سرویس: خلخال
کد خبر: 62524
|
09:06 - 1395/10/27
نسخه چاپی

مدیر کل جهاد کشاورزی استان اردبیل:

39 درصد اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است

39 درصد اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است
مدیر کل جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 39 درصد اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازازناو،  عدیل سروی صبج امروز در نشست با فرماندار خلخال در جلسه بررسی مشکلات کشاورزی شهرستان گفت: 39 درصد اشتغال و 40 درصد از درآمد تولیدات ناخالص استان از بخش کشاورزی است.

وی با تقدیر از فرماندار خلخال و نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در جهت پیگیری امورات کشاورزی شهرستان گفت: برنامه ها و طرح های خوبی در حوزه تغییر الگوی کشت و نیز در زمینه دام سبک و سنگین کشاورزی و دامداری، در شهرستان خلخال پیش بینی شده و در حال اجراست که با اتمام آنها قطعا شاهد تحولات عظیمی در این شهرستان خواهیم بود.

سروی با بیان اینکه در سال 95 بالغ بر 520 میلیارد تومان برآورد خسارت بارش ها و تگرگ در استان بوده است گفت: باید در جهت آموزش و اطلاع رسانی و آگاه سازی روستائیان از شرایط ناپایدار جوی در راستای کاهش خسارات تلاش کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در سطح استان هیچ مشکلی وجودندارد گفت:کشاورزان با مراجعه به ادارات جهاد کشاورزی و دریافت معرفی نامه ها می توانند تسهیلات لازم در این خصوص دریافت کنند.

سروی گفت: در سال جاری در مرکز استان و شهرستان های تابعه، بیش از 33 میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در سال های گذشته برای پرداخت تسهیلات در خصوص مکانیزاسیون کشاورزی مشکلاتی وجود داشت که با پیگیری های انجام شده و ایجاد خط اعتباری جدید در جهاد کشاورزی استان، این مشکل برطرف شده است.

انتهای پیام / خ

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد