سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 62367
|
10:11 - 1395/10/22
نسخه چاپی

کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد؛

اقتصادمقاومتی ارتباطی به بروکراسی اداری ندارد/دولت همچنان به دنبال توجیه نقض برجام ازسوی آمریکاست

اقتصادمقاومتی ارتباطی به بروکراسی اداری ندارد/دولت همچنان به دنبال توجیه نقض برجام ازسوی آمریکاست
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: احیای اقتصاد مقاومتی در کشور منوط به حمایت مسئولین امر، استفاده از داشته های منطقه ای و تلاش تولیدکنندگان در عرصه های متعدد است و هیچ ارتباطی به بروکراسی اداری ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، علی اشرفی با بیان اینکه امر اقتصاد مقاومتی در کشور داشته ها و ظرفیت های منطقه ای در هر برهه از زمان را شامل می شود گفت: اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل مد نظر رهبری پس از تقریباً یک سال فراز و نشیب های بسیاری داشته است و کمتر نهاد یا مسئولی برای رسیدگی به امر تولید و حمایت از کارآفرینان اقدامات شایسته ای انجام داده اند.

وی تقویت و اعتماد به داشته های داخلی را از جمله راهکارهای موثر برای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: متاسفانه عدم اعتماد و تقویت ظرفیت ها و زیرساخت های تولید در منطقه و سطح کشور باعث شده است پای اقتصاد مقاومتی لنگ شده و تنها در حوزه اقدام فلج شود؛ درحالی که بنا به فرمایشات رهبر انقلاب اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی می بایست بدون هیچ بروکراسی اداری و اعمال بازدارنده در حوزه تولید، از سوی مسئولین صورت گیرد.

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به موقعیت اقتصادی کشور در زمان تهدید و تحریم گفت: اتخاذ سیاست‌های اقتصادی کشور در حوزه اقدام و عمل به سیاست ملی اقتصاد مقاومتی در شرایط تهدید و تحریم و همچنین بد عهدی آمریکا به برجام، از اهمیت دوچندان برخوردار است و باید بر روی سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی تمرکز کرد.

اشرفی خاطر نشان کرد: انتظاری که از تولید کنندگان، کارآفرینان، مردم و دولت داریم این است که اقدام و عملی ملموس درباره اقتصاد مقاومتی انجام دهند؛ شاید اقداماتی از سوی تولید کنندگان و دولت انجام یافته است ولی از سخنان رهبر انقلاب می توان دریافت که مسئولین می بایست تلاشی بیش از پیش را در اولویت های کاری خود انجام دهند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به مشکلات و دغدغه های تولید کنندگان گفت: عدم توزیع متناسب تسهیلات بانکی از نظر تولیدکنندگان، مشکل وجود ضامن برای دریافت تسهیلات، مباحث مالیاتی و تأمین نقدینگی و نیازمند بودن به منابع مالی برای تأمین هزینه های جاری از عمده مشکلات مطرح شده از سوی صاحبان واحدهای تولیدی کوچک و زودبازده است، واحدهایی که برای حفظ و پابرجایی نیاز به تسهیلات کم بهره دارند و اگر بخواهند کارگاه های تولیدی کوچک خود را توسعه دهند بیش از پیش به تزریق منابع مالی نیازمند می شوند.

وی در پایان بخش سخنان خود اقتصاد مقاومتی را تنها راه برون رفت از تهدید ها و تحریم های غرب عنوان کرد و گفت: بدعهدی آمریکا و نقض واضح برجام از سوی رهبری پیش بینی شده بود ولی با این حال اعمال بسیاری برای مذاکره و فرجام برجام از سوی دولت انجام یافت و با این وجود استکبارِ همیشه بد عهد و شیطان صفت همچنان بر تحریم ها افزود و خوی خصمانه خود را باری دیگر نمایان ساخت؛ حال در این میان با وجود نقض واضح و علنی برجام دولتمردان به جای دفاع از منافع ملی و حفظ دستاورد های انقلابی و ... به دنبال توجیه نقض عهدهای آمریکا در قبال برجام هستند و چندین باره بر چگونگی نقض برجام تاکید دارند؛ این درحالی است که وزیر امور خارجه آمریکا تحریم موشکی ایران را نیز دوباره مطرح کرد! با این وجود آیا نباید از ارتباط با غرب دست کشید و ظرفیت های خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی تقویت کرد؟!

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد