سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 62035
|
02:23 - 1395/10/12
نسخه چاپی

تحلیل گر وب و فضای مجازی:

اعتیاد مجازی شایع ترین معضل اجتماعی روز/ خانواده ها و مسئولین به هوش باشند

اعتیاد مجازی شایع ترین معضل اجتماعی روز/ خانواده ها و مسئولین به هوش باشند
تحلیل گر وب و فضای مجازی گفت: با افزایش میل ظاهری و باطنی جوانان و نوجوانان به فضای مجازی بدون شک معضلی خطرناک و ماوراء تهدید های روحی و روانی در جامعه شکل می گیرد که در آن مدگرایی، اعتیاد مجازی، تمایل به مسائل جنسی و بحث "تغییر" در فرهنگ بیش از پیش مشهود است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، سید محمد موسوی تهدید مجازی و تحریم حقیقی خانواده ها از سوی فرزندان را از جمله معضلات اجتماعی روز دنیا عنوان کرد و گفت: گوشی های تلفن همراه هوشمند امروزه دیگر به یک عضو جدا نشدنی بدن اکثر جوانان و نوجوانان تبدیل شده است به طوری که تمامی مردم از هر  طیف سنی و  قشری طبقاتی و فکری از این تکنولوژی روز استفاده کرده و هر کدام به نحوی از آن بهره برداری هایی را انجام می دهند.

وی یکی از اثرات مخرب فضای مجازی را قطع ارتباط با دنیای واقعی عنوان کرد و افزود: ترفندی که امروزه غرب از آن استفاده می کند تغییر فرهنگ و همچنین سبک زندگی اسلامی است که نه بطور محسوس بلکه با استفاده از تکنولوژی مورد نیاز جوامع بطور نامحسوس و مجازی اهداف خود را قالب می کند.

تحلیل گر وب و فضای مجازی اضافه کرد: متاسفانه نسل جوان و نوجوان با کنجکاوی ذاتی خود درگیر این فضاها می شود بدون آنکه متوجه اعتیاد خود به فضای مجازی باشد.

موسوی خاطر نشان کرد: این فضای سرگرم کننده باعث شده هر شخص با هر گرایش تمایل به این امکانات و فضاها را در خود ایجاد کرده و با بی سوادی رسانه ای که در جامعه موج می زند به یکی از معتادین حرفه ای این فضاها تبدیل شوند که متاسفانه در عین ناباوری هیچ واکنشی از سوی والدین و مسئولین امر نشان داده نمی شود.

این تحلیل گر  فضای مجازی با ابراز تاسف از این موقعیت تاکید کرد: نهادینه شدن فرهنگ هر تکنولوژی لازمه استفاده بهینه از آن است که متاسفانه در کشور ما این فرهنگ پس از استفاده ترویج پیدا می کند که در آن زمان هم کار از کار گذشته است.

وی میل باطنی جوانان و نوجوانان را در استفاده بیش از حد از فضای مجازی یک آسیب عنوان کرد و گفت: با افزایش میل ظاهری و باطنی جوانان و نوجوانان به فضای مجازی بدون شک معضلی خطرناک و ماوراء تهدید های روحی و روانی در جامعه شکل می گیرد که در آن مدگرایی، اعتیاد مجازی، تمایل به مسائل جنسی و بحث "تغییر" در فرهنگ بیش از پیش مشهود است که با این وجود والدین و مسئولین امر می بایست بیش از پیش به این معضل اجتماعی توجه داشته باشند.

سید موسوی با بیان این که گستردگی اطلاعات و زیاد بودن حجم مطالب بصورت موثق یا کذب در فضای مجازی طوری است که حس کنجکاوی جوانان و تخیلات ذهنی آن ها را مورد تاثیر قرار می دهد و چون حساسیت موضوع را با ترفند های متعددد افزایش داده کاربر در پی کنکاش و تحلیل آن است؛ درحالی که خود کاربر حساسیت آن مطلب انتشار یافته را افزایش داده و طعمه مناسبی برای گردانندگان فضای مجازی است.

موسوی اعتیاد مجازی را به مراتب خطرناکتر از اعتیاد به مواد مخدر عنوان کرد و گفت: شاید بتوان گفت جذابیت این فضا بسیار خطرناک است و باعث اعتیاد می شود و یکی از خطرناک ترین اعتیاد هایی است که علاجش سخت تر از مداوای یک فرد معتاد به مواد مخدر است که در آن بی حوصلگی، خشونت، توهم و در نهایت افسردگی مواردی است که می بایست پیشتر قابل توجه اعضای خانواده قرار گیرد.

وی دیگر تاثیرات مخرب فضای مجازی را تخریب روانی، حس حقارت یا خود بزرگ بینی، چند شخصیتی، کم طاقتی و توجه شدید به مسائل جنسی توجه بیش از حد به مد گرائی و تنوع طلبی کاذب برشمرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد