سرویس: سرعین
کد خبر: 62207
|
17:26 - 1395/10/16
نسخه چاپی

دبیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل مطرح کرد؛

ضرورت ایجاد نمازخانه در مجتمع های آبدرمانی

ضرورت ایجاد نمازخانه در مجتمع های آبدرمانی
دبیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل گفت:همه انسانها در رابطه با ترویج فرهنگ اقامه نماز مسئول اند و زمانی که قدرت به دستشان رسید باید در ترویج فرهنگ اقامه نماز کوشا باشند،در جامعه امروز نماز ادا می شود اما اقامه نماز مظلوم واقع شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازچشمه لر،.دبیر ستاد اقامه نماز استان در جلسه "ترویج نماز "که در سرعین برگزار شد در مورد اهمیت، فلسفه نماز و چگونگی ترویج فرهنگ نماز در مراکز اقامتی، خدماتی، پذیرایی و تفریحی گفت: بیش از هزار آیه قران کریم در مورد نماز است که در 80 آیه آن به طور مستقیم به" أقيم الصلاة " اشاره داشته و در بقیه به صورت غیرمستقیم سجده و رکوع به اقامه نماز تأکید شده است.

الله شكر عبدی با بیان اینکه بیش از 19 هزار حدیث از ائمه معصومین و پیامبر در رابطه با نماز گفته شده است، افزود: هر روز خداوند 70 مرتبه انسان را با ندای اذان حي على الصلاة حي على الفلاح حی علی خیر العمل به حاضر شدن برای خواندن و اقامه نماز می خواند.

وی به تفاوت خواندن نماز و اقامه آن و بیانات مقام معظم رهبري در این رابطه اشاره کرد و اظهار داشت: خواندن نماز بر هر مسلمان واجب است كه در اوقات معين نماز بخواند اما اقامه نماز نهادينه کردن نماز در زندگي است به گونه اي كه پشتوانه و حلال همه امور و مشکلات انسان در زندگي نماز باشد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه همه انسانها در رابطه با ترویج فرهنگ اقامه نماز مسئول اند و زمانی که قدرت به دستشان رسید باید در ترویج فرهنگ اقامه نماز کوشا باشند، خاطر نشان کرد: در جامعه امروز نماز ادا می شود اما اقامه نماز مظلوم واقع شده است.

وی با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های بالای گردشگری استان اردبیل به ضرورت فراهم کردن تمهیدات و امکانات لازم برای اقامه و دعوت به نماز مسافران و گردشگران با خواندن اذان در مراکز اقامتی، خدماتی، پذیرایی و تفریحی تأکید کرد و خواستار ایجاد نمازخانه در مجتمع های آبدرمانی شد.

مدیرعامل جامعه مراکز اقامتی استان اردبیل نیز با بیان اینکه یکی از ضروریات فرآیند صدور موافقت اصولی تأسیسات گردشگری ایجاد نمازخانه است، افزود: تمام نمازخانه های مراکز اقامتی استان فعال و آماده است.

جعفر بذری با اشاره به فعالیت سه مسجد در نزدیکی مراکز اقامتی شهرستان سرعین، تصریح کرد: بیشتر مسافران و گردشگران تمایل به شرکت در نماز جماعت این مساجد را دارند و به همین دلیل تعداد کمی از مسافران از نمازخانه مراکز اقامتی استفاده می کنند.
 

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد