سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 62251
|
13:36 - 1395/10/18
نسخه چاپی

نیر فقط نام شهرستان را یدک می کشد/ نبود حتی یک دستگاه سونوگرافی در شهرستان

نیر فقط نام شهرستان را یدک می کشد/ نبود حتی یک دستگاه سونوگرافی در شهرستان
شهرستان نیر از تجهیزات ساده پزشکی از جمله سونوگرافی محروم بوده و فاقد امکانات بهداشتی مناسب در حد یک شهرستان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازنیریمیز، بهداشت و درمان یکی از مقوله‌های مهم و حیاتی در جامعه بشری بوده که توجه به ابعاد مختلف آن از دیرباز مورد توجه دولتمردان و حکومت‌های مختلف در عرصه جهانی است.

 

در سال‌های اخیر با اجرای طرح تحول سلامت در کشور این بخش رشد و پیشرفت شتاب بیشتری به خود گرفته و در اقصی نقاط کشور شاهد تجهیز و راه‌اندازی مراکز بهداشتی و درمانی و تحول عمیق در بحث سلامت بوده‌ایم ولی متأسفانه توزیع امکانات آنگونه که باید انجام می‌شد تحقق نیافته است.

 

شهرستان نیر نیز از جمله نقاط محروم استان در امر سلامت بوده و در این خصوص بیماران در این شهرستان به جز مشکل بیماری خود باید یک مشکل دیگر را هم بر دوش بکشند و آن هم نبود امکانات پزشکی از جمله سونوگرافی است که این امر مردم را بسیار آزار می دهد.

 

شهرستان نیر علی رغم نداشتن بیمارستان، از داشتن تجهیزات سونوگرافی نیز محروم است و مردم این شهرستان برای انجام سونوگرافی مجبورند به مرکز استان مراجعه کنند که این خود مشکلاتی را برای بیماران به وجود می آورد.

 

تامین سلامت، بهداشت و درمان مردم از مهم ترین وظایف مسئولین می باشد، زیرا ارائه خدمات نوین در این راستا موجب بالا رفتن امید به زندگی و رفاه حال مردم می شود.

 

از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و مسئولین ذی ربط تقاضا می شود زمینه استقرار چنین تجهیزاتی را فراهم کنند تا بیماران بجز مشکل بیماری خود مشکل دیگری نداشته باشند و حداقل نبود بیمارستان را با تجهیز کردن مرکز درمان بستر نیر جبران کنند.

 

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد