سرویس: بیله سوار
کد خبر: 61718
|
11:10 - 1395/10/05
نسخه چاپی

رئیس ثبت احوال بیله سوار مطرح :

«کارت ملی هوشمند» دروازه ورود به دولت الکترونیک است /اولین شناسنامه در بیله سوار به نام عیوض چاووشی صادر شده است

«کارت ملی هوشمند» دروازه ورود به دولت الکترونیک است /اولین شناسنامه در بیله سوار به نام عیوض چاووشی صادر شده است
رئیس ثبت احوال بیله سوار از صدور کارت ملی هوشمند به عنوان دروازه ورود به دولت الکترونیک یاد کرد و از شهروندان خواست برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدم کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل  از صبح مغان سیامک موسی پور رئیس ثبت احوال بیله سوار از صدور کارت ملی هوشمند به عنوان دروازه ورود به دولت الکترونیک یاد کرد و از شهروندان خواست هر چه سریعتربه برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدم کنند.

وی گفت: با توجه به مزایای بیومتریکی کارت ملی هوشمند، استفاده از این کارت ها باعث تسریع در امور افراد می شود.

موسی پور افزود: انتظار این است که کارکنان دولت و نیروهای نظامی و انتظامی در تبدیل شناسنامه های قدیمی به شناسنامه های جدید و کارت ملی هوشمند سریعتر اقدام کنند.

این مسئول با بیان اینکه تصمیم گیری مسئولان در مسائل مختلف سیاسی و اقصادی کشور بر اساس جمعیت هر منطقه صورت می گیرد افزود: در صورت عدم شناسایی افراد بی هویت و بدون شناسنامه امکان تصمیم گیری درست در مسائل کلان وجود نخواهد داشت.

موسی پور گفت: از طریق بخشداری ها، دهیاری ها و خانه های بهداشت تیم هایی برای شناسایی افرادی که بدون شناسنامه هستند تشکیل شود و افرادی که هویتشان مشخص نیست شناسایی و ثبت نام شوند.

رئیس ثبت احوال بیله سوار اظهار کرد: تعداد افرادی که تا به حال در شهرستان کارت ملی هوشمند اخذ کرده اند بیش از 10 هزار نفر است که این تعداد روز به روز در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه اداره ثبت احوال، ثبت ولادت، فوت و صدور شناسنامه در مهلت قانونی است اظهارداشت: شهروندان در خصوص صدور شناسنامه در مهلت قانونی برای افرادی که فاقد شناسنامه هستند و همچنین درمورد تعویض شناسنامه و عکس دار شدن اقدام کنند.

سیامک موسی پور در بخش دیگری از این گفتگو گفت: آمار فوت در سال 1394، 223 نفر بود که از این تعداد 100 نفر زن و 123 نفر دیگر مرد بود و همچنین از 761 نفر امار ولادت نیز 357 نفر زن و مابقی مرد هستند.

وی افزود: امار فوت در سال 94 ، 123 نفر در شهر و 100 نفر در روستا و امار ولادت در سال94 در شهر 398 و در روستا نیز 363 نفر ثبت شده است.

موسی پور از مسئولان و به ویژه مسئولان خانه های بهداشت خواست تا نسبت به ثبت قانونی ولادت و فوت در مهلت قانونی، همکاری داشته باشند.

مسئول ثبت احوال بیله سوار با بیان اینکه در سال 1388 رهبرمعظم انقلاب اسلامی به" اتقان اسناد هویتی مردم ایران" تاکید ژداشتند گفت: با توجه به احتمال جعل شناسامه ها، شناسنامه های مژکانیزه صادر شده و سازمان اقدام به ثبت احوال به صورت مکانیزه می کند.

رئیس ثبت احوال بیله سوار  در خصوص نحوه ارائه خدمات به شهروندان در بخش جعفراباد نیز گفت: با توجه به اینکه بخش جعفراباد یکی از بزرگترین بخش های کشور است لذا به خاطر رفاه شهروندان در ان بخش به  ایجاد نمایندگی اقدام کردیم و در طول هفته 4 روز به مردم این بخش خدمات ارائه می شود.

وی  با اشاره به اینکه در بخش های اصلاندوز، انگوت و رضی اداره مستقل ایجاد شده است گفت: انتظار داریم مسئولان به ایجاد اداره مستقل در بخش جعفرآباد نیز اقدام کنند.

این مسئول افزود: از مسئولان شهرستانی و استانی درخواست داریم در صورت وجود ساختمان مازاد، ان را در اختیار ثبت احوال قرارداده تا خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

 

رئیس ثبت احوال بیله سوار  در بخش دیگری از مصاحبه با تبریک سوم دی ماه اظهار داشت: بنا به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی این روز به عنوان "روزثبت احوال" انتخاب شه است.

 وی گفت: این روز یاد آور صدور اولین شناسنامه برای دختری به نام فاطمه ایرانی است، 98 سال پیش، درسوم دیماه سال 1297 اولین شناسنامه ایرانی به نام فاطمه ایرانی صادرشد تا امروز، سازمان ثبت احوال تولد 98 سالگی اش را جشن بگیرد.

اولین شناسنامه با نام خانوادگی ایرانی انتخاب شد تاحالا پس از 98 سال در کنار هم قرارگرفتن نام فاطمه و نام خانوادگی ایرانی، برای همه ما تداعی کننده فرهنگ اصیل مردم ایران باشد.

وی گفت: اولین شناسنامه و سندی که در بیله سوار مغان صادر شده به نام عیوض چاووشی بود که در سال 1259 ثبت شده است که بیش از 136 سال از این ثبت می گذرد.

مصاحبه از بهروز پیری

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد