سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 62077
|
11:09 - 1395/10/13
نسخه چاپی

ساخت پهباد توسط دانش آموزان روستای نساز در خورش رستم +عکس

 ساخت پهباد توسط دانش آموزان روستای نساز در خورش رستم +عکس
دانش آموزان مدرسه بتول روستای نساز خورش رستم شهرستان خلخال با همکاری دبیر کار و فناوری خود موفق به طراحی و ساخت یک پهباد حمل کننده هوایی در عرض دو ماه شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازارس تبار،وحید امیرلر دبیر کار و فناوری مدارس منطقه و پژوهش سرای وحدت هشجین در این خصوص اظهارداشت : این پهباد هوایی که قابلیت حمل اشیاء را دارد با همکاری هشت دانش آموز پایه نهم روستای نساز ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه این پهباد در عرض دو ماه و با هزینه ی شخصی این دانش آموزان و با حمایت پژوهش سرای وحدت هشجین ساخته شده است افزود: این دانش آموزان که شش نفر آن ها دختر و دو نفردیگر از دانش آموزان پسر مدرسه بتول نساز هستند با ایده وخلاقیت خودشان توانستند این پهباد هوایی را به پرواز در آورند.

دبیر کار و فناوری مدرسه بتول هزینه ساخت این پهباد را بالغ بر 700 هزارتومان اعلام کرد که  با امکانات خیلی ساده و کم هزینه طراحی و ساخته شده است و می تواند به مدت بیست دقیقه در آسمان پرواز کند.

امیرلر افزود : دانش آموزان علی احدی ، عباس آذری ، نازنین قاسمی زینب سعادتی ، مهسا قلیزاده ، زهرا احدی ، فاطمه هلالی و نگار نباتی توانستند با همکاری و مشارکت یکدیگر این پهباد هوایی را طراحی کنند و این شروعی برای موفقیت های بعدی این عزیزان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این هشت دانش آموز مخترع با وجود تحصیل در یک منطقه روستایی و محروم موفق به انجام به چنین کار خلاقانه ای شدند افزود: دانش آموزان با این اقدام عملیاتی ساخت پهباد توانستند بگویند که ما می توانیم کارهای بزرگ تر وهدفمندتری را برای جامعه خود انجام دهیم.

 

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد