سرویس: وبگردی
کد خبر: 62536
|
14:20 - 1395/10/27
نسخه چاپی

به بهانه فوت حادثه خودسوزی نانوا در تبریز!

خالقی: تکمیل بیمارستان ترومای اردبیل امسال غیر ممکن است

خالقی: تکمیل بیمارستان ترومای اردبیل امسال غیر ممکن است
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره زمان تکمیل و افتتاح بیمارستان سوختگی اردبیل، بهره برداری این پروژه را تا پایان امسال غیرممکن دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، استان اردبیل با جمعيت نزدیک یک ميليون و نیم نفر، بيمارستان تخصصي سوانح و سوختگي ندارد؛ اگر کسی هم دچار سانحه شود لاجرم باید راهی استان‌های دیگر شود چرا که بخش سوختگی بیمارستان فاطمی اردبیل آن هم با امکانات محدود، پاسخگوی مصدومان سوختگی این استان نیست.
سال 1386 بود که عملیات اجرایی بیمارستان ترومای اردبیل در 14هزار و 500 مترمربع زیربنا و با ظرفیت 120 تختخواب آغاز شد اما این پروژه هم درگیر کمبود اعتبارات و ... شد و تاکنون هم خبری از وضعیت پیشرفت ساخت و زمانبندی افتتاح این پروژه نیست.
فرهاد پور فرضی رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل آذر ماه جاری گفت که ساختمان اولین بیمارستان سوانح و سوختگی 120 تختی اردبیل تا پایان سال 1395 به اتمام می‌رسد.
وی دلیل بخشی از تأخیر در اجرای ساختمان بیمارستان سوانح و سوختگی اردبیل را تغییر در طراحی آن عنوان کرده بود.
خودسوزی یک نانوا در اردبیل در روز شنبه 25 دی ماه و فوت وی در بیمارستان سوختگی تبریز، بار دیگر این پرسش جدی را برای مردم استان اردبیل ایجاد کرد که دلیل بلاتکلیفی ساخت بیمارستان سوختگی آن هم نزدیک یک دهه، چیست و چرا باید حادثه دیدگان ناشی از سوختگی به استان‌های همجوار اعزام شوند، موضوعی که چه بسابُعد مسافتعامل موثر بر بی نتیجه بودن درمان و نهایتاً فوت مصدومان می شود.
خبرنگارسبلان‌مابرای اطلاع از آخرین وضعیت ساخت بیمارستان سوانح و سوختگی استان اردبیل، سراغ مسئولان ذیربط رفت اما کسی پاسخگو نبود.
بشیر خالقی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به پرسشی در باره زمان افتتاح این بیمارستان، بهره برداری این پروژه را تا پایان امسال غیرممکن دانست.
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس، پیشرفت فیزیکی ساخت بیمارستان سوختگی اردبیل را تاکنون ،70 درصد اعلام کرد و افزود: با اخباری که از دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به بنده رسیده، اتمام این بیمارستان تا پایان سال 95 به لحاظ سردسیر بودن منطقه ممکن نیست.
وی علت طولانی شدن زمان ساخت این پروژه را که از سال 1386 آغاز شده را نامشخص خواند و گفت که بایستی منشاء این موضوع بررسی شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد