سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 62479
|
13:27 - 1395/10/25
نسخه چاپی

در جلسه ستاد تسهیل سفر های نوروزی استان اردبیل مطرح شد؛

برخورد با سانحه سازان رانندگی و مماشات با اشتباه جزئی/راه اندازی خط ارتباطی 135 تعزیرات/انتقاد از چاله و دست انداز داخل و برون شهری/تاکید برچاره اندیشی ترافیک و پارکینگ خودروها

برخورد با سانحه سازان رانندگی و مماشات با اشتباه جزئی/راه اندازی خط ارتباطی 135 تعزیرات/انتقاد از چاله و دست انداز داخل و برون شهری/تاکید برچاره اندیشی ترافیک و پارکینگ خودروها
در جلسه ستاد تسهیل خدمات سفر های نوروزی استان اردبیل بر حل و رفع کاستی ها و نواقصات تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآذرسلام، جلسه ستاد سفرهای نوروزی امروز در استانداری اردبیل برگزار شد.

در این جلسه قادر تقی زاده معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از تهیه بروشور و دفترچه های راهنمایی نقاط و مراکز گردشگری به زبانهای ترکی استانبولی، انگلیسی و فارسی به تفکیک شهرستانها و آماده چاپ خبر داد.

وی افزود: نامه برگزاری دوره آموزشی رایگان؛ نحوه میزبانی از گردشگران و مسافران از سوی قشر های میزبان از جمله رانندگان و عوامل دخیل در سفرهای نوروزی به دستگاه های اجرایی جهت معرفی افراد برای شرکت در این دوره ارسال شده است.

تقی زاده با اشاره به موارد و کاستی های سال قبل از برخی از دستگاهها از جمله متولیان برق، آب، گاز و غیره خواست: از حفاری معابر و خیابان های شهر در این ایام به جد اجتناب کرده و شهرداری، پلیس راه و مدیریت های مراکز اسکان مسافرین برای حل مشکلات ترافیک و پارکینگ های خودروها و آماده سازی خدمات لازم برای استقرار و اسکان آنها چاره اندیشی کنند.

وی اضافه کرد: سال گذشته گردشگران و مسافرین ورودی استان کمترین نارضایتی را از برخورد عوامل ستاد نوروزی بویژه در اعمال جریمه داشتند.

در ادامه این جلسه سرهنگ فتاحی رئیس پلیس راه استان اردبیل بر تجهیز روشنایی جاده هایی که هنگام شب رانندگی در آن خطرناک بوده مورد تاکید قرار داد و بر تقویت روشنایی مسیر آلوارس سرعین تاکید کرد.

فتاحی تاکید کرد: همانطور که سال گذشته ارشاد و راهنمایی رانندگان بر اعمال جریمه و قانون ترجیح داده شد و این کار فرهنگی نتیجه بخش بود امسال نیز عوامل پلیس راه بر این موضوع توجیه شده اند اما با رانندگانی که قصد بر هم زدن آرامش و امنیت جاده و دیگر خودروها و مسافرین را داشته باشند بدون ملاحظه برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

این فرمانده پلیس راه از دستگاههای متولی تدارک خدمات سفرهای نوروزی خواست: نسبت به ایجاد ایستگاه های ارائه خدمات یا صلواتی برای رانندگان مسیر ورودی بمنظور رفع خستگی یا خطر خواب آلودگی انها دایر شود.

در ادامه حسین نجف زاده مدیرکل تعزیرات استان اردبیل از آمادگی پاسخ گویی و رسیدگی به شکایات و انتقادات مسافرین ایام نوروزی از طریق خط ارتباطی 124 خبر داد و گفت:علاوه بر این خط ارتباطی سازمان صنعت و معدن و تجارت زیرساخت و خط تماس 135 مخصوص سازمان تعزیرات نیز فراهم شده که بزودی راه اندازی و اطلاع رسانی خواهد شد.

عضو شورای عالی قضائی استان اردبیل از افزایش غیرمجاز و بدون هماهنگی قیمت های آب درمانی، هتل و کرایه های ناوگان حمل و نقل انتقاد و تصریح کرد: متاسفانه در زمان استعلام گفته می شود که توافق و هماهنگی شده است اما مشخص نیست این هماهنگی و توافق با کدام مرجع صورت گرفته است! بنابراین قبل از افزایش قیمت های ارائه خدمات باید در کمیته تعیین شده بررسی شود و چنانچه مصوب شد به اجرا در بیاید در غیر اینصورت سازمان به گزارش های واصله رسیدگی خواهد کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی در ادامه بر رعایت اعمال و اجرای افزایش 12درصدی قیمت ها تاکید کرد.

در ادامه این جلسه از برگزاری جشنواره زمستانی سرعین طی هفته آتی به مدت سه هفته خبر داده شد.

عبدلله مددی مدیرکل سازمان صدا و سیما از تدارک و تمیهد برنامه های لازم برای ارتقاء پوشش رسانه ای جاذبه های گردشگی استان خبر داد و گفت: متاسفانه همه ساله در چنین جلساتی فقط به سرعین محور بودن پرداخته شده و ظرفیت سایر شهرستانهای استان و اماکن دیدنی آن مورد غفلت مسئولان و مسافرین واقع شده که برای استان خسارت است.

وی افزود: صدا و سیما به نوبه خود مراکز دیدنی شهرستانهای استان را پوشش خواهد داد و سایر دستگاهها نیز نیاز دارد در دفترچه و بروشورهایی به این موضوع بپردازند.

مددی در ادامه وجود جاده های خاکی، دست انداز و چاله های معابر و خیابانها بخصوص در سه راهی نیار را موجب چهره منفی در بدو ورود به استان دانست و افزود: عدم آسفالت ریزی سه راه نیار به عنوان ورودی شهر و وجود چاله ها در خیابانهای داخل شهر و اطراف آن جلوه خوبی از شهر به مسافران ارائه نمی دهد و مدت ماندگاری آنها را قطعاً کاهش خواهد داد.

همچنین وی از سردرگمی و اشتباه برخی رانندگان عازم اردبیل در مسیر سرچم در سال های قبلی خبر داد و پیشنهاد داد: اداره راه و ترابری استان در طول مسیرهای جاده سرچم- اردبیل تابلوهای راهنمایی مسیر را نصب کند.

مدیرکل صدا و سیمای استان اردبیل در ادامه بر نظافت، ساماندهی و دایر بودن نماز خانه و سرویس های بهداشتی مراکز بین راهی  و داخل شهر تاکید کرد.

در ادامه این جلسه از فعالیت و دایر بودن سایت نگهداری آهو در پارس اباد و سایر حیوانات در نمین اشاره شد و بر تجهیز سایت نگهداری حیوانات در نمین برای افزایش بازدید مسافران تاکید شد.

نماینده نیروی انتظامی در ستاد تسهیل سفرهای نوروزی در این جلسه بر تولید امنیت و ارامش در این ایام تاکید کرد و اظهار داشت: این موضوع مختص نیروی انتظامی نبوده و سایر ارگان ها نیز باید در کنار هم بر ایجاد و حفظ ارامش اهتمام لازم را داشته باشند.

همچنین بر حمایت و پشتیبانی از عوامل انتظامی از سوی متولیان ارائه خدمات نوروروزی در نقاطی که این عوامل مستقر هستند تاکید شد.

وی با تاکید بر انجام مطلوب وظایف انتظامی در برقراری امنیت منازل در ایام سفر از مردم خواست: هنگام خروج از منازل خود و در مواظبت از خودروهایشان موارد ایمنی و مراقبتی را در نظر داشته باشند.

 

نماینده انتظامی استان در این جلسه بر ایجاد و ساماندهی پارکینگ خودروهای مسافرین ،نظافت و تعمیر نماز خانه ها و سرویس های بهداشتی ابدرمانی ، ساماندهی جارچیان هتل های سرعین توسط فرمانداری، توجیه متولیان امام زاده ها در مهمان نوازی و راهنمایی مسافران تاکید شد.

وی درادامه از تدارک تمهیدات لازم برای کاروان های راهیان نور و مناطق عملیاتی خبر داد و گفت: سامانه های 110، 120 و پیامکی 130 بهترین و راحت ترین پل ارتباطی مردم و مسافرین با نیروی انتظامی است.

در پایان این جلسه کنعانپور مدیرکل دفتر فنی استانداری و رئیس ستاد تسهیل سفرهای نوروزی بر تسریع در جمع بندی ها و وظایف دستگاهها و نیز بر اجرایی شدن آن در طول ایام سفرهای نوروزی تاکید کرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد