سرویس: بیله سوار
کد خبر: 62410
|
18:32 - 1395/10/23
نسخه چاپی

امام جمعه بیله سوار :

هاشمی رفسنجانی از اولین لبیک گویان نهضت امام خمینی (ره) بود

هاشمی رفسنجانی از اولین لبیک گویان نهضت امام خمینی (ره) بود
امام جمعه بیله سوار گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی وارسته از تمام تعلقات پا به میدان مبارزه گذاشت و از اولین لبیک گویان نهضت حضرت امام بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل از صبح مغان، حجت الاسلام قیاسی امام جمعه بیله سوار امروز در مراسم عزاداری ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری که در مسجد جامع این شهر برگزار شد گفت: آیت الله رفسنجانی یکی از افرادی بودند که در تاسیس انقلاب اسلامی و به پیروزی رسیدن آن نقش محوری داشته است و پس از انقلاب نیز با قبول مسئولیت های مهم نقش آفرینی کرده است.

امام جمعه بیله سوار با اشاره به حضور چشم گیر مردم انقلابی ایران اسلامی در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی گفت: حضور پر شکوه مردم در این مراسم به جهت خدمات فراوان ایشان به نظام اسلامی، عشق و علاقه ایشان به مقام معظم رهبری (حفظه الله) بوده که باعث قدردانی از خدمتگزاران این نظلام مقدس است.

 

حجت الاسلام قیاسی به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخصیت والای مقام مرحوم هاشمی اشاره کرد و افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی از جمله انسان هایی بود که وارسته از تمام تعلقات پا به میدان مبارزه گذاشت و از اولین لبیک گویان نهضت حضرت امام از ۲۲ سالگی بود.

وی تصرح کرد: 60 سال سراسر مبارزه علیه دستگاه ستمشاهی، مبارزه در راه استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، در کنار امام بودن، بعد از امام در کنار مقام معظم رهبری بودن، تمام نفس هایش را برای تثبیت نظام و استقرار اسلام کشیدن و تمام این ویژگی ها در نهایت باعث شد مقام معظم رهبری در باره ایشان بگویند که فقدان ایشان برای من سخت و جانکاه است.

حجت الاسلام قیاسی با تاکید بر شکنجه ها، مصائب و مشکلاتی که ایشان قبل از انقلاب متحمل شدند؛ گفت: قبل از انقلاب، انقلابیون و مجاهدین ما همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی شکنجه ها و صدمات سختی را تحمل کردند و سلول های انفرادی ساواک را گذراندند و بلایای بیشماری را به جان خریدند و این تحمل و صبر بر مصایب زمانی بود که امیدی به انقلاب نبود و هیچ آینده ای متصور نبود و اینچنین است که مقام معظم رهبری در پیام خود به مناسبت رحلت ایشان می فرماید: هوش وافر و صمیمیت کم نظیر ایشان در آن سالها تکیه گاه مطمئنی برای مبارزان و بنده بود.

 

 

وی به نقش بی بدیل ایشان در شرایط سخت بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی اشاره کرد و بیان داشت: مدیریت جنگ در دهه شصت، سازندگی کشور پس از جنگ و اصلاح و بازنگری قانون اساسی و مدیریت‌هایی مختلف کشور از جمله این مسئولیت ها بود و خود را دائم در محضر آرای عمومی قرار می‌داد.

امام جمعه بیله سوار با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی بسیاری از هزینه های انقلاب را متحمل شدند گفت: آیت الله هاشمی قدرت را در دست داشت اما حقیقتا قدرت طلب نبود و بخش زیادی از ثروت خود را در بدو انقلاب و بعد از آن خرج این کشور کرد.

وی در ادامه به نقش عالمان در جامعه اسلامی اشاره کردو افزود:فقیه عالم دژ اسلام است و عالمان دین، وارثان انبیای الهی هستند و منش، رسالت و مسئولیت پیامبران را در غیاب آنها بر عهده دارند.

 

 

حجت الاسلام قیاسی با اشاره به اینکه خداوند متعال برای مومن درجاتی قرار داده ولی اعظم درجات برای صاحبان علم است افزود: راه و مسیر این عالم وارسته و مبارز انقلابی همواره در مسیر امام و رهبری بوده و از این خط مستقیم هیچوقت جدا نشد و فرصت طلبان و خناسان نتوانستند محبت و علاقه رهبری معظم انقلاب را نسبت به یارو دوست دیرین خود بکاهند.

 

به گزارشپایگاه خبری صبح مغان، در ابتدای این مراسم جمعی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و قاریان قران، به مرثیه سرایی و تلاوت قران پرداختند و حاضران نیز به عزاداری پرداختند.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد