سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 61699
|
09:56 - 1395/10/05
نسخه چاپی

امام جمعه نیر :

9 دی تجلی ولایت پذیری و بصیرت مردم بود

9 دی تجلی ولایت پذیری و بصیرت مردم بود
امام جمعه نیرگفت: ولایت مداری و بصیرت مردم در این روز آب سردی بر پیکره خبیث فتنه بود و اگر تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری در این فتنه نبود آسیب شدیدی به پیکره انقلاب وارد می شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازنیریمیز،حجت الاسلام میکائیل مقدسی امام جمعه نیر با اشاره به فرارسیدن 9 دی ، این روز را جزء ایام الله دانست و افزود: در این روز بزرگ مردم غیرتمند و انقلابی ایران به هتاکان و فتنه گران عاشورای سال 88 که با شکستن حرمت امام حسین (ع) بیرق ها و خیمه های عزاداری آن حضرت را به آتش کشیدند درسی بزرگ دادند.
 
وی افزود: استکبار جهانی چندین دهه در تلاش بود تا نسبت به براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدام کند و انتخابات سال 88 بهترین فرصت بود تا آن ها ضدیت خود با قیام بزرگ عاشورا و نهضت امام حسین (ع) را نشان دهند و با تحریک عوامل داخلی خود، فجایع و اتفاقات عاشورای سال88 را رقم زنند.
 
امام جمعه نیر با بیان این که 9 دی مولود فرزندان عاشورا است گفت: ولایت مداری و بصیرت مردم در این روز آب سردی بر پیکره خبیث فتنه بود و اگر تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری در این فتنه نبود آسیب شدیدی به پیکره انقلاب وارد می شد.
 
حجت الاسلام میکائیل مقدسی تصریح کرد: حماسه 9 دی سال 88 واقعه‌ای عظیم و حماسی در سرگذشت پرفراز و نشیب این سرزمین است که این حماسه برگرفته از روح دلاورمردی ایران، بصیرت و آگاهی آنها دارد.
 
وی افزود: در عاشورای بعد از انتخابات سال 88 عده‌ای فتنه‌گر با حمایت استکبار جهانی اهانت بی‌سابقه‌ای را به ساحت امام حسین (ع) و دستاوردهای معنوی عاشورا انجام دادند که این حرکت آنها استکبار را به کینه‌توزی عمیق نسبت به ملت ایران برانگیخت تا با حرمت‌شکنی و دادن شعارهای هنجارشکنی ضد انقلابی برخی مقاصد پلید خود را پیاده کنند.
 
امام جمعه نیر تاکید کرد: در این روز سرسپردگی فاسقان زمان معلوم و مشخص شد و واکنش عظیم عزاداران حسینی بیانگر هوشمندی و دینداری ملت ایران، ولایتمداری آنها و آرمانخواهی اندیشه سالم امت پیامبر (ص) بود.
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: حضور به موقع ملت در صحنه‌های مختلف و خلق حماسه 9 دی به مانند منشوری هدایت‌بخش و عبرت‌انگیز در تکلیف‌مداری و موقعیت‌شناسی بود که اوج همدلی و هم‌افزایی را به همراه پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌ها نشان داد.
 
 امام جمعه نیر از این حرکت به عنوان بیعت با رهبری، ‌امام و شهدا یاد کرد و اظهار داشت: مردم ما در یک خیز و خروش عظیم تجلی واقعی از هویت و اصالت خود را به همراه دیانت نشان داده و به دنیا اعلام کردند که حضور گسترده و ایمان و وفاداری این ملت همیشه خالق حماسه‌هایی جاودانه است.
 
مقدسی در پایان سخنان خود اضافه کرد: این حماسه ماندگار به خوبی ثابت کرد هوشیاری ملت ایران در دفاع از ارزش‌های دینی و اصل ولایت بی‌تردید است و مردم ما در این روز دشمنان را در رسیدن به اهداف پلید خود ناکام گذاشته و نقشه‌های آنها را خنثی کرد.
 

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد