سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 62434
|
02:12 - 1395/10/25
نسخه چاپی

اقتصاد مقاومتی و لزوم توجه به توان داخلی

اقتصاد مقاومتی و لزوم توجه به توان داخلی
ایران اسلامی با نعمت های خدادادی در هم آمیخته و داشته ایی را برای مردمانش به وجود آورده است که نیاز است به استفاده از این ظرفیت ها و داشته ها و با ارج نهادن به سیاست های اقتصاد مقاومتی توسعه و پیشرفتی بیش از پیش را برای ایرانمان به وجود آوردیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، اقتصاد مقاومتی به معنی وابسته بودن به تولید داخلی و قطع رابطه با دشمنان کشورمان است و اجرای این سیاست جز با حمایت از تولیدکننده داخلی و همت مسئولین مقدور نیست.

طبق دستور رهبر معظم انقلاب حمایت از ظرفیت های داخلی همچون حوزه کشاورزی، دامداری، صنعتی، گردشگری و ... یکی از ارکان اصلی اقتصادمقاومتی به حساب می آید.

این ارکان در واقع بزرگ‌ترین ظرفیت کشور برای خروج از مشکلات اقتصادی محسوب می‌شوند و برای بکارگیری از فرصت های اقتصادی نهفته در شهر و روستاها بایداز تولیدکنندگان داخلی و منطقه ای نهایت حمایت و بهره وری را داشت.

اقشار زحمت کش کشاورز و ... طلایه‌داران عرصه اقتصاد مقاومتی هستند و باید حمایت‌های لازم از آنها صورت گیرد تا به ادامه روند کاری خود دلگرم باشند.

فعال کردن صنایع جانبی و تبدیلی باعث توسعه اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال جوانان نیز در منطقه می شود و استفاده از توان باالقوه همه کشاورزان، باغداران و فعالین حوزه اقتصاد مقاومتی پیشرو در منطقه می تواند نقش مهمی در افزایش بهره وری در این مناطق و تبدیل کشاورزی از حالت معیشتی به کشاورزی پیشرفته و اقتصادی داشته باشد.

همانطور که از بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برمی آید اقتصاد مقاومتی می تواند راهکاری برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کنونی در جامعه باشد.

از این رو دولت بایستی با برنامه ریزی درست در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت رو به جلو داشته و با تقویت کارآفرینی و حمایت از تولیدکنندگان در کشور، استفاده‌ى حداکثرى از زمان، منابع و امکانات و اجرای کامل اقتصاد مقاومتی گامی در جهت بهبود اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم محروم این منطقه بردارد.

اقتصاد مقاومتی بنیان های علمی برای گذر از مشکلات و ساختن اقتصادی پویا را داراست و بنا به فرموده رهبر گرانقدرمان معیار همه‌ی کارهای اقتصادی و فعّالیّتهای اقتصادی ما بایستی در گرو برنامه‌ی عظیم و همه‌جانبه‌ی اقتصاد مقاومتی باشد.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد