سرویس: وبگردی
کد خبر: 61879
|
13:18 - 1395/10/08
نسخه چاپی

مردم و مسئولین از حماسه 9 دی می‌گویند؛

پایانی بر رویای سبز صهیونیسم/ این کشتی ناخدا دارد

پایانی بر رویای سبز صهیونیسم/ این کشتی ناخدا دارد
هفت سال پیش در چنین روزی ملت ایران کار بزرگی کرد و بر 8 ماه شرایط غبارآلودگی فضا در این کشور پایان داد و در شرایطی که نمی‌شد فهمید حق کجاست و باطل کجا؟ ملت ایران ثابت کرد این کشتی ناخدا دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، هفت سال پیش در چنین روزهایی ملت ایران تصمیم بزرگی گرفت که این تصمیم پایانی شد بر 8 ماه شرایط غبارآلودگی فضا در این کشور؛ از آن سال، 9 دی برای ایرانی ها روز متمایزی شد تا مدیریت پشت پرده اغتشاشات هر چه رشته کرده بودند پنبه شود.

شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی با مشاهده اغتشاشات سال 88 در سخنانی گفت: مشخص نیست اورانیوم غنی شده در ایران زودتر از بین می رود یا حکومت؛ امیدواریم حکومت زودتر ناپدید شود مبارزه با بمب ها  باید در خارج انجام شود در حالی که مبارزه با رهبری باید توسط ملت ایران انجام شود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سال88 و در روزهای اوج خوش رقصی فتنه گران گفت: حوادث اخیر در ایران و مخالفت برخی گروها با حکومت و نظام جمهوری اسلامی در جهت منافع اسرائیل است؛ این حرکت های مخالف به نفع اهداف و منافع رژیم صهیونیستی در منطقه است.

در این بین اما انگلیسیها آتش بیار معرکه شدند و این سفارت انگلیس بود که ،فتنه 88 را طراحی و توسط عواملش در خیابان ها اجرا می کرد؛ آنها در فتنه 88 نشان دادند که از هیچ عملی کوتاهی نمی کنند.

آمریکایی‌ها هم با کمک گرفتن از شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک و تویتر تلاش می کردند تا به آشوب ها دامن بزنند؛ فقط 2 روز مانده به انتخابات ایران 18 هزار پیام  با موضع تقلب و ضرورت اعتراض به آن در سرویس اینترنتی تویتر منتشر شد که بعدها مشخص شد این پیام ها از سوی کاربران اسرائیلی ارسال شده است.

بارک اوباما هم در  روزهای  ملتهب فتنه 88  در ایران، صراحتا اعلام کرد: موسوی به منشا الهام بخش آن دسته از هموطنان خود تبدیل شده که خواهان گشایش به سوی غرب هستند؛ ما از موسوی حمایت می کنیم.

در چنین شرایطی که گاهی آنچنان مسائل پیچیده می شود که گاهی نمی شود فهمید حق کجاست و باطل کجا، در این چنین شرایطی آن روز در 9 دی ملت بصیر ایران جلوتر از خواص تمام رشته هایی دشمنان را نقش بر آب کرد و یک صدا کل ایران فریاد زد "این کشتی ناخدا دارد".

حال که از آن روزهای ملتهب 7 سال گذشته است دایه مهربانتر از مادر فتنه گران، بر تحریم ایرانیان افزوده تا بلکه  از این راه ملت ایران را به زانو درآورد  ایرانیان بصیر  برای باشکوه تر برگزار کردن گرامیداشت 9 دی آماده شدند و حرف های جالبی دراین باره برای گفتن دارند.

آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اردبیل روز ۹ دی را که با حدود ۴ میلیون نفر برگزار شد یک رفراندوم عظیم ملی در دفاع از قانون ونظام و رهبری دانست.

 

 جواد زنجانی فرماندار اردبیل هم اظهار داشت: نباید 9 دی تفسیر به رای و مصادره جناحی تلقی شود؛ 9 دی روز وحدت و اتحاد کل نیروهای منصوب به انقلاب است.

 فاطمه امیری رز کارشناس ارشد روابط بین الملل معتقد است: اساسا دشمن همیشه از پالس های داخلی برای تشدید فشار علیه ایران استفاده می کند، بعد از فتنه ناامنی در کشور و شکاف های اجتماعی و سیاسی حاصل از آن، در موج تحریم های سال های 90_92موثر بود، بخصوص که بسیاری از فتنه گران به همکاری آشکار با آمریکا پرداخته و در کنفرانس ها و کمپین ها و...از آمریکا خواستند ایران را تحریم کند، به طور کلی دشمن تصور کرد فتنه 88فرصت خوبی برای از میان برداشتن نظام جمهوری اسلامی است و تلاش هم کرد هر چند موفق نشد.

وی بر حضور پرشور  و گسترده مردم  در روز بصیرت تاکید دارد.

آیدین مشهودی یک کارشناس حوزه ارتباطات اجتماعی در اردبیل، گفت: اکثریت نفرات دخیل در تحولات میدانی اغتشاشات سال 88، در داخل فریب خوردگان بودند که بعدا با ابراز پشیمانی، نشان دادند که قلبا دشمنی با نظام و ارزش‌های آن ندارند. فتنه گران آن حادثه هم معدود افرادی بودند که با خشم و غضب انقلابی و عاشورایی آحاد ملت ولایی درتاریخ مدفون شدند.
وی معتقد است: این جریان و تحلیل اتفاقات ماجرا پیامهای زیادی برای دوستان و دشمنان دارداز جمله پیام برای دوستان و نخبگان خودی ومسئولان توجه به بصیرت افزایی و همت درحوزه جنگ نرم است، تا از هزینه در موارد مشابه که فریب خوردگان بی بصیرت بدان دامن می زنند پیشگیری کرد.

این کارشناس حوزه ارتباطات اجتماعی در اردبیل هم بر برگزاری باشکوه تر  سالروز پیوند عاشوریی امام و امت تاکید دارد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار اردبیل، 9 دی سال 88 را نقطه عطفي در تاريخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامي ايران دانستند و گفتند: ملت سرافراز و ولایت مدار ايران یکبار دیگر، با اتکاء بر ايمان و اراده و با نیرویی برخاسته با اصل الهی ولایت فقیه پیمانی دوباره بستند و حماسه‌اي ماندگار در تاريخ رقم زدند و چشم جهانیان را به عظمت انقلاب اسلامی و وفا و غیرت ایرانی خیره ساختند.

همان طور که به عینه هم مشاهده  می کنیم  و  رهبری هم فرمودند: "چند سالی که بگذرد حقیقت فتنه  آشکار می شود  آن وقت قلمهای بسته شده آگاهان بین المللی روان  خواهد شد، باز خواهد شد؛ خواهند نوشت ممکن است من آن روز نباشم اما شماها هستید خواهید شنید خواهید خواند که چه توطئه های بزرگی پشت سر فتنه سال 88 بود این فتنه خیلی چیز مهمی بود ، قصدشان خیلی قصد عجیب و غریبی بود در واقع می خواستند ایران را تسخیر کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد