سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 62365
|
10:06 - 1395/10/22
نسخه چاپی

کارزار انتخاباتی شوراهای شهر گیوی و چند نکته مهم!

 کارزار انتخاباتی شوراهای شهر گیوی و چند نکته مهم!
بی شک وحدت، همدلی و همبستگی میان مردم و بتبع 5 شورای شهر گیوی باعث رسیدن به هدف توسعه و پیشرفت شهر خواهد شد و در این میان لازم است کارزار انتخاباتی شوراها که اصولاً دموکراسی در آن جریان دارد با رای مردم برای سرنوشت شهر و بدون توجه به هرگونه جناح بندی، فهرست و افراد صورت گیرد تا حق و حقوق مردم نیز ضایع نشود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، شهرستان کوثر با جمعیت 25 هزار نفری به مرکزیت شهر گیوی در جنوب استان اردبیل واقع شده است که جمعیت خود شهر نیز به 7 هزار نفر می رسد.

گیوی جزء کوچکترین شهرهای استان اردبیل است ولی از لحاظ موقعیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پیشتاز بوده و شخصیت های بسیاری را وارد جامعه کرده است.

در همین راستا و با نزدیک شدن به انتخابات خواهان ذکر نکته های قابل توجه و تاملی هستیم که قطعاً سرنوشت کشور و شهر ها را رقم خواهد زد.

از این باب هر چه به زمان انتخابات شورای اسلامی دوره پنجم در شهر گیوی نزدیک می شویم شاهد انتشار نام ها و گروه های مختلفی در فضای مجازی و انزار هستیم که نشان می دهد 29 اردیبهشت شاهد کارزار انتخاباتی سخت بین کاندیداهای احتمالی صورت خواهد گرفت.

در 4 ماه باقی مانده به انتخابات شوراهای اسلامی گیوی شاهد اعلام موجودیت اشخاص متعدد در حوزه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی هستیم که از هم اکنون حضور در انتخابات را اعلام می کنند؛ هرچند در این زمان باقی مانده شاید رخداد های بسیاری در سطح شهرستان صورت گیرد.

بی گمان اسامی کاندیداهای احتمالی که هر روز نام چند نفر از آنان در فضای مجازی شهر بر سر زبان ها می افتد نشان می دهد از هم اکنون مبارزه جدی برای تصاحب 5 صندلی پارلمان محلی گیوی درون لپ تاب ها و گوشی های همراه همشهریان آغاز شده است.

با نگاهی گذرا به این اسامی هم می توان افراد باتجربه دارای سوابق مدیریتی را دید و هم جوانانی که تنها امیدشان مدرک تحصیلیشان است را مشاهده کرد که هر کدام با ایده و نظرات گوناوگون و البته مهم و تاثیرگذار برای همه اقشار آماده حضور در انتخابات آتی می شوند.

بی گمان تعدد بسیار زیاد و غیر متعارف نامزدها و همچنین لیست های مختلف، به سادگی می تواند مردم را به دام جریان های سیاسی و حامیان اصلی آنان بیندازد که از پشت صحنه در حال مدیریت انتخابات به نفع خود خواهند بود.

در هر صورت، احتمال کاندیداهای بسیار زیاد در این دوره و انتشار فهرست‌های مختلف و حمایت های پشت پرده در انتخابات آینده شهر اجتناب‌ناپذیر است؛ بنابراین، باید آن‌ را به خوبی مدیریت کرد و با انتخاب صحیح و به دور از گوش دادن به تبلیغات مجازی نامزد مورد نظر را بر اساس معیارها و شاخص های قانونی و شرعی لازمه جهت پیشرفت و آبادانی برگزید.

بی شک وحدت، همدلی و همبستگی میان مردم و بتبع 5 شورای شهر گیوی باعث رسیدن به هدف توسعه و پیشرفت شهر خواهد شد و در این میان لازم است کارزار انتخاباتی شوراها که اصولاً دموکراسی در آن جریان دارد با رای مردم برای سرنوشت شهر، بدون توجه به هرگونه جناح بندی، فهرست و افراد صورت گیرد تا حق و حقوق مردم نیز ضایع نشود.

بی گمان در حالی که تنها چهار ماه جهت تصمیم گیری برای تغییر در وضعیت مدیریتی گیوی طی چهار سال آینده فرصت باقی است، ضرورت دارد فرهیختگان، نخبگان و دلسوزان شهر جهت آگاهی بخشی به مردم وارد کارزار شوند تا با دلیل و برهان آینده ای را بسازند که مردم رکن اصلی بقای آینده است.

طبقه بندی عمومی شرح وظایف، امور سازمانی، تشکیلاتی و مالی، امور فنی و عمرانی، امور خدماتی، مشکلات بین مطالبات افکار عمومی از شوراها با میزان قدرت قانونی-اجرایی و عملکردهای اعضای این نهاد و پیشنهادها و راهکارها از جمله عواملی است که شراها می توانند با به کارگیری و عملی ساختن آنها وظیفه خود را به عنوان نمایندگان مردم انجام دهند.

 
انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد