سرویس: استانی
کد خبر: 62417
|
10:22 - 1395/10/24
نسخه چاپی

نماينده مردم پارس آباد و بيله سوار در مجلس:

کشاورزان پارس آبادي ریالی از خسارت خود را دریافت نکرده اند

	کشاورزان پارس آبادي ریالی از خسارت خود را دریافت نکرده اند
نماينده مردم شهرستانهاي پارس آباد و بيله سوار در مجلس گفت: هفت ماه از وقوع بارش تگرگ و سیل در دشت مغان می گذرد اما هنوز کشاورزان ریالی از خسارت خود را دریافت نکرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان، شکور  پورحسین با بیان اینکه هفت ماه از وقوع بارش تگرگ و سیل در دشت مغان می گذرد اما هنوز کشاورزان ریالی از خسارت خود را دریافت نکرده اند، گفت: خسارات ناشی از وقوع سیل در این بخش علاوه بر آسیب دیدگی زمین های زراعی، باعث ایجاد آسیب هایی در بخش های مسکونی، تجهیزات زیر بنایی و وسایل نقلیه شده است.

وی با بیان اینکه دشت مغان یکی از قطب های کشاورزی کشور است، افزود: عمده درآمد  مردم این منطقه از طریق فعالیت های کشاورزی حاصل می شود لذا خسارت دیدگی کشاورزان می تواند لطمات جدی را برای بخش کشاورزی کشور به دنبال داشته باشد.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از مسئولان به منظور بهبود وضعیت فعلی کشاورزان تصمیماتی را اتخاذ کرده اند که در این میان می توان به کمک بلاعوض برای تامین هزینه های تولیدی اشاره کرد.

به گفته وی در نظر گرفتن اقساط بلند مدت برای کشاورزان خسارت دیده با نوعی تضمین به صورتی که سود آن توسط دولت استمهال شود از جمله مساعدت هایی خواهد بود مشکلات این کشاورزان را مرتفع می کند.

پور حسین در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت جبران خسارات ناشی از وقایع طبیعی باید در دستور کار دولتمردان قرار گیرد و امید است  این قانون هر چه سریعتر به مرحله اجرا درآید.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد