سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 62098
|
00:12 - 1395/10/14
نسخه چاپی

کارشناس مسائل فرهنگی مطرح کرد؛

کار زیاد به معنای عمل مفید نیست/مسئولان در برابر شببیخون فرهنگی منفعلانه عمل نکنند

کار زیاد به معنای عمل مفید نیست/مسئولان در برابر شببیخون فرهنگی منفعلانه عمل نکنند
کارشناس مسائل فرهنگی گفت: اعمال بسیاری در به ثمر رساندن کارهای فرهنگی و حرکت در مسیر اهداف منسجم اجتماعی وجود دارد و این کارها تنها با وقت و زمان مشخص شده اداری و همچنین حرکت منفعلانه مسئولان مفید نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر،بختیار محمدی اظهار کرد: اقدامات شایسته ای از سوی برخی مسئولان فرهنگی صورت گرفته است ولی این حرکت رو به جلوی فرهنگی – اجتماعی نیازمند اهداف منسجم است و در عین حال باید هوشمدانه باشد.

وی ادامه داد: حرکت در مسیر اهداف فرهنگی و اجتماعی بنا به گفته رهبر انقلاب بایستی بیش از پیش تاثیر گذار بوده و اقشار مختلف مردمی را مجذوب خود کند که در این مسیر لازم است مسئولان تنها با تحرکات روز مره خود در حوزه فرهنگی صرفاً وقت اداری را ملزم به پرداختن به بحث فرهنگ و نهادینه ساختن آن در جامعه در برابر هجمه ها و شبیخون دشمنان خلاصه نکنند؛ چرا که هرچه قدر بیشتر در این مسیر تلاش کنیم جای کوشش بیشتر نیز وجود دارد.

این مسئول با اشاره به هجمه های فرهنگی غرب بر علیه ایران اسلامی خاطر نشان کرد: دشمن همواره در هر برهه از زمان آماده ضربه زدن بر ایران اسلامی است پس لازم نیست تنها 7 ساعت کاری را صرفاً در مقابله با اعمال خبیث و ضد انقلابی دشمن به کار برد بلکه می بایست با نهادینه ساختن امر مقابله با فرهنگ غربی مجدانه با اتکا به همت جهادی همه ساعته آماده باش بود.

کارشناس مسائل فرهنگی – اجتماعی در کوثر با انتقاد از اینکه دستگاه ها و ادارات نباید در حوزه فرهنگ جزیره وار عمل کنند، اظهار کرد: اعمال بسیاری در به ثمر رساندن کارهای فرهنگی و حرکت در مسیر اهداف منسجم اجتماعی وجود دارد و این کارها تنها با وقت و زمان مشخص شده اداری و همچنین حرکت منفعلانه مسئولان مفید نخواهد بود.

محمدی گفت: مسئول فرهنگی و فعالان حوزه فرهنگ در سطح جامعه غیر از وقت اداری هم مسئولیت خطیری دارند و این مسئولیت را می بایست در همه اعمال روز مره خود به کار بگیرند.

این فعال فرهنگی همچنین تصریح کرد: کاری مفید و موثر است که با تعامل بین دستگاه ها، نخبگان، فرهنگیان، علم پروان و دیگر فعالان فرهنگی انجام شود.

وی جریان سازی و انتقاد سازنده را موثرترین راهکارهای رسیدن به اهداف فرهنگی عنوان کرد و گفت: به حمایت های بیشتری در این زمینه نیاز داریم چراکه هجمه های بسیاری بر علیه حجاب و عفاف، از بین بردن مقام و عنوان مادری و ترویج فرهنگ غربی وجود دارد و این حرکت متناسب با این اقدامات شیطانی استکبار نیست.

 کارشناس مسائل فرهنگی در پایان هم افزایی و هم اندیشی موسسات فرهنگی، مدیران و فعالان حوزه فرهنگ و هنر و بهره گیری از نخبگان و فرهیختگان را از دیگر راهکار های رسیدن به اهداف فرهنگ اسلامی و انقلابی برشمرد و گفت: همه دستگاه ها و موسسات فرهنگی با توجه به فرمایشات رهبری و نیاز جامعه در خصوص تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی اقدامات موثر و شایسته ای انجام دهند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد