سرویس: بیله سوار
کد خبر: 62220
|
17:06 - 1395/10/17
نسخه چاپی

امام جمعه بیله سوار:

دستگاه قضایی در موضوع تخریب منابع طبیعی احکام بازدارنده صادر کند

دستگاه قضایی در موضوع تخریب منابع طبیعی احکام بازدارنده صادر کند
امام جمعه بیله سوار گفت: دستگاه محترم قضایی در موضوع پرونده های تخریب منابع طبیعی و اراضی ملی باید احکام بازدارنده صادر کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل از صبح مغان ، حجت الاسلام قیاسی امام جمعه بیله سوار در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: یکی از معضلات این شهرستان مسئله تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید دست متعرضین به اراضی ملی قطع شود گفت: فرهنگ استفاده از منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود .

مام جمعه بیله سوار با بیان اینکه شهرستان بیله سوار روی کاغذ ۹۵هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد ادامه داد: بخش قابل ملاحظه ای از این اراضی تصرف شده و باید این امر سریعا متوقف شود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش شبانه روزی ماموران حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان و استان به چند نکته اساسی در این باب اشاره کرد.

امام جمعه بیله سوار یکی از مهمترین مسائل در حفاظت منابع طبیعی را تامین عده و عده توسط مسئولین استانی و مرکز و هم چنین تجهیز وسایل نقلیه ماموران حفاظت از منابع طبیعی عنوان کرد و حمایت جدی دستگاه قضایی از این موضوع را خواستار شد.

وی افزود: تهیه کاداستر و نقشه جامع اراضی ملی و اختصاص شعبه ویژه دادگاهی در بخش جعفرآباد و صدور احکام بازدارنده نیز می تواند نقش بسزایی در کاهش آمار تخریب منابع طبیعی داشته باشد.

حجت الاسلام قیاسی گفت: بر اساس اخبار بدست آمده از جلسه ای که با موضوع مقابله با تخریب منابع طبیعی برگزار شد ظاهرا یکی از مسئولان قضا مسائلی همچون «زراعت و کشت از آن زارع است ولو در زمين غصبي باشد » مطرح کرده که در صورت صحت این مسئله باید مسئولان در این باره بیشتر شفاف سازی کنند.

امام جمعه بیله سوار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجوب پرداخت زکات از سوی مردم اظهار داشت: افرادی که زکات پرداخت نمی کنند آتش عذاب زندگی و همه چیزشان را خواهد سوزاند.

وی گفت: در برخی شهرستانهای کشور با وجوه و زکات پرداخت شده اکثر مشکلات مردم حل و فصل شده است و لذا مردم شهرستان بیله سوار نیز با عمل به این فریضه واجب در حل مشکلات مردم فقیر و مستضعف کمک کنند.

امام جمعه بیله سوار به واقعه کشف حجاب رضاخانی نیز اشاره کرد و افزود: توطئه کشف حجاب برای آن بود که حکومت دینی متلاشی شود.

وی با اشاره به واجب بودن حجاب مانند نماز و روزه و با بیان اینکه زنان باید خود را از دید نامحرمان محافظت کنند پیامدهای بی حجابی را بر شمرد و تشریح کرد: سقوط ارزش زن، افت تحصیلی، افزایش آمار طلاق، افزایش بیماری های جسمی و روحی و بی علاقه گی به ازدواج از مهمترین پیامدهای بی حجابی در جامعه به حساب می آید.

حجت الاسلام قیاسی گفت: لازم است مسئولان، مردم و خانواده ها راه نفوذ دشمنان در موضوع حجاب را ببندند و دستگاه های متولی نیز از اهرم های حکومتی استفاده کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع گورخوابی اشاره کرد و گفت: دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب از این موضوع که برخی ها در داخل به آن دامن زدند به عنوان ابزاری برای تخریب وجهه نظام اسلامی استفاده کردند که مسئولان نباید اجازه بروز چنین مسائلی در جامعه را بدهند.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد