سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 62515
|
01:45 - 1395/10/27
نسخه چاپی

وقتی پرواز با هواپیما اولویت آخر مردم هم نیست؛

هوچی گری و سفسطه با ایرباس دهان پرکُن!

 هوچی گری و سفسطه با ایرباس دهان پرکُن!
جشن، کف و هورا و آب پاشی های در هنگام ورود اولین ایرباس به کشور طوری صورت گرفت که همچنان چرخ معیشت مردم از کار افتاده و رکود و تورم بیداد میکند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، با پرداختن به بحث برجام که دیگر لوث شده و واقعیتی ناخوش آیند مبنی بر بدعهدی آمریکا را به رخ می کشد؛ نمی توان ارتباط دیپلماسی ما بین ایران و آمریکا را تضمین کرد.

این واقعیت که پیشتر هم توسط رهبر انقلاب و برخی از کارشناسان به قول دولتی ها دلواپس پیش بینی شده بود، حال رنگ واقعیت به خود گرفته و نه تنها تحریم ها و تهدید ها افزوده شدند بلکه اوباما وضع اضطراری ملی علیه ایران را دوباره تمدید کرد و آب پاکی را بر دستان حامیان برجام ریخت.

حال اخیراً که دولتی ها بر این موضوع پافشاری کرده و برجام را نقطه عطفی بر برقراری ثبات در جامعه و رفع تحریم ها قلمداد می کنند، یک فروند هواپیمای ایرباس از فرانسه خریداری شد و جالبتر از آن این که با سوت و هورا و آب پاشی در فرودگاه مهرآباد بر زمین نشست!

این موضوع بر این قرار است که مطابق برجام قرار بود تحریم فروش هواپیما به ایران لغو شود، حال در مقابل سفارش دهها فروند ایرباس فقط یک فروند تحویل داده شده است که باری دیگر نشانه بدعهدی آمریکاست.

از سویی اگر خوش بینانه به ورود تنها هواپیمای ایرباس به ایران بنگریم متوجه خواهیم شد که اولین دستاورد تیم دیپلماسی دولت یازدهم تقریباً در 4 سال اخیر همین موضوع است و بتبع خوشحالی هایی را هم برای دولت روحانی در پی خواهد داشت!

اما جشن، کف و هورا و آب پاشی های در هنگام ورود اولین ایرباس به کشور طوری صورت گرفته است که همچنان چرخ معیشت مردم از کار افتاده و رکود و تورم بیداد میکند، سیاست ملی (اقتصاد مقاومتی) در همان اوایل کار خود روند کندی به خود گرفته و خبری از احیای آن نیست، تحریم ها و تهدید ها افزوده شدند و وضع اضطراری ملی علیه کشورمان دوباره تمدید شد، رکود در بازار کسب و کار غلت می خورد و خبری از رفع تحریم ها نیست؛  با این وجود نمی توان آمارهای ملموس و مشهود بیکاری و دیگر آسیب های اجتماعی را منکر شد و با هوچی گری و سفسطه با ورود تنها یک فروند هواپیما به کشور از اصل موضوع که همانا جیب مردم است گریخت.

بسیاری از مردم با دستمزدی بین 300 تا 800 هزار تومان معیشت ماهانه خود را می گذرانند و یا تنها با یارانه خود زندگی می کنند، جوانان تحصیل کرده بی کارند و مهاجرت افزون شده است و دیگر معضلاتی که افکار را به سوی مطرح ساختن فواید و مزایای ورود تنها ایرباس به ایران در قبال این همه مشکلات اجتماعی سوق می دهد.

براستی چه رابطه ای بین آرزوهای بر باد رفته مردم با هواپیما وجود دارد؟!

 به گزارش کوثرخبر، مردم در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی واکنش های متعددی به خرید هواپیمای ایرباس داشته اند، در برخی شبکه های اجتماعی آمده است:  دولتی که برای پولدارها هواپیمای خوب خریداری می کند چرا برای جماعت انبوه مستضعف در کشور خانه نمی سازد و شغل و رفاه ایجاد نمی کند.؟!

در این میان سخنانی هم مطرح می شود که حتی پرواز با هواپیما اولویت آخر مردم هم نیست چه برسد به اولویت های اول و دوم و ... .

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد