سرویس: پزشکی وسلامت
کد خبر: 61131
|
10:32 - 1395/09/20
نسخه چاپی

شاهکار تشخیص در خصوص بيماري يك كودك؛

دو جواب متفاوت از دو آزمایشگاه سونوگرافی در پارس آباد و اردبیل + عكس

دو جواب متفاوت از دو آزمایشگاه سونوگرافی در پارس آباد و اردبیل + عكس
هرچند اغلب خطاهای پزشکی، حین درمان اتفاق می افتد اما اينكه دو آزمایشگاه سونوگرافی در تشخیص سنگ در كليه يك كودك جواب متفاوتي دهند از آن دست خطاهايي بوده كه پاي سلامت بيماران در ميان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان، ماجرا از آنجا شروع شد که خانواده یک پسر بچه شیرخوار در پارس آباد به يكي از سونوگرافي ها در اين شهر مراجعه می کند و پس از اعلام جواب، بیماری اين كودك سنگ در كليه تشخیص داده می شود.

خانواده اين كودك بلافاصله بعد از گرفتن جواب اين سونوگرافي به بیمارستانی در اردبیل مراجعه مي كنند و در آنجا براي اطمينان از وجود سنگ در كليه كودك، دوباره به سونوگرافي در اردبيل مراجعه كرده و بعد از انجام آزمایش و گرفتن جواب آن مشخص می شود که اين كودك خردسال اصلا سنگ كليه نداشته و موردی هم از وجود سنگ کلیه در جواب آزمايش دیده نشده است.

حال با این وجود، جواب کدامیک از این دو آزمایش قابل قبول است؟ سونوگرافي كه در پارس آباد تشخيص بر سنگ كليه در اين كودك خردسال داده يا آزمايشگاهي كه در اردبيل از نبود سنگ در كليه اين كودك داده است.

اين در حاليست كه این دست از خطاها موجب از بین رفتن احساس اعتماد بیمار به سیستم پزشکی و همچنین بروز نگرانی های غیر ضروری برای بیمار و خانواده او می شود و اگر بیماران در نتیجه خطای تشخيص متوجه آسیب جسمی شوند از همان ساعات اولیه می توانند نسبت به آن اعتراض كرده و شكايت خود را تقديم مراجع ذي ربط کنند.

 

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد