سرویس: اجتماعی
کد خبر: 62383
|
19:16 - 1395/10/22
نسخه چاپی

مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در گرمی برگزار شد

 مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در گرمی برگزار شد
مراسم بزرگداشت ارتحال رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع گرمی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازسیفار، مراسم بزرگداشت ارتحال رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور مسئولین استانی و شهرستانی وفرماندهان انتظامی و نظامی، دانشجویان و اساتید و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع گرمی برگزار شد.

 

در این مراسم که مسئولان استانی و شهرستانی و لشکری و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند، قاریان، آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کردند و ذاکران اهل بیت (علیهم السلام) به مداحی پرداختند.

 

در این مراسم  امام جمعه گرمی با اشاره به مجاهدت ها و فداکاری های مرحوم هاشمی رفسنجانی قبل و بعد از انقلاب، گفت: این عالم بزرگوار، یار صدیق و قدیمی، انقلاب و امام و رهبری بود که بیش از 6 دهه از عمر خود را در راه انقلاب صرف کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین صفری با بیان اینکه مرگ بزرگان برای همه مسئولان پیامی دارد و آن هم اینکه بدانند که پایان کار همه مرگ و قبر و قیامت است، افزود: باید طوری رفتار کنیم که بر دنیا سوار باشیم و با خدمت به بندگان خدا، آخرت خود را آباد کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) فرمودند«عالمان وارثان پیامبران اند و علمای امت من از انبیای بنی اسرائیل برترند»، گفت: امام راحل در قامت یک پیامبر قیام کرد و با برپایی نظام اسلامی به بیش از هزار سال غربت اهل بیت(علیه السلام) پایان داد.

 

حجت الاسلام صفری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران معجزه قرن بود که امام راحل آن را ایجاد کرد، اظهار کرد: در راه پیروزی انقلاب افراد وفادار زیادی به همراه مردم متدین ایران اسلامی امام راحل را یاری کردند که برخی از آنها در همان سالهای قبل انقلاب زیر شکنجه رژیم سابق، و برخی سالهای ابتدای پیروزی انقلاب ترور شدند و به شهادت رسیدند؛ تعدادی هم ماندند و دچار لغزش و ریزش شده و سقوط کردند و تعدادی هم وفادار به نظام و انقلاب ماندند.

 

وی آیت الله هاشمی رفسنجانی را از جمله افرادی دانست که وفادار به نظام ماند و اظهار کرد: بعد از مقام معظم رهبری از کسانی که بیشترین نقش را قبل و بعد از پیروزی انقلاب در راه انقلاب داشته است، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی است.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خدمت این مرحوم قابل پنهان کردن نیست، گفت: امروز هاشمی زنده است؛ چرا که نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی زنده است؛ لذا افرادی که می خواهند به مرحوم هاشمی ارادت بورزند، باید با زنده نگه داشتن انقلاب اسلامی که در واقع همان ولایت پذیری و پشت سر رهبری حرکت کردن است، نام هاشمی را زنده نگه دارند.

 

حجت الاسلام صفری گفت: اگر همه با هم اتحاد داشته باشیم و پشت ولایت حرکت کنیم، دشمنان انقلاب هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد