل شدن به یک شرکت نمونه اقتصادمقاومتی را دارد و از پتانسیل بالایی برخوردار است متاسفانه شاهد تعدیل نیرو در این شرکت بودیم در حالیکه انتظار می رفت کشت و صنعت مغان برای چندین هزار شخص شغل ایجاد کند.

عتباتی در ادامه با انتقاد و گله از اصناف و اتحادیه ها گفت: عمده مراکز تجاری فروشگاه و پاساژهای استان و اردبیل فاقد هیئت امنا بوده که بستر را برای فساد و سوء استفاده به هر شکلی فراهم می کند در حالی که صرف نظر از خلا قانونی، انتظار می رود اصناف و اتحادیه ها در صدور پروانه، مجوز هیئت امنای محل فعالیت را نیز  از فرد بخواهد.
دادستان اردبیل با انتقاد و هشدار به برخی از فروشگاه های البسه، تصریح کرد: متاسفانه برخی از بوتیک های لباس های زیر، مانکن زننده و تهییج کننده ای به ویترین گذاشته و یا برخی از فروشندگان این گونه لباس ها و لوازم ارایشی توسط مرد اداره می شود که هرچه سریعتر باید اصلاح و تغییر روش دهند.
دادستان شهرستان اردبیل برخورد و گزارش این فعالیت ها در وحله اول را از آن وظیفه اتحادیه و بازرسی و نظارت اصناف دانست و گفت: اصناف و اتحادیه ها قبل از همه باید ورود کند که در این مورد خلأبزرگی داریم.

 

ناصر عتباتی در ادامه با ابراز تاسف شدید از سهل انگاری همگانی در فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: چنانچه بی تفاوتی فراگیر شود سیل آن همه را خواهد برد.
عتباتی درادامه با قدردانی از سازمان اطلاعات سپاه استان اردبیل در کشف پرونده مهم مدلینگ که نزدیک به 20 نفر در آن بازداشت شدند گفت: این فعالیت آبروی استان اردبیل را در فضای مجازی خدشه دار کرده بود و اگر ادامه می یافت معلوم نبود چه فسادی روی می داد.شاهدیم که با انحراف و سوء استفاده از برخی بانوان توسط برخی از حرف ها مانند آتلیه های عکاسی و سالن های آرایشگری زنانه و برخی از فعالین شبکه های مجازی عاقبت تلخی در انتظار آنها بوده است.
این مقام قضائی در ادامه با ارائه آماری از کشفیات گیرنده ماهواره، مشروبات مواد مخدر مرکز فساد تصریح کرد: دلیل عمده ترویج این ناهنجاری و فسادها در سایه اغماض و چشم پوشی بوده است.

 

دادستان اردبیل هشدار داد: نباید اجازه بدهیم منکر و معروف جای خود را عوض کند و نسبت به برخی افراد در برخی ادارات و سازمان ها هشدار می دهم که در مراجعه ارباب رجوع محجبه و بی حجاب تبعیض و سنگ اندازی عمدی نکنند زیرا رصد، شناسایی و برخورد ها شدید و قانونی خواهد بود.
وی از بازاریان و اصناف خواست فضای کسب خود را با این فریضه، پاک و سالم کنند تا برکات الهی نیز شامل حالشان شود.
دادستان انقلاب و عمومی اردبیل با ارائه گزارش سفر به آلمان گفت: در این کشور پلیس های محلی عین نسخه امر به معروف و نهی از منکر را با عنوان و جلوه ای دیگر قانونی کرده اند و آن حساسیت برانگیزی مردم نسبت به حرکات ناهنجار اطراف خود است.

 

عتباتی در ادامه با ابراز رضایت و خوشحالی از تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: خوشبختانه در این قانون ابلاغ ماموریت های مهم و حساس به ضابطین قضائی بسیج در نظر گرفته شده و خوشبختانه اکثر پرونده های این حوزه از سلامتی و اهمیت قضائی برخوردار بوده است.
وی در ادامه به تهاجم فرهنگی دشمنان اشاره کرد و افزود: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به اندازه فرصت دارای تهدیداتی هم هست که عده ای مسئولین مرتبط و متولی خود را به خواب غفلت عمدی زده است.

 

دادستان اردبیل همچنان با اشاره به ابلاغ قانون امر به معروف و نهی از منکر از عدم اهتمام و اقبال مسئولین انتقاد کرد و گفت: آنطور که انتظار می رفت ورود مسئولین را شاهد نیستیم.
ناصر عتباتی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردبیل در پایان ضمن اعلام حمایت از اصناف خواست: نسبت به اعمال وظایف خود و پیشگیری از تخلفات صنفی، را در دستور جدی قرار دهند.
عتباتی با بیان اینکه طبق قانون اعطای مجوز به قهوه خانه ها برای ارائه قلیان ممنوع بوده گفت:  برخی افراد بدون مجوز اقدام به فعالیت و جذب مشتریانی از جوانان و نوجوانان کرده و به مرکز اراذل و او باش، فساد، مواد فروشی و تعرض به افراد سنین پایین شده و دراین راستا نیز اتحادیه مربوط قضیه را جدی نگرفته است.
    

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد