سرویس: وبگردی
کد خبر: 62150
|
09:20 - 1395/10/15
نسخه چاپی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین خبر داد؛

کشت آفتابگردان روغنی و آجیلی برای اولین بار در سرعین

کشت آفتابگردان روغنی و آجیلی برای اولین بار در سرعین
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین گفت : برای اولین باردر شهرستان سرعین ارقام مختلف آفتابگردان از انواع روغنی و آجیلی به صورت آزمایشی و در سطح پنج هکتار در روستاهای این شهرستان کشت شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازچشمه لر،محمد ابراهیم محمدی گفت: در سال زراعی ۹۵-۹۴برای اولین بار در شهرستان سرعین ارقام مختلف آفتابگردان از انواع روغنی و آجیلی به صورت آزمایشی و در سطح پنج هکتار در روستاهای ویند کلخوران، کنزق و شمس آباد از توابع این شهرستان کشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین افزود: در این سطح به طور متوسط در نوع روغنی ۳و نیم الی ۴ تن در هکتار و در نوع آجیلی ۳ الی ۳ و نیم تن در هکتار محصول برداشت شد.

وی در ادامه اظهار کرد: ارقام کشت شده در منطقه شامل اسلاتکی، گریکو، وراناک سپکو در نوع آجیلی و رقم لامکو در نوع روغنی است.

مدیر جهاد کشاورزی سرعین اظهار کرد: آفتابگردان جزو گیاهان بسیار مفیدی است که علاوه بر مصارف خوراکی دارای کاربردهای دارویی نیز بوه و در طب سنتی بسیار مورد مصرف قرار می­ گیرد.

محمدی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به رضایتبخش بودن این میزان محصول تولید شده در سال زراعی جاری، قصد داریم که در سال­های آتی کشت محصول در سطح منطقه ترویج و توسعه یافته تا بیش از پیش در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی در منطقه گام برداشته شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد