سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 61230
|
03:04 - 1395/09/23
نسخه چاپی

هندوانه یلدا و گُلابی برجام؛ میوه هایی که برای مردم گران تمام می شود

هندوانه یلدا و گُلابی برجام؛ میوه هایی که برای مردم گران تمام می شود
طی سال های گذشته و بنا به سنت دلالان و ...، امکان افزایش قیمت میوه در پَسا یلدای سال جاری نیز دور از انتظار نیست، با اینکه این مقوله وجه اشتراک بین هندوانه یلدا و گُلابی برجام تلقی می شود اما از مسئولان انتظار می رود تا اقدامات لازم جهت تنظیم بازار و همچنین حذف دلالان میوه را انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، حدود یک هفته تا شب چله باقی مانده و طبق رسم و رسوم، خانواده های ایرانی دور هم جمع می شوند و طولانی ترین شب سال را در کنار هم می گذرانند.

شب یلدا یکی از رسم های دیرینه ما با خوراکی های خاص خود از جمله صرف میوه و آجیل است؛ اما چند سالی است که با وجود گرانی این اقلام مصرفی، پدر خانواده همچون سنوات گذشته گرانترین شب سال را تجربه کرده و ناچاراً میوه و آجیل را به هر قیمتی که هست، خریداری می کند.

طی سال های گذشته و بنا به سنت دلالان و ...، امکان افزایش قیمت میوه در پَسا یلدای سال جاری دور از انتظار نیست؛ با اینکه این مقوله وجه اشتراک بین هندوانه یلدا و گُلابی برجام تلقی می شود و هر دو رابطه مستقیم با جیب مردم دارند، اما از مسئولان انتظار می رود تا اقدامات لازم جهت تنظیم بازار و همچنین حذف دلالان میوه را در جهت مناسب بودن قیمت میوه انجام دهند.

در حال حاضر فعلاً خبری از دلالان و دیگر افکار کاذب در بالا بردن قیمت اقلام مصرفی خاصه شب یلدا در سطح استان اردبیل و بتبع شهرستانها (کوثر) مشاهده نمی شود؛ ولی این احتمال وجود دارد که سنت گرانی شب یلدا پس از چندی دوباره گریبان گیر مردم باشد و معضلی دوچندان را برای مسئولین به وجود آورد.

در این میان مسئولان امر برای جلوگیری از این معضل همه ساله می توانند با تنظیم بازار و همچنین کوتاه کردن دست دلالان در دخالت به امور بازار هم به وظیفه ذاتی خود عمل کنند و هم شادی مردم را با قیمت مناسب میوه ها در این شب به یاد ماندنی موجب شوند.

گزارشات مرتبط با قیمت میوه و آجیل در گرانترین شب سال متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد