سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 62377
|
15:27 - 1395/10/22
نسخه چاپی

حجت الاسلام نوری در مراسم گرامیداشت شهید علی آقایی:

آموزش و پرورش زندگی نامه شهدای حرم را جایگزین درس تصمیم کبری کند

آموزش و پرورش زندگی نامه شهدای حرم را جایگزین درس تصمیم کبری کند
مسئول دفتر ولی فقیه در سپاه ناحیه بسیج اردبیل گفت: وزارت آموزش و پرورش غربت، شجاعت و وصیت شهدای مدافع حرم را در کتب درسی چاپ کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآذرسلام، حجت الاسلام حسین نوری در مراسم گرامیداشت شهید مدافع حرم «علی آقایی» که صبح امروز در حسینیه ثارالله سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل برگزار شد اظهار داشت: شهدا نمرده اند بلکه زنده بوده و برگزیدگان تاریخ هستند.

مسئول دفتر ولی فقیه در سپاه ناحیه بسیج شهرستان اردبیل با اشاره به اینکه دو نوع مرگ برای فرجام بشر متصور است؛مرگ اجباری و اختیاری که شهدای مدافعین حرم با علم به خطر مرگ و شهادت آن را به جان خریده و با آغوش باز به استقبال شهادت رفتند.

وی خطاب به خانواده و همسر شهید علی آقایی که پیکر مطهرش از جبهه مقاومت بازنگشت اظهار داشت: باید به جایگاه ابدی و رفیع شهدا و عنایت الهی در حق آنها غبطه خورد زیرا به تعبیری شاهکار کرامت شیعه شهادت بوده و با آن به رستگاری می رسند.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: همه شهدا جایگاه رفیع دارند و در جوار حقند اما شهدای مدافعین حرم به دلایلی از جایگاه ابدی و معنوی بالایی برخوردارند.

وی گفت: مدافعین حرم با لبیک گویان به ندای ولایت فقیه از حریم اهل بیت(ع) دفاع کرده و برخی از آنان مانند شهید مدافع حرم علی آقایی دفاع از ناموس اهل بیت (ع) را بر زندگی تازه نوپا ترجیح داد و به تعبیر مقام معظم رهبری از اسارت مجدد حضرت زینب(س) مانع شدند.

این مسئول به نقل از رهبر انقلاب گفت: اگر رزمندگان و شهدای حرم به سوریه و عراق نمی رفتند اکنون مرزهای امنیتی کشور با چالش روبرو بود و باید در داخل خاک خود با دشمن می جنگیدیم بنابراین جان خود را برای امت، نظام، ملت و امنیت کشور فدا کردند.

نوری با اشاره به اینکه شهدای مدافعین حرم مظلومانه و در غربت شهید شدند تاکید کرد: دوران دروس تکراری گذشت و اموزش و پرورش بجای دروسی مانند تصمیم کبری و دهقان فداکار باید درس شجاعت، رشادت و وصیت رزمندگان و شهدای مدافع حرم را در کتاب ها چاپ کند تا نسل بعدی به آن آگاه و افتخار کنند.

وی در ادامه با تحسین صبر و ایمان بازماندگان و همسران شهدا گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند،مادران و همسران شهدای حرم مطالبی در تشییع پیکر شهدای خود می گویند که فوق تصور و درک بشر است.

حجت الاسلام حسین نوری گفت: پیام شهدا بستر سازی برای ظهور امام زمان(عج)، ولایت مداری و تاکید بر عفت و حجاب بوده است.

وی در پایان سخنان خود رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام مرحوم هاشمی رفسنجانی را یار دیرین امام دانست و جمله "عشق وی به رهبری" را نشان از ولایت مداری او دانست.

گفتنی است شهید علی آقایی دانشجوی رشته تربیت بدنی، اسفند سال 94 در سوریه و درمبارزه با تروریست های تکفیری به شهادت رسید و پیکر مطهر او با گذشت این مدت مفقود ماند.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد