سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 61867
|
10:51 - 1395/10/08
نسخه چاپی

از فتنه‌ی 88 چه می‌دانیم؟

از فتنه‌ی 88 چه می‌دانیم؟
فتنه¬ی 88 در واقع بنیانش در خرداد ماه بود که در دی ماه به وقوع پیوست و در 9 دی ماه سال 88 به حماسه ملت ایران نقشه دشمنان نقش بر آب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسفیرمشکین، فتنه را می­توان یک آزمون دانست. اما در جای دیگر چنین آمده است: فتنه نسبت به وضع سابق و نظم ظاهری موجود، امری ناپسند و شر به شمار می­آید؛ زیرا متضمن اختلال و اضطراب است؛ اما نسبت به نتیجه­ای که از آن حاصل می­شود، خیر یا شر بودن آن به نوع مواجهه افراد یا جوامع با آن بستگی دارد.

 

فتنه اخیری که در ایران به وقوع پیوست شروع آن از 22 خرداد ماه سال 1388 بود که انتخابات را عرصه­ ی شروع فعالیت‌های آشوب­ناک خود قرار دادند. در این میان میرحسین موسوی به عنوان کاندیدا وارد انتخابات شده و با شرکت خود به نقشه و طرح از پیش مهندسی شده اوضاع ایران را برای مدتی مشوّش ساختند. در این راستا گفتنی است که میرحسین موسوی نقش عروسک خیمه شب بازی را به عهده داشت که در تئاتری که به راه انداخته بودند با طنابی که از سوی مصوّبان اصلی این فتنه به گردن افکنده بود، هدایت می­شد.

 

دست اندرکاران این تراژدی، کسانی بودند که پس از مهندسی نقشه خود از مدت­ها قبل در انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 قصد و آهنگ خود را علنی کردند و از شیوه­های مختلف و مناسبت­های گوناگون عرصه فعالیت خود را پررنگ ساختند. اما در هر بار سنگی به تیرشان برخورد می­کرد. در آخرین مرحله از تهاجم، خود را از اصحاب یمین ائمه اطهار معرفی کرده و خود را جانشین راستین ائمه اطهار معرفی کردند که باید فرمانروایی را بر عهده می­گرفتند، آن­ها شیوه­ی جنگ صفین را در پیش گرفتند که اصحاب معاویه با سر نیزه کردن قرآن در مقابل سپاه حضرت علی (ع) از جنگ رهایی یافتند.

 

اینان نیز خود را از اصحای یمین اهل بیت شمرده و با رنگ سبز (رنگی که در میان مردم اختصاص به اهل بیت دارد) از افکار عمومی استفاده کرده، وارد عرصه شدند. در این راستا، گفتنی است که، خود را مضحکه­ی عام و خاص قرار دادند. چراکه مردم ایران، مردم ولایت­مداری است که از ولی فقیهی تبعیت می­کنند که خود سید و از نسل چنین اهل بیتی است و آرمان آشوب گران در به تخت نشستن خود به سنگ خورد؛ چراکه با رنگ ظاهری سبز و با هویت جعلی به مقابله با شخصیتی والا برخواستند که خود طلایه دار اعتقاد ملت ایران است.

 

6 دی ماه (روز عاشورا) فاجعه­ای به بار آوردند که گروهی معتقدند دوباره سپاه معاویه و عایشه به راه افتاده بود، بنابراین می‌توان چنین اظهار کرد که قیام 9 دی ماه ناشی از بزرگترین خطای استراتژیک بود که بار دیگر فضای دو رویانه و معاویه مسلکانه را فتنه گران زنده ساختند. اما این فاجعه با تمام خسارت­هایی که به کشور ایران وارد ساخت، حماقت دست اندرکاران این فتنه را به نمایش کشید؛ حماقتی که بصیرت یک ایرانی را زیر سؤال برده بود و فکر می­کردند افکار عمومی مردم در مقدس دانستن رنگ سبز ظاهری است آن­ها غافل از این بودند که اسلام ریشه در عمق وجود و باطن مردم مسلمان ایران دارد آن چنان ریشه­ای که وحدت ملی را میان آیین و سنن­های موجود در ایران به ارمغان آورده بود.

 

در واقع آن­ها با علم حسینی، با سر بند اهل بیت خواستند سنن اهل بیت را پایمال سازند و اقدام به ترویج فرهنگ غربی از جمله با کشف حجاب، بی ارزش ساختن دین مبین اسلام، بی حرمت ساختن واقعه­ی عاشورا و ... کردند، اما با هوشیاری مردم و از استواری ملت ایران برخوردار شدند. مردم ایران با مظلومیت حسینی که در سینه نهاده بودند زیر بار ظاهرسازی­های این آشوب گران نرفتند و حکومت مردمی در واقع این آشوب گران را ریشه کن ساخت.

 

این آشوب بزرگترین اشتباه تاریخی فتنه گران بود که ناشی از شناخت ضعیف آن­ها از عمق فرهنگ عاشورا در جامعه­ ی ایرانی بود. این اشتباه، بار دیگر فرموده­ ی مشهور امام راحل را در دل­ها زنده کرد که فرمودند: «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است».

 

با طوفان فتنه در محرم 1388، فضای جامعه نه تنها از راه خود منحرف نگشت، بلکه روند شفافیت و رو به رشدی را پیشه نمود.

 

فتنه­ ی 88 در واقع بنیانش در خرداد ماه بود که در دی ماه به وقوع پیوست. در این راستا به سخنان مقام معظم رهبری رهنمون می­شویم که فرمودند: «در زیر پرچم پیغمبر، دشمن معلوم بود، در زیر پرچم امیرالمؤمنین دشمن و دوست آنچنان واضح نبود. دشمن همان حرف­هایی را می­زد که دوست می­زند؛ همان نماز جماعت را که در اردوگاه امیرالمؤمنین می­خواندند. در اردوگاه طرف مقابل هم – در جنگ جمل و صفین و نهروان – می­خواندند.» آری، در این مدت (از 22 خرداد ماه تا 9 دی ماه) سه جنگ رخ داد. شایعه­پراکنی­های تقلب در 22 خرداد بود که به جنگ نهروان معاویه، همان فتنه دی ماه انجامید.

این فتنه به دلیل نارضایتی فتنه ­انگیزان از نتایج آراء مردمی بود و در اقدام علیه آن صورت گرفته است. در واقع رأی گیری شروع فتنه بود.

 

آن­ها حربه­ ی خود را رأی مردم انتخاب نمودند و در شکست اولیه به جنگ با حربه­ی خود (آرای مردم) برخاستند که در نهایت با درایت مقام معظم رهبری و بصیرت مردم ایران در 9 دی   انقلابی دیگر به نام انقلاب عاشورایی به وجود آوردند.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد