سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 62270
|
01:33 - 1395/10/19
نسخه چاپی

مدیر جهاد کشاورزی کوثر خبر داد:

تولید 14 هزار تن فراورده دامی سهم جهاد کشاورزی کوثر در حوزه اقتصاد مقاومتی

تولید 14 هزار تن فراورده دامی سهم جهاد کشاورزی کوثر در حوزه اقتصاد مقاومتی
مدیر جهاد کشاورزی کوثر گفت: بیش از 14 هزار تن فرآورده دامی در این شهرستان تولید شده است که افزایش چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، خیبرعلی جلیلی اظهار کرد: در بخش جهاد کشاورزی با تولید 11 هزار و 700 تن شیر خام، یک هزار و 300 تن گوشت قرمز، 750 تن گوشت مرغ، 190 تن عسل، 413 تن تخم مرغ، 136 تن گوشت ماهی نقش موثری در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ایفا شده است.

وی گفت: تلاش می شود که با تشویق سرمایه گذاران به راه اندازی واحدهای پرورش صنتعی دام و طیور میزان تولیدات بخش امور دام در منطقه بیش از پیش افزایش یابد.

جلیلی افزود: میزان تولیدات بخش دام در این شهرستان سال به سال در حال افزایش است به طوری که میزان تولیدات بخش امور دام که در سال اول فعالیت دولت تدبیر و امید 9 هزار و 900 تن بود به بیش از 14 هزار و 500 تن افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی کوثر تشریح کرد: برنامه اصلاح نژاد دام و استفاده از دام های پربازده و بهبود مدیریت تغذیه دام از اهداف اساسی این مدیریت در رونق بخش امور دام منطقه است.

جلیلی افزود: در سال جاری عملیات اصلاح نژاد دام بر روی 310 راس از دام های منطقه صورت گرفته و امیدواریم با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در راه اندازی واحدهای صنعتی پرورش دام و طیور زمینه های اشتغال و رونق این بخش بیش از پیش فراهم شود.

لازم به ذکر است که از اول امسال تاکنون 660 تن انواع نهاده های دامی از جمله سبوس، جو، کنسانتره و کود در بین دامداران صنعتی و سنتی منطقه توزیع شده است.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد