سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 62027
|
15:12 - 1395/10/11
نسخه چاپی

هنگام خرید کفش هواستان جمع باشد!

وفور کفش های گران به ظاهر بادوام با ماندگاری کمتر از یک ماه در بازارهای اردبیل

وفور کفش های گران به ظاهر بادوام با ماندگاری کمتر از یک ماه در بازارهای اردبیل
اخیراً برخی از صنوف کفش فروشی در اردبیل با فروش کفش های به ظاهر شیک، بادوام و با قیمت گزاف موجب تحمیل ضرر و زیان به مشتری شده و از جبران خسارت امتناع می ورزند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآذرسلام، جدیداً کفش های شیک و به ظاهر با دوام در ویترین مغازه های بازار اردبیل خودنمایی می کند تا مشتری جذب کند.

وارد مغازه که می شوی فروشنده با ترفندهای بازاری و تبلیغ حرفه ای خود خبر از ماندگاری و دوام دو یا سه ساله کفش می دهد و نه تنها ضمانت یا گارانتی را صادر نمی کند بلکه فاکتور صوری ارائه می کند. مشتری نیز با اعتمادی که به محل فعالیت این صنف در نقطه اصلی بازار شهر( شریعتی – سرچشمه- چهاراه و سی متری) و نیز پروانه فعالیت این صنف دارد اقدام به خرید کفش به ظاهر با دوام و شیک و در عین حال با قیمت گزاف می کند اما این کفش در اولین ماه تا حد اکثر چهارمین ماه عمر خود دچار شکستگی و ترک از کف یا رویه می شود.

 

 

در مواردی نادر، مشتری با اثبات ادعای خسارت خود، هزینه یا کفش جایگزین بر می دارد اما اکثر مواقع کفش فروش با بهانه های مختلفی از قبول مسئولیت آن سر باز زده و به نوع؛ پوشیدن، انتخاب، سلیقه فرد و یا سایز کفش متوسل می شود.

 

 

نزدیک به یک سال هست که موارد متعددی در بازار اردبیل چنین اجناسی به مشتریان فروخته می شود و موجب سردرگمی و نارضایتی شهروندان شده است.

همانطور که در تصویر هم پیداست هنوز شماره سایز کفش ساییده نشده و برجستگی آن مشخص بوده اما دچار شکاف شده است.

 

گفتنی است بازرسین اداره صنعت و معدن و تجارت در چنین مواردی موظف به رسیدگی و تشکیل پرونده و ارجاع به تعزیرات حکومتی هستند این در حالی است که شاکی خصوصی باید با شماره 124 و یا با حضور در صنعت معدن و تجارت شکایت خود را پیگیری کند.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد