سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 61475
|
12:51 - 1395/09/29
نسخه چاپی

امضای تفاهم نامه پژوهشی جهاددانشگاهی و شرکت فراورده نفتی اردبیل

 امضای تفاهم نامه پژوهشی جهاددانشگاهی و شرکت فراورده نفتی اردبیل
تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی اردبیل و شرکت نفت منطقه اردبیل امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآذرسلام، فردین چراجی با بیان این مطلب در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با جهاددانشگاهی استان اردبیل افزود: ارتباط بین مراکز علمی پژوهشی با شرکت نفت از طریق انعقاد تفاهم‌نامه و ایجاد دفتر ارتباطی در این مراکز برای ما مهم است چرا که از این طریق، زمینه همکاری‌های مشترک و بهره‌گیری از توان علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و ارتباط با صنعت فراهم می‌شود.

وی بر توسعه همکاری‌های آموزشی و پژوهشی با جهاددانشگاهی تاکید و خاطرنشان کرد: نزدیکی مراکز علمی پژوهشی با شرکت نفت سبب می‌شود تکنولوژی‌های لازم و دستاوردهای تحقیقاتی به صورت مستقیم در اختیار شرکت نفت قرار گیرد.

چراجی گفت در حال حاضر جهاددانشگاهی یکی از نهادهای مهم علمی تحقیقاتی کشور است که توانسته در حل بسیاری از نیازهای کشور قدم‌های موثری بردارد.

در این جلسه رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه نفت و گاز اشاره و تصریح کرد: این نهاد آمادگی دارد در زمینه بومی‌سازی آخرین یافته‌های پژوهشگران جهاددانشگاهی در زمینه نفت جهت استفاده در استان اردبیل اقدام کنند.

رامز نصیری صالح، استفاده شرکت نفت از دستاوردهای جهاددانشگاهی را خواستار شد و گفت: ساخت دستگاه لوله مغزی سیار، طراحی، ساخت و نصب بازوهای بارگیری اسکله در جزیره خارک، بازسازی کامل ٢ دستگاه الکتروفیلتر واحد کت کراکر پالایشگاه آبادان، طراحی و ساخت همزن روتاری کف مخزن ذخیره سازی نفت خام، USPها و شارژرهای صنعتی، سیستم انتقال برق DC و کارت‌های الکترونیکی از جمله تجهیزات مورد قرارداد همکاری جهاددانشگاهی با شرکت‌های تابعه وزارت نفت است.

وی بر توسعه تعامل و همکاری با شرکت نفت تاکید  کرد.

در پایان این جلسه، تفاهم‌نامه علمی - پژوهشی بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل و جهاددانشگاهی استان اردبیل امضا شد.

همکاری‌های مشترک، انجام طرح‌های تحقیقاتی و توسعه فناوری مورد نیاز شرکت و وزارت نفت، ایجاد زمینه‌های مناسب به منظور بهره‌گیری از توانمندی‌ها و خدمات از قبیل تجهیزات پژوهشی، حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی با موضوعات مرتبط با فعالیت‌های شرکت از جمله زمینه‌های همکاری مندرج در این تفاهم‌نامه است.

 

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد