سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 62288
|
12:37 - 1395/10/19
نسخه چاپی

رئیس پلیس راه اردبیل:

اردبیل در بحث کاهش تصادفات جاده‌ای رتبه اول کشور را کسب کرد/ سهم مشگین شهر از آمار فوتی در اثر تصادفات جاده ای بالاست

اردبیل در بحث کاهش تصادفات جاده‌ای رتبه اول کشور را کسب کرد/ سهم مشگین شهر از آمار فوتی در اثر تصادفات جاده ای  بالاست
در 9 ماهه اول سال جاری 33 نفر در حوزه استحفاظی پلیس راه اردبیل-مغان در اثر تصادف جان خود را از دست داده اند که سهم شهرستان مشگین‌شهر از این حوادث 18 نفر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسفیرمشکین،سرهنگ حجت فتاحی رئیس پلیس راه اردبیل در جلسه بررسی مشکلات محور مشگین‌شهر-اردبیل گفت: استان اردبیل در بحث کاهش تصادفات جاده‌ای رتبه اول کشور را کسب کرده و در 9 ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته 6 درصد تصادفات فوتی کاهش یافته است.

 

وی افزود: بحث تصادف و ترافیک تنها متعلق به یک دستگاه نیست بلکه کلیه دستگاه‌های در شکل گیری تصادفات و ترافیک دخیل هستند و در قبال چنین حوادثی باید پاسخگو باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: پلیس راه اردبیل-مغان در سال جاری همچون سال گذشته با کاهش تصادفات جاده‌ای همراه است به طوری که در 9 ماهه اول سال جاری با 33 درصد کاهش تصادفات رتبه اول استانی را به دست آورده است لذا طی اقداماتی که در سطح استان و شهرستان‌ها صورت گرفته منجر به کاهش وقوع تصادفات شده است.

 

وی تاکید کرد: بحرانی‌ترین حوزه استحفاظی پلیس راه اردبیل-مغان محور مشگین‌شهر-پارس آباد است که بیشترین تصادفات را در حوزه استحفاظی پارس‌آباد را شاهد هستیم که در 6 ماهه دوم طبق اقداماتی که انجام گرفته تصادفات تاحدودی مهار شده است.

 

سرهنگ فتاحی گفت: در 9 ماهه اول سال جاری 33 نفر در حوزه استحفاظی پلیس راه اردبیل-مغان بر اثر تصادف جان خود را ازدست داده اند که سهم شهرستان مشگین‌شهر از این حوادث 18 نفر است که آمار بالایی را به خود اختصاص داده اما در مقایسه با سال گذشته کاهش چشم گیری داشته است.

 

وی با اشاره به سه راهی لاهرود گفت: با توجه به تصادفاتی که در سال‌های گذشته در این محور صورت گرفته بود با پیگیری‌های اداره راه و شهرسازی و مسئولین ارشد شهرستان محور مشگین‌شهر-اردبیل چهاربانده شده و در حال اجرای فعالیت عمرانی است به طوری که بیش از 80 درصد این پروژه پیشرفت داشته است لذا در بحث احداث مشکلی در این محور وجود ندارد اما محوری‌ترین مشکلی که در سه راهی لاهرود وجود دارد نبود ایمنی و امکانات مربوط به آن است که اداره راه و شهرسازی باید به جد پیگیری حل این مشکل  باشند تا حوادث جاده‌ای کاهش یابد.

 

رئیس پلیس راه اردبیل در خصوص حادثه اخیر سه راهی لاهرود گفت: این حادثه طبق کارشناسی کارشناسان پلیس راه عامل انسانی بوده که از مسیر خود منحرف و منجر به جان باختن سه تن از هم استانی ها شده است اما در کنار آن، وضعیت راه در تشدید این حادثه تاثیرگذار بود  چرا که در مسیر نیمه کاره رفت و امد وجود داشت و راننده مقابل چنین تصور کرده بود که این جاده یک طرفه است.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد