سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 62339
|
02:15 - 1395/10/21
نسخه چاپی

سهم جوانان از لایحه برنامه ششم توسعه چه قدر است؟

ورزش نیمه جان کوثر و لزوم ورود سرمایه گذار بخش خصوصی

 ورزش نیمه جان کوثر و لزوم ورود سرمایه گذار بخش خصوصی
موضوع انکارناپذیری که امروزه در امر ورزش به عیان مشاهده می شود، این است که اعتبارات دولتی است که برطرف‌کننده نیازهای موجود در امر ورزش نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، با یک حساب سرانگشتی و یک تحقیق اولیه می توان دریافت که ورزش هایی چون فوتبال و فوتسال در شهرستانی همچون کوثر که قطب بازی با توپ در سطح استان است، روندی رو به افول را تجربه می کند؛ این درحالی است که پیشتر، تیم های بسیاری در جام های مختلف محلی همچون جام رمضان و دیگر مناسبت ها در شهرستان اعلام موجودیت می کردند که هم اکنون این آمار بطور چشم گیری کاهش یافته است.

دغدغه بیکاری جوانان و نوجوانان، وضعیت معیشت مردم، عدم حمایت لازم اسپانسر ها و مسئولان امر و اقتصاد نابسامان کشور از جمله مواردی است که می توان آنها را عامل اصلی کاهش ذوق و شوق جوانان منطقه از ورزش هایی چون فوتبال و فوتسال عنوان کرد؛ هرچند رشته های ورزشی بسیاری همچون والیبال، هندبال، بدمینتون، گلف، اسکیت و ... روند نزولی را در سطح منطقه پیش گرفته است درحالیکه موفقیت های بسیاری را برای شهرستان و استان به ارمغان آورده است.

اما موضوع انکارناپذیری که امروزه در امر ورزش به عیان قابل مشاهده است، اعتبارات دولتی می باشد که برطرف‌کننده نیازهای موجود در امر ورزش نیست و اگر تمهیداتی در خصوص ورود بخش خصوصی به حوزه ورزش و جوانان صورت نگیرد همه دستاورد های ورزشی منطقه از بین  می رود و از سویی ترغیب کننده اصلی جوانان به سمت فضای مجازی و اعتیاد محسوب نیز می شود.

بهره وری موثر و مفید از همه رشته های ورزشی بدون کم و کاست لازمه حضور بخش خصوصی با همیاری ادارات مربوطه است تا همه حوزه های ورزشی اعم از ساماندهی تیم ها و رشته های مربوطه، فعالیت در حوزه عمرانی و ساخت و سازها و سرمایه گذاری در بخش تکمیل یا ترمیم پروژه ها به نحو احسن مدیریت شوند.

حال برنامه ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری در این حوزه، ظهر دیروز در مجلس کلید خورد و فضای جدیدی با آرای موافق نمایندگان به جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه برای مدیریت بهتر و مفید تر در عرصه ورزشی به وجود آمد.

بعد از رأی موافق نمایندگان مجلس شورای اسلامی کشور به جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه، مواردی به ماده 7 قانون مالیات‌های مستقیم اضافه شد که به سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی در امر ورزش یاری خواهد کرد.

در این رأی‌گیری نمایندگان مجلس با 147 رأی موافق طرح مذکور را تصویب کردند و در این بند الحاقی مواردی در خصوص هزینه‌های قابل قبول مالیاتی در خصوص هزینه‌گذاری اشخاص در امر ورزش و توجّه به موضوع سرمایه‌گذاران خصوصی ورزشی بیان شد.

قانون جدیدی که در این موضوع به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، در آینده بسیار نزدیک در امر توسعه ورزش و جذب بخش خصوصی بسیار مفید واقع خواهد شد و موانع موجود در امر جذب اسپانسر و توسعه ورزش را به شکل قابل توجهی از بین خواهد برد.

با توجه به این که قانون مذکور در مجلس شورای اسلامی به تازگی مصوب شده است، تا تبدیل به آیین‌نامه و ابلاغ ریاست جمهوری اندکی زمان‌بر خواهد بود، ولی به نظر می‌رسد که از اوایل سال آینده، آیین نامه ابلاغی اجرایی شده و شاهد بخشودگی مالیاتی سرمایه‌گذاران در امر ورزش باشیم.

بخش‌های خصوصی و اشخاص می‌توانند از بانک‌هایی که توسط اداره ورزش و جوانان معرفی می‌شود، وام‌هایی با سود بسیار پایین دریافت  کنند وبا این مبالغ در پروژه‌های عمرانی و ساخت سالن یا اماکن ورزشی مشارکت داشته باشند.

از سویی خیران ورزشکار می‌توانند به روش‌های مختلفی وارد میدان شوند و در خدمت به امر ورزش نقش بسیار مفیدی را با ساخت پروژه‌های عمرانی و اماکن ورزشی و کمک به ورزش همگانی ایفا کنند و با این اقدامات یاری‌گر مسؤولان ورزشی و فرهنگی کشور باشند.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد