سرویس: سیاسی
کد خبر: 62152
|
09:33 - 1395/10/15
نسخه چاپی

عدم استقرار ادارات در «تازه كند» مردم را کلافه کرده است/ اهالي برای کارهای کوچک به مرکز شهرستان می آیند

 عدم استقرار ادارات در «تازه كند» مردم را کلافه کرده است/ اهالي برای کارهای کوچک به مرکز شهرستان می آیند
ارتقای هر منطقه در تقسیمات کشوری به منظور توسعه آن منطقه و استقرار امکانات و ادارات مختلف صورت می‌گیرد که این موضوع در مورد شهر تازه كند محقق نشده و این بخش هم‌اکنون با مشکلات زیادی روبرو است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان، شهر تازه كند مغان در آبانماه سال 1387 به بخش ارتقاء یافت، در این سال مردم این منطقه به آرزوی دیرینه خود که ارتقای تازه كند به بخش بود رسیدند. مردم با خوشحالی مفرط و اتحاد و همدلی این مهم را پذیرفتند و انتظار داشتند که تغییرات اساسی مثبت در حوزه های مختلف اتفاق بیفتد.

مردم انتظار داشتند که با بخش شدن تازه كند و استقرار ادارات و ارائه خدمات اداری روزمره توسط این ادارات گوشه ای از مشکلات خود را مرتفع ببینند یا حداقل برای حل کوچکترین کاری که باعث صرف وقت و هزینه های زیاد است بیخیال رفتن به شهرستان پارس آباد شوند.

در حالي كه یکی از عوامل استقلال نسبی یک بخش، استقرار ادارات یا دست کم نمایندگی ادارات مختلف در آن است اما اکنون پس از گذشت چندين سال از این رویداد مهم هنوز بخش تازه كند به جایگاه واقعی خود نرسیده و در واقع زیر ساختهای اساسی بخش بوجود نیامده است.

9 سال از استقرار بخشداری در شهر تازه كند می‌گذرد ولی استقرار ادارات در این بخش به کندی صورت می‌گیرد و علی‌رغم تلاش‌های بسیار زیادی که در این زمینه صورت گرفته است، ادارات مستقل در این بخش مستقر نشده است و هم اکنون مردم این بخش برای انجام برخی از کارهای کوچک خود از جمله خدمات بانكي باید به مركز شهرستان (پارس آباد) مراجعه کنند که این مراجعات وقت و هزینه زیادی را از مردم در این منطقه می‌گیرد.

ولی مشکل کجاست که ادارات و نهادها در این بخش مستقر نشده اند؟ بی توجهی مسوولان استان؟ مسوولان شهرستانی؟ یا نه خود مردم؟ بدون شک مردم بخش تازه كند دوست ندارند تغییر وضعیت مناطق شان به بخش را فقط در حد تغییر یک نام ببینند. بنابراین با بخش شدن انتظارات و توقع مردم هم نسبت به قبل تغییر کرده است و نمی خواهند برای جزئی ترین مسایل در سرما و گرما مسافت طولاني را تا پارس آباد طی کنند.

اگر نگاهی به بخش تازه كند بیندازیم تنها با همت مسئولان، بخشداری، شهرداری و تعدادي از نماينده ادارات شهرستان در تازه كند مستقر شده اند که حتي برخي از آنها هم در ساختمان های استیجاری مشغول انجام وظیفه هستند و کجاست ادارات مهمی مانند ثبت اسناد، بنیاد مسکن، آموزش و پرورش، صنعت و معدن، بانكها و ... که هر یک اهمیت خاص خود را دارد، اینکه فقط منطقه نام بخش را یدک بکشد اما اوضاع همان اوضاع سابق باشد دردی را از مردم دوا نمی کند؟

علاوه بر تازه كند، شهر اسلام آباد نيز كه بيش از 5 سال است از دهستان به بخش ارتقا يافته با همين مشكلات عدم استقرار ادارات دست و پنجه نرم مي كند و فعاليت نمايندگي هاي ادارات در اين شهرها سبب مي شود تا صاحبان واحدهاي مسکوني كه زماني در اين منطقه زندگي مي كردند و اکنون به خاطر نبود امکانات در ديگر مناطق ساکن هستند، به اين شهرها باز گردند و اين امر باعث خواهد شد تا از مهاجرت بي رويه شهروندان و روستاهاي اين بخش به شهرهاي ديگر كاسته شود.

تازه‌کند در جنوب شرقي پارس آباد و در 21 كيلومتري اين شهرستان مرزي واقع شده‌است. این شهر در آبان‌ماه سال  ۱۳۸۷ با تجمیع روستاهای «تازه‌کند قدیم» و «تازه‌کند جدید» ایجاد شده‌است.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد