سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 61494
|
03:46 - 1395/09/30
نسخه چاپی

روابط عمومی و لزوم توجه به امر اطلاع رسانی دوسویه

روابط عمومی و لزوم توجه به امر اطلاع رسانی دوسویه
بی شک روابط عمومی ها قلب تپنده ادارات بوده و ارتباطی دوسویه را بین مسئولین و مردم موجب می شوند؛ اما متاسفانه این ارتباط در اکثر ادارات شهرستان کوثر نقض شده و کمتر مسئولی برای آگاهی بخشیدن به مردم نسبت به اطلاع رسانی اقدام می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، در جامعه امروزه که به دهکده جهانی معروف است حضور و برقراری رابطه بین جمع،  یکی از روابطی است که با کسب اطلاعات، مطالباتِ تدارک دیده مغز آدمی را پاسخ می دهد.

اما رابطه ای که باید بین اجتماع و یا افراد مهم و خاص جامعه صورت گیرد از قواعد و اصولی پیروی می کند که باید به آن توجه شود.

برقراری ارتباط با مسئولین و یا مردم که افرادی خاص و یا مهم تلقی می شوند شاید بصورت عادی و در هر برهه از زمانی امکان پذیر نباشد که در این بین ایفای نقش خبرنگاران، سایت های خبری، روز نامه ها و روابط عمومی ادارات و سازمانها بایستی مهم و موثر عمل کند و مطالبات مردمی را به مسئولین گوش زد کرده و همچنین جوابیه هر مسئول را به مردم انتقال دهند.

این موارد را لازم است روابط عمومی ها و مجموعه های مدیریتی در هر پهنه جغرافیایی مد نظر قرار دهند؛ چرا که مدیریت افکار مردم یکی از مواردی می باشد که لازم است این واحد یعنی روابط عمومی ها مدیریت کنند تا در کنار رسیدگی به نیازها و خواسته های شهروندان که به مسئول خود انتقال می دهند در خصوص بهبود چهره مجموعه خود نیز با رعایت تمام موازین در بین مردم و شهروندان اقدامات لازم را انجام دهند و با ارتباط تنگاتنگ با رسانه ها و روزنامه ها مطالبات مردمی را با شکلی مناسبت و بدون هیچ تزلزلی ارائه دهند.

در شهرستان کوثر بیش از 50 اداره، سازمان، بانک و موسسه های خصوصی و ... در حوزه های خود فعالیت می کنند که متاسفانه در امر ارتباط جمعی بخصوص فعالیت در حوزه خبری و اطلاع رسانی به مردم و همچنین ایفای نقش مهم روابط عمومی آن سازمان و یا اداره کند عمل می کنند که جای تامل است.

در برخی موارد روابط عمومی ها و مجموعه های مرتبط احساس می کنند که خبرنگاران و قلم به دستان مجموعه کمیته تبلیغات سازمان ها و ادارات بوده و هر وقت بخواهند شو تبلیغاتی را راه بیاندازند از آنها دعوت برای حضور در اخبار و کارهای خود می کنند و در زمانهای دیگر بسیار این ارتباط کم بوده و کاهش چشمگیری پیدا می کند.

همانطور که مطرح شد بیش از 50 ادارات و سازمان در شهرستان کوثر وجود دارد که از مزیت های ارتباط جمعی و ارتباط بین مردم و مسئولین بی بهره اند که توصیه می شود روابط عمومی ها حداقل یک بار ایین نامه و نقش اساسی روابط عمومی را در راستای هر چه بهتر و بیشتر برگزاری برنامه ها و مراسمات مورد نظر مرور کنند.

مورد دیگری که لازم است بیان کنیم این است که در ماده 7 آئین نامه روابط عمومی ها آمده است: روابط عمومی ها موظف به همکاری و تعامل مناسب با تمامی رسانه های قانونی به خصوص سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، خبرگزاری ها و موسسه فرهنگی- مطبوعاتی ایران و رعایت سیاست‌های مربوط ابلاغی موضوع آئین نامه ساماندهی فعالیت پایگاههای اطلاع رسانی (سایتهای خبری) ایرانی، موضوع تصویب نامه شماره 109060/ت35741هـ مورخ 5/9/1385 ازسوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

در خاتمه این را باید خاطر نشان کنیم که در برخی ادارات و سازمان های شهرستان کوثر روابط عمومی ها بسیاری از موارد مربوط به کار خود را لازم است مرور کنند و نگاهی که به خبرنگاران شهرستان دارند را کمی بهتر کنند و مانند مجموعه هایی که به صورت متوازن و صحیح به انتشار اخبار و همکاری با رسانه ها می پردازند بپیوندند تا بهترین بازخورد را داشته باشند نه اینکه کارهای خود را کمی بدون توازن و خارج از ضوابط انجام دهند و تنها با رسانه هایی که میخواهند ارتباط داشته باشند تعامل کنند.

البته این مهم را نیز در نظر میگیریم که طبق قوانین، مجموعه ها مختار هستند اما بهتر است که در صورت ارتباط در سطح شهر، شهرستان و استان و... روابط عمومی ها با تمام رسانه ها تعامل سازنده و خوبی را داشته باشند تا رضایتمندی به صورت کامل فراهم شود.

هر رسانه ای بی شک معتل اخبار ادارات و سازمانها نخواهد بود و اعمال مروبط به خبر و اطلاع رسانی را به سمع و نظر مردم و مسئولین خواهند رساند؛ اما بنا بر ضوابط آیین نامه ای و اصول برقراری رابطه بین مردم و مسئولین لازم است همکاری متوازن و مستمر بین روابط عمومی ها با مردم و همچنین روابط عمومی ها با سایت های خبری و روزنامه ها بیش از پیش صورت گیرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد