سرویس: اردبیل
کد خبر: 62422
|
13:12 - 1395/10/24
نسخه چاپی

کارشناس تحلیل گر اجتماعی مطرح کرد؛

ضرورت ارتقاء سطح سواد رسانه ای بانوان برای مقابله با جنگ نرم

ضرورت ارتقاء سطح سواد رسانه ای بانوان  برای مقابله با جنگ نرم
کارشناس تحلیل گر اجتماعی در اردبیل گفت: شبکه های اجتماعی پیامد جسمی ، روحی و روانی و خانوادگی را به دنبال دارد. از این رو برای مقابله با جنگ نرم ارتقاء سطح سواد رسانه ای باید در آموزش و پرورش و دانشگاهها ضروری باشد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازبانوی کوثر، صدیقه جعفری کارشناس تحلیل گر اجتماعی در اردبیل گفت: با گسترش روز افزون شبکه های اجتماعی و همچنین استفاده کنندگان این شبکه ها در اجتماع برای مصونیت بخشی این بستر لازم است مسئولین امر در این خصوص تدابیری بهتری بیندیشند. شبکه های اجتماعی به ویژه تلگرام می توانند در آموزش صحیح آن به بانوان، نقشی بی بدیل را ایفا کنند.

کارشناس اجتماعی اظهار کرد: با گسترش این نرم افزار در حال حاضر از رسانه هایی مانند ماهواره و تلویزیون پیشی گرفته و بسیاری از جوانان و نوجوانان را به خود مشغول ساخته که این رسانه علاوه بر پیامد جسمی ، پیامدهای روحی و روانی و خانوادگی را به دنبال دارد.  از این رو برای مقابله با جنگ نرم ارتقاء سطح سواد رسانه ای باید در آموزش و پرورش و دانشگاهها ضروری باشد .

جعفری گفت: بانوان به عنوان محور بنیادی خانواده ها و فرد اصلی رشد و تربیت در جامعه نقش مهمی در جامعه اسلامی دارند که می توانند مبدا تحولات بسیاری در کشورمان باشند .

کارشناس تحلیل گر اجتماعی یادآور شد: این آموزش ها اگر با پر کردن تنهایی های زنانه و با شیوه جذاب همراه باشد می تواند به فرصت بزرگی در دغدغه مندان عرصه های شبکه های اجتماعی تبدیل شود. شبکه های اجتماعی می تواند منبع خوبی برای آموزش مهارتهای مورد نیاز خانواده ها بر مبنای سبک زندگی اسلامی باشد .

وی گفت: با توجه به نقش اجتماعی بانوان در جامعه و همچنین نقش های همسری و مادری در خانواده تلگرام می تواند فرصت مناسبی برای آموزش قبل و بعد از ازدواج و نقش مادری باشد به طوری که بیشتر طلاق هایی که در جامعه اتفاق می افتد نتیجه نا آگاهی از نحوه همسرداری و مادری در خانواده است .

وی افزود: البته ایجاد و بستر سازی مناسب شبکه های اجتماعی باید توسط خود نهاد های دولتی از جمله امور بانوان استانداری و فرمانداری ، مراکز بهزیستی و مراکزهای مشاوره،  هدایت و کنترل شود و در آموزش صحیح اموری همچون مهارتهای خانوادگی همسرداری، تربیت فرزندان و  هویت دهی نقش زنان در جامعه می تواند در سالم سازی خانواده ها نقش اساسی و موثری داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر تقویت مهارتهای رفتاری بانوان در خانواده از جمله مهارت آشپزی، خانه داری ، چگونگی شناخت ویژگی های رفتاری همسر و فرزندان ، برای تحکیم بنیان خانواده لازم و ضروری است تلگرام فرصتی خوبی است که بتوان به آموزش صحیح در این گونه مسائل پرداخت.

وی افزود: هدف از آموزش کانال ها و گروهای در تلگرام باید شامل توانمند کردن بانوان و مادران آینده در ارتقای سواد رسانه ای در خانواده باشد که بتواند با هدایت صحیح،فرزندان خود را کنترل و تربیت نماید.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد