سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 62386
|
07:36 - 1395/10/23
نسخه چاپی

هیس؛ سگها بیدار می شوند!

 هیس؛ سگها بیدار می شوند!
جولان دسته جمعی سگ های ولگرد در گیوی ضمن برهم زدن آسایش همشهریان، این روز ها به معضل اجتماعی همه گیر تبدیل شده است بطوری که سگ ها با فراق بال و راحت درحال گشت و گذار بوده و انگار جزء ملزومات خدمات شهری تلقی می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، زندگی اجتماعی و حقوق شهروندی که در سطح شهرها می بایست برای مردم منطقه مهیا شود از جمله الزامات خدمات شهری مسئولین امر و همچنین فرهنگ سازی در امر شهروند مداری است که در هر شرایطی می بایست این امر به حق مردمی، حفظ شود.

حال با رویکردی متفاوت از خدمات شهری در شهر گیوی، حق و حقوق شهروندی آسیب پذیر شده و ظاهراً ملزومات این امر بدیهی از سوی مسئولین امر رعایت نمی شود.

از گذشته های دور در بیابان ها، نواحی خارج شهر و یا اطراف روستاها سگ های ولگرد همواره خودنمایی کرده و دیده شده اند، اما در سایه عدم توجه مسئولین و همچنین خود مردم، ورود سگ های ولگرد به سطح شهر بیش از پیش افزایش یافته و جالب تر اینکه این سگ ها با فراق بال در حال گشت و گذار در سطح شهر بوده و آزادانه در کنار اعمال روز مره شهروندان زندگی می کنند؛ انکار جزء ملزومات خدمات شهری و حقوق شهروندی هستند.

سگهای ولکرد همه ساعته در سطح شهر پلاسند اما با تاریک شدن هوا گروهی به خیابانها ریخته و برای سیر کردن شکم خود، به زباله های درب منازل یا مغازه ها هجوم می آورند و یا با زوزه ها و پارس های شبانه خود آسایش را از مردم می گیرند.

طی ماه‌های اخیر میزان و حجم سگ‌های ولگرد در برخی خیابان‌ها و معابر گیوی افزایش یافته تا اینکه این موضوع به یک نگرانی برای شهروندان تبدیل شده است، هرچند که این زنگ خطر، برای بهداشت جامعه و خطرات احتمالی آن، خیلی وقت پیش به صدا در آمده بود.

در این خصوص یکی از همشهریان با اشاره به بازی کودکان خردسال در بیرون از خانه‌ها و بعضاً تردد اجباری اهالی در ساعتهای پایانی شب می گوید: از وقتی که خورشید غروب می کند تا صبح سگ های ولگرد در کوچه ها و خیابان های شهر پرسه می زنند و از ترس این سگ ها رفت و آمد مردم پیاده با مشکل مواجه شده است.

شهروند دیگری می افزاید: مسئولین امر همت کنند و این نگرانی عمومی را که بیشتر به یک تهدید برای فرزندانمان تلقی می شود را از سطح شهر بزدایند.

در این میان کفه ترازوی مسئولین سنگین تر است و باید به آنان گفت که اگر مردم شهر را نه در شعار بلکه همچون شهروندان دارای حقوق شهروندی در عمل محترم می دارید پس "آقایان لطفا چاره ای بیندیشید"؛ چرا که تأخیر در آغاز عملیات از میان بردن سگهای ولگرد می تواند به قیمت تکه پاره شدن بدن کودکی رهگذر در خیابان تمام شود.

بر اساس بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری، جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و… و جمع آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض، مزاحم و ولگرد از وظایف شهرداری هاست.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد