سرویس: سیاسی
کد خبر: 62199
|
14:39 - 1395/10/16
نسخه چاپی

جاده ايمن؛ طبیعی‌ترین حق شهروندی مردم پارس آباد/ دولت چقدر به منشور حقوق شهروندی خود پایبند است؟

 جاده ايمن؛ طبیعی‌ترین حق شهروندی مردم پارس آباد/ دولت چقدر به منشور حقوق شهروندی خود پایبند است؟
سالهاست به دلیل بی توجهی به ايمني و ارتقاء امنیت جاده های بین شهری پارس آباد - اردبيل، شاهد خلق قصه های دردناک هستیم. قصه اي كه قربانيانش خانواده هايي هستند كه در داغ فرزندانشان به سوگ نشسته اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان، سالهاست به دلیل بی توجهی به ايمني و ارتقاء امنیت جاده های بین شهری پارس آباد مغان- اردبيل، شاهد خلق قصه های دردناک هستیم. قصه اي كه قربانيانش خانواده هايی هستند كه فرزندانشان در مقابل چشمانشان پر پر مي شوند.

آنچه موجب تأسف و تأثر است بی‌توجهی مسؤولان نسبت به تکرار حوادث ناگوار در این جاده و جاده‌های اینچنینی در شهرستان پارس آباد مغان است، جاده‌هایی که به قربانگاه مردم تبدیل شده است .در حالی که با تصمیمات جدی و سریع می توان بخش اعظمی از تصادفات و حوادث این جاده را کاهش داد.

 

آنچه که شواهد نشان می‌دهد سالانه تعدادی از شهروندان قربانی این جاده ها می شوند و خانواده‌های بسیاری در اثر بی‌توجهی مسئولان، عزیزان خود را از دست می‌دهند اما به‌راستی چه کسی پاسخگوی این بی‌توجهی‌هاست؟؟

وضعیت نامناسب این جاده تاکنون بارها از سوی رسانه‌ها به گوش مسئولان ذیربط رسیده است و بارها نیز مسئولان از این جاده بازدید کرده‌اند و وعده‌هایی نیز دادند که عملیاتی نشد که این امر به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

هرچند گاه یک بار شاهد کشته، زخمی شدن و ناقص العضو شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان در جاده مواصلاتی پارس آباد - اردبيل هستیم و مسئولین استان هیچگونه راه حلی برای جلوگیری از این تصادفات وحشتناک ارائه نکرده اند و تنها آمارهاست که روزانه ردیف می کنیم و نصیب مسافران و رانندگان و خانوادهای آنان چیزی نیست جز تصادفات وحشتناکی که پایانی ندارد و باز هم ما می مانیم و جاده هایی که قربانیان را به کام خود می گیرند و خبرهای حوادث روزانه ها و خبرگزاری ها که می خوانیم و کاری جز تاسف برای خانواده قربانی نمی کنیم.

وضعیت کنونی جاده‌ پارس آباد – اردبيل به گونه‌ای است که روزانه شاهد تصادفات دلخراش و منجر به فوت همشهريان خود هستیم و شاهدیم که روزانه به داغ عزیزانشان می‌نشینند و مسئولین فقط سکوت می کنند.

جاد‌ه پارس آباد - اردبيل روزانه جان مردم را می‌گیرد و در این وادی نه مسئولی پاسخگوی مشکلات موجود است و نه کسی به فکر است که این وضعیت را اصلاح کند، ولی آنچه در این بین بسیار قابل توجه بوده عدم توجه به مشکلات موجود در حوزه راه است که روزانه خسارت‌های جبران ناپذیری را به جامعه پیرامون تحمیل می‌کند.

در حالي كه بارها نمايندگان مجلس، مسوولان استاني و شهرستاني دولت دهم و يازدهم در استان خبر از تخصيص اعتبار و اجراي عمليات چهاربانده كردن جاده پارس آباد- اردبيل داده اند، اما اكبر صمدي فرماندار پارس آباد صراحتا در نشست با جمعي از اصحاب رسانه و خبر با اشاره به پروژه چهار بانده کردن جاده ارتباطی پارس آباد – اردبیل گفت: در حالي كه اجراي اين پروژه، يكي از مطالبات و خواسته های اصلی مردم پارس آباد است اما نبود رديف بودجه ملي و مجوز 215 براي آن باعث شده اين پروژه تا كنون عملياتي نشود.

به گفته صمدي، تنها برای تکمیل چهار بانده کردن جاده پارس آباد- سربند به طول 30 کیلومتر بالغ بر 250 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تخصیص این رقم از محل اعتبارات شهرستان عملا امكانپذير نیست و بايد از محل ردیف ملی برای این طرح تخصیص اعتبار شود چه برسد به چهار بانده كردن جاده پارس آباد - اردبيل؛ و در واقع براي اجرايي شدن اين پروژه نيازمند عزم جدي نمايندگان استان در مجلس است.

جاده مواصلاتي پارس آباد به اردبيل به دلیل وجود آسفالت های فرسوده و پف کرده و در بسیاری قسمت ها تکه پاره شده و از سویی دیگر جاده ای کم عرض از خطرناکترین جاده های استان اردبيل است و همواره جان بسیاری از هموطنان در سایه بی تدبیری مسئولان را می گیرد و تاکنون هیچ مسئولی برای دوبانده کردن و رفع مشکلات این محور اقدامی انجام نداده است.

به هر روي سخن ما با نمايندگان مجلس و مسئولان استانیاست كه به جای وعده دادن با نگاهی دوباره به وضعیت مردمان شمال استان درخصوص ایمنی و صیانت از جان و مال آن ها همت گمارند تا دیگر شاهد بروز چنین اتفاقات ناگواری نباشیم.

گزارش از مرتضي بري

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد