سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 59993
|
09:17 - 1395/08/24
نسخه چاپی

با حمایت از بیماران کلیوی رنج آنها را کم کنیم

با حمایت از بیماران کلیوی رنج آنها را کم کنیم
بیماران کلیوی، با وجود حمایت «انجمن حمایت از بیماران کلیوی» همچنان رنج می برند .

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازاورامی، با پیشرفت علم و تکنولوژی نمی ­دانیم چرا بیش از پیش هر روزه به تعداد بیماران افزوده می گردد، بیماری کلیوی یکی از شایع ترین بیماری ای است که گریبان گیر مردم شده است. این افزایش را می توان ریشه در جدی نگرفتن سلامت جسمی فرد تلقی کرد که با سهل انگاری و بی توجهی، به چنین مشکلی دچار شده‌اند.

 

بیماران کلیوی، جزو بیمارانی هستند که برای درمان بیماریشان نیاز به هزینه هنگفتی دارند. شاید بتوان یکی از علل افزایش تعداد بیماران چنین بیماری را در خاموش بودن این بیماری عنوان کرد؛ به این علت، که این بیماری دیر تشخیص داده می شود. از این رو شخص با سهل انگاری در چکاب سلامت جسمی خود و به پشت گوش انداختن پیشگیری از این بیماری منجر به نارسایی کلیوی شده و یا به سایر بیماری های کلیوی دچار می گردند.

 

هم اکنون 99 نفر از هموطنان مشگین شهریمان از بیماری کلیوی رنج می­برند که برخی از این تعداد نیاز به پیوند کلیه دارند و برخی نیز گرفتار نارسایی کلیه شده و نیاز به دیالیز دارند. از آنجا که درمان این بیماری نیازمند هزینه بالایی است و برخی از بیماران به دلیل عدم تأمین هزینه درمانشان از درد، رنج می برند. در این راستا، برای حمایت از این بیماران کلیوی «انجمن حمایت از بیماران کلیوی» در سطح شهرستان ایجاد شده است ولی با این حال نیازمند همت و یاری خیرین شهر در جهت ارائه خدمات بهتر و رسیدگی به این بیماران در سطح شهرستان هستند.

 

گفتنی است که شهرستان مشگین شهر بعد از استان اردبیل و پارساباد سومین شهرستانی است که بیشترین بیمار را در این راستا دارد.

 

به مناسبت هفته حمایت از بیماران کلیوی، وظیفه انسانی هر خیری است که به این انجمن شهرستانی در جهت حمایت از چنین بیمارانی گام بردارند. و از رنج و دردی که این بیماران تحمل می کنند آگاه باشند. این بیماری خاموش در کمین هر انسانی است اعم از خرد و بزرگسال، در این راستا باید از علائم و نشانه های این بیماری آگاهی یافته و بروز هرگونه مشکلی را جدی گرفته و اقدام به پیشگیری و درمان اولیه نمایند.

 

کلیه ها، عضو حیاتی بدن انسان هستند که با از کار افتادگی آنها حیات انسان نیز مختل می شود. پس با هر گامی که در این راستا برداشته می شود، در واقع حیات را به شخص بیمار هدیه داده و با کاسته شدن هر اندازه از درد و رنج چنین بیمارانی در واقع از مختل شدن حیات آن شخص جلوگیری به عمل می آید. چراکه، جدا از سلامت جسمی که منحل می گردد، چنین بیمارانی اگر مورد حمایت قرار نگیرند به تدریج از نظر سلامت روحی – روانی نیز دچار اختلال می گردند.

 

با حمایت از بیماران کلیوی از طریق همین «انجمن از حمایت بیماران کلیوی» شهرمان، حیات را به آنها هدیه دهیم.

 

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد