سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 62542
|
16:15 - 1395/10/27
نسخه چاپی

فرمانده پلیس راهور استان اردبیل:

طرح جامع ترافیک شهری خاک می خورد/شهرداری و پایانه حمل و نقل به وظیفه خود عمل کند

طرح جامع ترافیک شهری خاک می خورد/شهرداری و پایانه حمل و نقل به وظیفه خود عمل کند
فرمانده پلیس راهور استان اردبیل در نشست خبری با ارائه گزارش عملکرد راهور به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازی آذرسلام، سرهنگ رحیم آقا محمدی فرمانده پلیس راهور نیروی انتظامی استان اردبیل در نشست خبری با خبرنگاران که در ساختمان جدید این معاونت برگزار شد، اظهار داشت: تخطی از سرعت مطمئنه از کمترین میزان تصادفات بوده اما بیشترین تصادفات داخل شهری ناشی از عدم توجه کافی به جلو و نداشتن تمرکز لازم در حین رانندگی است.

فرمانده پلیس راهور استان اردبیل در باره آمار سن سانحه دیده های ناشی از تصادف شهری گفت: اکثرا افراد بالای 50سال و زیر 10 سال مصدوم می شوند که نیاز به مراقبت بیشتر همراهان و والدین دارد.

وی تصریح کرد: 60درصد فوتی های داخل شهری را عابرین پیاده رو تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه 52درصد تصادفات درون شهری در استان افزایش داشته و این در حالی است که در مقایسه با سایر استانها پایین بوده افزود: تصادفات داخل شهری در پارس آباد 700درصد و خلخال 400 درصد افزایش یافته است.

آقامحمدی با اشاره به اینکه سال گذشته 25 نفر و امسال 38 فوتی در داخل شهر های استان داشته ایم اظهار داشت: 30درصد متوفیان تصادفات داخل شهری زیر 20سال و 35 درصد متوفیان را بالای 50 سال تشکیل می دهد.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی استان اردبیل درباره عملکرد بخش خدمات این معاونت گفت: در 9 ماهه سال جاری 5085 دستگاه وسیله نقلیه به ترافیک استان افزوده شده، 3577 خودرو توسط مراکز تحویل خودروهای اسقاطی تحول گرفته شده، تعداد نقل و انتقالات و خرید و فروش های پلاک استان اردبیل در داخل و خارج از این استان 34391 مورد، پلاک گذاری ادوات کشاورزی به تعداد 275 مورد و 10785 گواهی نامه رانندگی صادر شده است.

رحیم آقا محمدی از اخذ و بایگانی شدن 117 گواهی نامه نمره منفی خبر داد و ادامه داد: تعداد 1873 خودرو خلافی بالای 1 میلیون تومان دارند که در صورت عدم واریز عوامل راهور به هنگام مشاهده توقیف خواهند کرد که باید هرچه سریعتر اقدام کنند.

سرهنگ آقا محمدی تاکید کرد: این معاونت با صنوف و مشاغلی که به هر نوع ترافیک ساز و ترافیک آفرین باشند با صدور پروانه کسب مخالفت کرده و ممانعت خواهد کرد.

این مسئول یادآور شد: تعداد 585 بازدید از صنوف و مشاغل جدید جهت ارزیابی صدور پروانه کسب به عمل آمده که از این تعداد 398 مورد تایید و 187 مورد نیز مخالفت شده است.

وی با اشاره به اهمیت و حساسیت راهور استان به موضوع ترافیک و معضلات بعدی آن تاکید کرد و گفت: به شدت با محیط و صنوفی که ترافیک افزا و ترافیک ساز باشند مخالفت و ممانعت خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش تعداد تصادفات داخل شهری در بارش برف اخیر اردبیل خاطر نشان ساخت: در روزهای عادی تعداد تصادفات داخل شهری 40فقره گزارش می شود اما در روزهای برفی اخیر روزانه به 160مورد افزایش یافته بود که متاسفانه رانندگان به دلیل جهل به مواد قانونی بیمه و راهنمایی و رانندگی از کنار کشیدن خودرو پس از تصادفات مقاومت کرده و ترافیک و راه بندان های چند ساعته ایجاد کرده بودند در حالی که چنانچه مقصر مشخص و تفاهم بین رانندگان برقرار شود می توانند خودرو را کنار کشیده و یا به بیمه مربوطه مراجعه کنند در این صورت جریمه نیز اعمال نمی شود.

اقا محمدی با ابراز گله مندی از بی توجهی مسئولین به ساخت مراکز مانیتورینگ هوشمند کنترل ترافیک شهری برای مرکز استان و شهرستانها، اردبیل را از استانهای عقب مانده این طرح برشمرد و از نارضایتی مردم و رانندگان نسبت به ترافیک سنگین میدان قدس خبر داد و گفت: شهرداری و شورای شهر نسبت به تسریع در عملیاتی شدن پل قدس اقدام کنند و حد اقل با ایجاد ستونهای بتنی این پل فضای بیشتری برای تردد خودروها گشایش شود.

آقا محمدی حد اقل تعداد دوربین های مانیتورینگ کنترل ترافیک اردبیل را 250 عدد برشمرد و گفت: شهرداری و پایانه حمل و نقل به این وظیفه خود عمل کنند.

در ادامه سرهنگ آقا محمدی از نبود گذرگاه های امن عابرین ولو یک مورد در استان گله کرد و گفت: نیاز به گذرگاه های مکانیزه برای عابرین در استان داریم.

رئیس پلیس راهور استان اردبیل در ادامه از روند نامناسب و نامطلوب و طولانی شدن طرح جامع ترافیک شهری اردبیل گله کرد و اظهار داشت: تمام طرح های کارشناسی شده و امکانات و برنامه های ترافیکی در این طرح گنجانده شده اما متاسفانه هنوز در چرخه بروکراسی قرار دارد.

وی از شهرداری و شورای شهر خواست به عملیاتی شدن این طرح اهتمام لازم را نشان دهند.

آقا محمدی در ادامه با تاکید بر سازمان دهی و ساماندهی تاکسی ها و اتوبوس ها گفت: خطوط انبوه بر و brt مصوب شده در طرح جامع ترافیک شهری قدم مناسبی بوده و راهور در این باره آمادگی خود را برای همکاری لازم اعلام می کند.

سرهنگ اقامحمدی رئیس پلیس راهور استان اردیبل با تاکید بر ساماندهی پارک بانان و با توجه به نزدیک شدن عید و تعطیلات پیش رو از تمهیدات ویژه خبر داد و گفت: تمهیدات ویژه ای برای استقرار عوامل راهور و خودروهای گشت برای کنترل و نظم بخشی به ترافیک ها اندیشیده شده است.

وی از مسئولین شهرستان سرعین، مشگین شهر و سایر شهرهای گردشگری برای احداث کمپین های مسافرین و همچنین لکه گیری و آسفالت ریزی قسمت های خاکی معابر و توجه به آن تاکید کرد.

این مقام انتظامی با تایید و بحق دانستن اصرار و حق مردم مبنی بر انتقال کامیون ها و ماشین های سنگین به نقطه ای خاص و تعیین شده دور از سکونت شهری اضافه کرد: این مطالبه بجا و بحق مردم از سوی مسئولین متولی متاسفانه روند مناسبی طی نکرده و معضل باقیست.

وی در پایان با اشاره به رتبه بندی ناجا در میزان رضایت مندی مسافرین نوروزی از برخورد عوامل راهور؛ پلیس راه استان اردبیل را از جمله استانهای امتیاز بالا معرفی کرد و گفت: امسال نیز تذکر لسانی و ارشاد لفظی از اولویت های عوامل راهور بوده اما با موارد ناامن سازی ترافیک و تخلفات حادثه ساز رانندگی قطعاً برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد