سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 61260
|
00:11 - 1395/09/24
نسخه چاپی

طرح های راکد در گرمی چشم انتظار تدبیرمسئولین

طرح های راکد در گرمی چشم انتظار تدبیرمسئولین
طرح ها و واحدهای تولیدی گرمی که موقعیت مستعد و بی بدیل برای توسعه دارند چشم انتظار تدبیر مسئولین هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسیفار، شهرستان گرمی با توجه به موقعیت ویژه خود یکی از نقاط مستعد برای توسعه دامداری است.

وجود جامعه عظیم عشایر و روستایی که منبع درآمد اصلی آن ها کشاورزی و دامداری است، در کنار قابلیت منحصر به فرد آب، خاک و هوا برای پرورش دام های اهلی شرایط ویژه ای برای این منطقه به وجود آورده است.

 

در این شهرستان بیش از50 طرح و واحدهای تولیدی مرغداری و دامداری و...، بشکل نیمه فعال و راکد وجود دارد و بر همین اساس بالای صد میلیارد تومان از اعتبار و سرمایه ملی در این واحدهای راکد خاک می خورد.

 

 

با یک بررسی اجمالی می توان دریافت که با فعال سازی این واحدها زمینه اشتغال بالای 400 نفر نیز فراهم خواهد شد.

 

برخی از این واحدها با وجود ساختمان مسکونی شیک و ساختمان نگهداری دام و طیور مناسب از همان ابتدا بدون فعالیت هستند.

 

با کمی تحقیق و بررسی مشخص می شود از همان ابتدا تسهیلات در نظر گرفته شده برای این واحدها بسیار کمتر بوده است و اجرا کنندگان این طرح ها اکثرا از بخش سنتی و عادی جامعه هستند. با این توصیف چون سررشته ای در این زمینه ندارند همان وام ناچیز را قبول و درنهایت به علت ناکافی بودن پول، طرح راکد مانده است.

 

علی وطندوست از روستای بیلداشی ومجید زاده  از روستای دیزج و چندین نفر دیگر از صاحبان طرح های تولیدی منطقه علت اصلی راکد بودن طرح ها را نداشتن سرمایه در گردش صاحبان طرح های تولیدی، اقساط معوق، کافی نبودن سرمایه اولیه و عدم حمایت کافی از سوی متولیان امر، عدم حمایت بانکها جهت احیاء دوباره این طرح ها، عدم مدیریت مالی و بازاریابی و... عنوان کردند.

در اصل اگر از تعطیلی یک بنگاه یا واحد تولیدی در منطقه محرومی همچون شهرستان گرمی جلوگیری شود در حقیقت در حمایت از تولید داخلی در راستای اقتصاد مقاومتی گام عملی برداشته شده است.

 

صاحبان واحدهای تولیدی در شهرستان گرمی که اکثرا بخاطر کمبود نقدینگی و بدهی تعطیل شده اند از سوی مسئولین انتظار کمک و توجه دارند تا با به جریان انداختن واحدهای خود ضمن کمک به چرخه تولید کشور باعث اشتغالزایی موثر در منطقه باشند.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد