سرویس: اردبیل
کد خبر: 62468
|
12:19 - 1395/10/25
نسخه چاپی

جایگاه فرهنگی زنان و منشور حقوق شهروندی

جایگاه فرهنگی زنان و منشور حقوق شهروندی
در این گزارش نگاهی داریم به بندها و موادی که در این منشور به موضوع جایگاه فرهنگی زنان در استان پرداخته است که تا چه حدی در این خصوص موفقیت داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازبانوی کوثر،در این گزارش نگاهی داریم به بندها و موادی که در این منشور به موضوع جایگاه فرهنگی زنان در استان پرداخته شده و باید دید تا چه حدی در این خصوص موفقیت داشته است.

در ماده 89 ذیل بند ض «حق رفاه و تأمین اجتماعی» آمده است: حق همه شهروندان به‌ ویژه زنان است که به امکانات ورزشی و آموزشی و تفریحات سالم، دسترسی داشته باشند و بتوانند با حفظ فرهنگ اسلامی- ایرانی در عرصه‌های ورزشی ملی و جهانی حضور یابند.

ماده 103 ذیل بند ط «حق دسترسی و مشارکت فرهنگی» اشاره دارد: حق همه شهروندان به‌ ویژه زنان است که ضمن برخورداری از مشارکت و حضور در فضاها و مراکز عمومی، تشکل‌ها و سازمان‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری مخصوص خود را تشکیل دهند.

زنان ایرانی در انقلاب اسلامی به وضوح نشان دادند که زن مسلمان ایرانی در تمام عرصه های اجتماعی، سیاسی و… حضور دارند و اعتقادات دینی آنها مانع از شرکت در فعالیت های اجتماعی نخواهد شد و ثابت کردند که در عین حفظ دیانت و پاکدامنی می توانند تاریخ ساز باشند.

ترویج فرهنگ فاطمی باید از سطوح پایین تحصیلات آغاز شده و در دانشگاه ها تداوم یابد تا ابعاد انسانی و بزرگ زن در عرصه های سیاسی و اجتماعی براساس سیره حضرت فاطمه(س) به زنان ما ارائه شود.

بدون بهره مندی کشور از نهاد خانواده سالم، سرزنده و بانشاط امکان پیشرفت در زمینه های مختلف به خصوص فرهنگی وجود ندارد.

در کشور ما بانوان می توانند برای خود کارهای فرهنگی ایجاد کنند و در کارهای هنری و صنایع دستی به اشتغال مشغول باشند.

در این راستا امور بانوان استانداری ،شورای شهر اسلامی، فرمانداری و سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی تا حدی نسبت به منشور حقوق شهروندی موفق بوده اند .

با توجه به این منشور حقوقی فرهنگی ، زنان توانایی انجام مسئولیت را دارد و این به معنای تکالیفی است که زن نسبت به دیگران بر عهده دارد.
 

نوشته : پروین علیزاده

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد