سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 62583
|
08:29 - 1395/10/29
نسخه چاپی

سهم جوان کوثری از اقتصاد مقاومتی

 سهم جوان کوثری از اقتصاد مقاومتی
جوان 28 ساله کوثری با مهیا ساختن زیرساخت های اقتصادی در حوزه پرورش ماهی های سردآبی و همچنین با دریافت وام از بسیج سازندگی برای 5 نفر اشتغالزایی کرده و از شغل خود راضی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، رضا اسد پور جوان 28 ساله کوثری است که با مهیا ساختن زیرساخت های اقتصادی در حوزه پرورش ماهی وبا دریافت وام از بسیج سازندگی فعالیت خود را در عرصه اقتصاد مقاومتی آغاز کرده و از شغل خود راضی است.

وی در این‌باره به خبرنگار کوثرخبر گفت: در چند سال گذشته کار خود را با 20 میلیون تومان سرمایه آغاز کردم و هم اکنون با اخذ 15 میلیون تومان وام اقتصاد مقاومتی نسبت به ارتقای سطح کیفی این شغل اقدام می کنم.

این کارآفرین کوثری بیان کرد: امروز با لطف خدا و کار و تلاش زمان فروش ماهی ها رسیده و تنها دغدغه بازاریابی و فروش دارم تا به سودآوری برسم و علاوه بر خود چند نفر دیگر را صاحب شغل کنم.

اسدپور افزود: این واحد سالانه یک الی 2 تن ماهی تولید می کند که ضمن استفاده اهالی می توان آنها را به شهرستانها و استانهای همجوار صادر کرد.

این تولید کننده ماهی های سردآبی گفت: کار تولیدی را به پیشنهاد خانواده که در این زمینه فعالیت می کنند؛ انتخاب کرده و از اینکه توانسته ام کاری برای خود و جامعه انجام دهم؛ راضی هستم.

وی به هم سن و سالان خود توصیه کرد که به‌جای دست روی دست گذاشتن و منتظرشدن برای پیدا کردن کار دولتی، خود اقدام کرده و کارآفرینی کنند تا اقتصاد خود و جامعه را احیا کنند.

این کارآفریم کوثری با اشاره به توسعه صید و آبزی پروری در این زمینه، ماهیان قزل آلا را راهکار مناسبی برای اجرای اقتصاد مقاومتی برشمرد و خاطرنشان کرد: این نوع پرورش علاوه بر افزایش میزان تولید و سهمی که بر تولید ملی ایجاد می کند می تواند عملی ترین راهکار در جهت پیاده سازی منویات رهبری در ایجاد اقتصاد مقاومتی و کمک به تولید ایرانی باشد.

اسدپور اظهار کرد: به همه جوانان این سرزمین توصیه می کنم که با همت بلند وارد میدان کار شوند و از مشکلات و سختی ها نهراسند، همچنین مسئولان نیز باید به جوانان اعتماد کنند و از آنها در مسیر سازندگی کشور و اشتغالزایی حمایت و پشتیبانی کنند.

به گزارش کوثرخبر، حدودا 20 مرکز پرورش ماهی در شهرستان کوثر فعالیت می کنند که به دلیل ظرفیت ها و پتانسیل های لازم در این منطقه شاهد افزایش مراکز پرورش ماهی هستیم که امروزه این اقدامات لازمه توسعه و پیشرفت اقتصاد هر منطقه می باشد.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد