سرویس: وبگردی
کد خبر: 62066
|
08:41 - 1395/10/13
نسخه چاپی

شهردار جعفرآباد مطرح کرد؛

بهسازی جاده ترانزیتی جعفرآباد، هدف اصلی شهرداری/اجرای طرح مطالعاتی مدیریت پسماند برای نخستین بار در مغان

بهسازی جاده ترانزیتی جعفرآباد، هدف اصلی شهرداری/اجرای طرح مطالعاتی مدیریت پسماند برای نخستین بار در مغان
شهردار جعفرآباد از بهسازی جاده ترانزیتی جعفرآباد مغان خبر داد و گفت: جاده ترانزیتی این شهر نیازمند بهسازی بوده و ما تلاش می کنیم این مشکل مردم بزودی حل شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل از  صبح مغان، "مهدی پورجم"از بهسازی جاده ترانزیتی  جعفرآبادمغان خبر داد و اظهار کرد:این جاده که سالهاست موجب نارضایتی مردم شده است نیازمند بهسازی بوده و ما تلاش می کنیم این مشکل مردم بزودی حل و فصل شود.

وی افزود: جاده ترانزیتی جعفرآباد که از مرکز شهر عبور می کند در بازدید اخیر معاون وقت عمرانی استاندار اردبیل که 18 مرداد امسال صورت گرفت قرار شد با دستور ویژه وی در عرض کمتر از یک ماه این قسمت از جاده اصلی، ترمیم و بهسازی شود اما علی رغم پیگری های مکرر این مهم همچنان محقق نشده است.

 

شهردار جعفرآباد گفت: با توجه به اینکه شهر جعفرآباد فاقد کمربندی بوده و به علت قرار گرفتن در جاده بین راهی، کلیه وسایل نقلیه اعم ازسبک و سنگین از این جاده عبور می کنند بنابراین طبق مکاتبات انجام یافته و قول های مسئولان استانی مقرر شد اجرای آسفالت و زیرسازی ان به اداره راه و شهرسازی محول شود.

پورجم با تاکید بر اینکه اراده شهرداری و شورای شهر به سر انجام رسیدن پروژه ها در کمترین زمان ممکن است گفت: مردم نیز در اجرای طرح ها با شهرداری بیش از پیش مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردمی در طرح ها و پروژه ها در کنار تامین منابع اقتصادی موجب اجرای بهتر و سریعتر پروژه ها خواهد بود اظهار کرد: مشارکت مردمی در شهر جعفرآباد تبدیل به یک فرهنگ شده و روز به روز مشارکتهای مردمی افزوده شده و این مهم پر رنگ تر می شود.

 

شهردار جعفرآباد در خصوص مشکلات شهرداری و انتظارات این نهاد از مردم اظهار داشت: مجموعه شهرداری از مردم انتظار دارد فاضلاب خانگی را به معابر شهری رهاسازی نکنند زیرا با این کار علاوه بر نقض حقوق شهروندان موجب الودگی محیط شهری نیز می شود.

وی نگداشتن به موقع زباله ها در خارج از خانه و عدم ریختن زبالع در سطل زباله ها، عدم پرداخت به موقع عوارض شهرداری و ایجاد سد معبر توسط برخی مغازه داران در سطح شهر را از جمله مشکلات شهرداری عنوان کرد.

مهدی پورجم با بیان اینکه بیش از 35 درصد از عوارض شهرداری امسال از سوی مردم پرداخت شده است گفت: مردم با پرداخت به موقع عوارض در آبادانی شهر خود سهیم باشند.

شهردار جعفرآباد به اهداف شهرداری ها اشاره کرد و گفت: فلسفه وجودی شهرداری ها اساسا در راستای مدیریت و رفع موانع احتیاجات شهروندان و تحقق حقوق شهروندی بوده و بر اساس آنها تاسیس شده است.

وی افزود: متولی اصلی اجرایی در شهر در بحث شهرسازی طبق قانون، شهرداری هاست و بر اساس آن خدمات رسانی در شهر در ابعاد مختلف فرهنگی، ورزشی، عمرانی و نظافت شهری جزو اصلی ترین وظایف شهرداری ها به شمار می رود.

پورجم با اشاره به اینکه اغلب شهرداری ها درگیر مشکلات اقتصادی و بودجه ای هستند اظهار داشت: شهرداری جعفراباد علی رغم وجود مشکلات و موانع، با همکاری و تلاش شبانه روزی همکاران و حمایت های واقعی شورای شهر توانسته است برنامه های پیش بینی شده خود را به صورت منظم اجرایی کند.

 

وی تصریح کرد: با حمایت های اهالی شهر،مسئولان شهرستان و شورای شهر نارسایی های موجود مرتفع شده و گام های اساسی در حول توسعه شهری و فرهنگ شهرنشینی مورد توجه قرار گرفته است و در این راستا بنرها و پوسترهایی نیز آماده شده و بزودی در شهر نصب خواهد شد.

 این مسئول همچنین در مورد فضای سبز در سطح شهر هم گفت:فضای سبز شامل پارک فدک به مساحت 2 هکتار و با مجموعه ای از امکانات رفاهی و مبلمان، پارک جنگلی به مساحت 8 هکتار با سیستم آبیاری قطره ای و پارک محلی به نام استاد شهریار در سطح شهر و همچنین کاشت گل های زینتی و کاشت چمن در بلوار امام خمینی(ره) از مهم ترین اقدامات در زمینه ایجاد فضای سبز است.

شهردار جعفرآباد درباره پارک فدک افزود: با توجه به اینکه آب، نیاز اصلی فضای سبز است با احداث استخری بزرگ با تکنولوژی جدید و با حجم ذخیره آب زیاد و ایجاد تاسیسات لوله کشی، مشکل آب رسانی این پارک، مرتفع شده است.

 

وی همچنین گفت: نصب یک دست ست ورزشی 21 تکه ای در پارک فدک جهت ورزش اهالی و وسایل بازی کودکان نیز بخشی از امکانات مستقر در این پارک است.

مهدی پورجم در مورد جدول گذاری و اعتبار هزینه شده در آن گفت: طی امسال بیش از یک کیلومتر جدول گذاری شده است که خیابان جانبازان 313 متر، خیابان 10 متری منتهی به کمربندی 202 متر، لچکی خیابان طالقانی 35 متر، خیابان استاد شهریار 20 متر، خیابان 14متری ولی آباد 121 متر، مقاطع خیابان رسالت با خیابان امام خمینی 20 متر، خیابان کشاورز 75 متر، جلوی بانک صادرات 35 متر، میدان شهید باکری 212 متر و خیابان تربیت 20 متر از جمله این طرحهاست.

وی گفت: هزینه ای که برای اجرای 570 متر جدول گذاری پرداخت شده بالغ بر 67 میلیون تومان است که از محل اعتبارات داخلی صرف شده و مابقی جدول گذاری نیز با هزینه ای بیش از 41 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی اجرا و در اختیار اهالی شهر جعفرآباد گذاشته شده است.

مهدی پورجم با اشاره به تخصیص بودجه برای شهرداری هم گفت:بودجه عمرانی 850 میلیون تومان و 115 میلیون تومان نیز از بودجه جاری است.

شهردار جعفرآباد به ایجاد فلکه و میادین جدید در سطح شهر هم اشاره کرد و گفت:فلکه میدان ولی عصر ورودی شهر از طرف فولادلو در حال اجراست و میدان شتر دوکوهانه بر اساس بافت منطقه و ارج نهادن به فرهنگ عشایر منطقه در دست پیگیری است که انشاءالله پس از اخذ مجوز لازم فاز عملیاتی آن اجرا خواهد شد.

 

پورجم در ادامه اشاره ای به آسفالت ریزی خیابانها و معابر نیز کرد و افزود:آسفالت ریزی با توجه به تکمیل برخی معابر در صدر برنامه هاست. ولی در معابری از سطح شهر از قبیل خیابان امام، خیابان استاد شهریار، انقلاب، معلم، دانش، کشاورز و سایر نقاط شهر به متراژ دو هزار و 250 متر لکه گیری و آسفالت ریزی شده که کل هزینه آن بالغ بر552 میلیون و 890 هزار ریال است.

وی در مورد رنگ آمیزی و دیوار نویسی سطح شهر نیز گفت:در بحث پاک سازی، دیوارنویسی و حذف عکس ها و پوسترهای تبلیغاتی انتخاباتی و به منظور ایجاد نشاط و شادی در شهروندان و به منظور زیبایی بصری و زیبایی معابر انجام شد که متن های نوشته شده در دیوارها نیز اغلب مطالب فرهنگی، اجتماعی، احادیث و روایات قرآنی است.

این مسئول افزود:نصب تابلوهای کوچه ها و خیابانها بر اساس مصوبه شورای نام گذاری انجام می گیرد و همچنین اکثر کوچه ها و خیابانها تابلوهای نشانی نصب گردیده است.

 

پورجم با اشار به سرویس های بهداشتی سطح شهر نیز گفت:سرویس بهداشتی یکی در پارک فدک و دیگری در خیایان استاد شهریار در حال خدمات رسانی به شهروندان بوده و یک سرویس نیز با پیشرفت35 درصدی تا حد اسکلت بندی در جاده اصلی جنب ایستگاه CNG قرار دارد و شهرداری در نظر دارد با توجه به تحویل آن توسط راه و شهرسازی و مدیریت گردشگری استان آنرا تکمیل و در اختیار شهروندان قرار دهد.

وی در ادامه افزود: قسمت زیادی از پیاده روهای سطح شهر انجام یافته و اخیرا پیاده رو جلوی بانک صادارت و مخابرات در حال اجراست.

شهردار جعغر اباد در مورد بدهی شهرداری به کارگران هم گفت: تا به حال هیچ گونه بدهی از بابت حقوق و مزایا و...،به کارگران نداریم و تمام مطالبات پرداخت شده است.

مهدی پورجم با اشاره به سگهای ولگرد نیز گفت:در موضوع اتلاف سگ های ولگرد با توجه به همکاری ارگان های مرتبط برنامه ریزی شده است و بزودی سگ های ولگرد از سطح شهر جمع اوری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بحث ایستگاه گاز مشکلی در شهر نداریم گفت: برون سپاری ایستگاه گاز و تحویل به بخش خصوص علاوه بر ایجاد رضایت مندی از سوی مردم، بخشی از مشکلات مرتبط با شهرداری نیز مرتفع شده است.

مهدی پورجم با بیان اینکه از تیم های ورزشی حمایت خواهیم کرد افزود:با توجه با اینکه بنده به عنوان رئیس اسکواش استان هستم علاقه مندم که جوانان در تمامی رشته ها  فعالیت کرده و با کسب رتبه های برتر مایه افتخار شهرمان باشند و ما نیز به قدر توان حمایت خواهیم کرد.

 

وی از اجرای بزرگترین طرح در دست اجرای شهرداری خبر داد و افزود:اجرای پل فلزی عابرین پیاده در خیابان امام خمینی(ره) در حال پیگیری  و اجرا و تکمیل میدان ولی عصر و میدان عشایر که در دست اجراست.

وی افزود:شهرداری جعفرآباد در بخش خدمات، دو دستگاه خودروی آتش نشانی دارد که یکی از انها در حال فرسودگی است همچنین دو دستگاه کمپرسی، دو دستگاه ماشین جمع آوری زباله و یک دستگاه تراکتور نیز در بخش خدمت رسانی فعال هستند.

پورجم در ادامه در خصوص همکاری شورای شهر نیز گفت: انصافا شورای شهر و مسئولان شهرستان در اجرای پروژه ها به نحو احسن همکاری داشته اند و امیدواریم حمایت مسئولان شهرستان بیش از پیش افزایش یابد.

شهردار جعفرآباد در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: شرکت ها و نهادهای واقع در شهر مخصوصا اداره برق، آب و فاضلاب و شرکت گاز که اقدام به جابجایی تاسیسات خود می کنند موجب اختلال در ارائه خدمات به شهروندان می شوند.

وی افزود: همکاری ادارات یاد شده در حل مشکلات شهر یکی از خواسته های اصلی شهرداری است که امید است ادارات مذکور با همکاری خود رضایت مردم را جلب کنند.

مهدی پورجم در خصوص خواسته شهرداری از نماینده مجلس نیز اظهار کرد: خواسته ای که شهرداری جعفرآباد از نماینده محترم مردم شهرستان های بیله سوار و پارس آباد درمجلس شورای اسلامی دارد این است که مجموعه قوانین منسوخ شهرداری در مجلس اصلاح شود و قوانین اصلاح شده و به روز تصویب شود و خلاء قانونی موجود  در برخی قوانین اصلاح و حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه برخی قوانین نیازمند اصلاح هستند عنوان کرد: اکثر قوانین موجود در آیین نامه اجرایی شهرداری ها مربوط به سال 1334 بوده و با گذشت بیش از 60 سال هنوز قوانین اصلاح نشده است.

 

وی همچنین گفت: از جناب دکتر پورحسین بعنوان یک حقوقدان انتظار داریم علاوه بر پیگیری امورات در سطح کشور که مشکل اساسی اکثر شهرداری هاست، به حمایت های خود به شهرداری جعفرآباد همچون گذشته ادامه دهد.

شهردار جعفرآباد از اجرای طرح مدیریت پسماند برای نخستین بار در مغان خبر داد و گفت: یکی از طرح های مهم اقتصادی که برای اولین بار در منطقه در شهر جعفرآباد توسط شهرداری دنبال می شود بحث طرح مدیریت جامع پسماند است که در این زمینه دو سرمایه گذار نیز اعلام امادگی کرده اند و پس از از تایید طرح در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بیله سوار عملیات احرایی ان نیز آغاز خواهد شد.

وی با تصریح بر اینکه این طرح یکی از فرصت های استثنایی در زمینه اشتغال است گفت: اجرای این پروژه منجر به دفع زباله ها به صورت علمی شده و در نهایت مواد کمپوستی نیز از این طریق تولید می شود.

پورجم گفت: آنالیز فیریکی و شیمیایی این طرح انجام گرفته و پس از تایید در کارگروه پسماند و تصویب سایر نهادهای ذی ربط اجرای این پروزه عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره بر اینکه در زمینه کاشت گیاهان دارویی نیز اقدامات خوبی در دست انجام است ادامه داد: کاهش هزینه ها در شهرداری در نهایت رفاه شهروندان را در پی خواهد داشت و با توجه به ظرفیت خاک مرغوب موجود در منطقه باید برنامه ریزی شود در این زمینه گیاهان دارویی را نیز دنبال کرده ایم، اما به طور کامل اهداف در این زمینه محقق نشده است.اما علیرغم این شرایط باز هم همکاران پیگیر موضوع هستند.

شهردار جعفرآباد با اعلام اینکه مراحل ساخت سایه بان و محل اقامه نمازمیت آرامستان به اتمام رسیده اظهار داشت: هدف از ساخت این سایه بان که برای تشییع، تغسیل و تدفین متوفیان مورد استفاده قرار می گیرد رضایت مندی شهروندان است.

 

وی در ادامه گفت: برای تسهیل در جمع آوری زباله ها درسطح شهر سطل زباله گالوانیزه با مخازن770لیتری به منظورپاکیزگی بیشتر شهر و جمع آوری به موقع زباله ها خریداری و در نقاط مختلف شهر نصب شد.

 پورجم با اشاره به اینکه این امر نه تنها در انتقال سریع زباله ها به موظفین شهرداری کمک می کند بلکه از پراکندگی زباله ها در سطح شهر و معابر جلوگیری کرده و زمینه تسریع در عملیات جمع آوری زباله شهری را نیز فراهم می کند.

 

شهردار جعفرآباد از نصب چراغهای ال ای دی در میادین وبلوارهای اصلی و نصب چراغهای توپی و ریسه ای در سایر نقاط شهر به منظور روشنایی و زیبا سازی خبر داد و افزود: در راستای زیباسازی و فضاسازی بانشاط وشاداب شهر وباهدف ارتقاء ایمنی ،سهولت درتردد و ارتقای کیفیت محیط شهری وفضاهای عمومی، کاهش تصادفات و تسهیل در عبور و مرورخودروها و عابرین پیاده و به ویژه در ساعات شب اقدام به نصب چراغ (ال ای دی ) پرچمی به تعداد 30عدد در بلوار امام (ره) و همچنین چراغهای توپی و ریسه ای در سایر نقاط سطح شهر ازقبیل لچکی جلو مسجد صاحب الزمان، ضلع غربی خیابان معلم،خیابان تربیت،آرامستان شهر،لچکی پازن،میدان باکری شده است.

 

وی از اجرای عملیات بهسازی و بازسازی میدان شهید باکری با پیگیری های صورت گرفته توسط شهرداری خبر داد و گفت: عملیات اجراء شده در داخل میدان شهید باکری از قبیل رنگ آمیزی تندیس شهید باکری، سنگ کاری پایه تندیس، نصب چراغ و نورافکن، اجرای جدول در داخل میدان، کاشت گل، کف سازی، نصب نیمکت و گلدان بتنی است.

مهدی پورجم که خود نیز در رسانه های نوشتاری فعالیت داشته توصیه ای به خبرنگاران و مسئولان هم داشت و گفت: ارزش دهی به خبرنگاران از سویی و دید مثبت اصحاب رسانه نسبت به رخدادها یکی از اصلی تریی مسائلی است که باید خبرنگاران و مسئولان به آن توجه داشته باشند و نقد منصفانه را از اصحاب رسانه خواستار شد.

شهردار جعفرآباد در پابان از برگزاری مراسم تجلیل از شهروند نمونه در روزهای آینده خبر داد و گفت: با توجه به ویژگی های بارز شهروند نمونه که در تعریف آن آمده بر اساس شاخص ها انتخاب و از وی تجلیل خواهد شد.

مصاحبه:بهروز پیری و سید سجاد میرزایی

انتهای پیام/

اخبار شهرستان را اينجا ببينيد

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد