سرویس: استانی
کد خبر: 62597
|
11:32 - 1395/10/29
نسخه چاپی

در نبود نظارت؛

جولان مربیان بدون کارت در باشگاه‌های بدنسازي پارس آباد!

	جولان مربیان بدون کارت در باشگاه‌های بدنسازي پارس آباد!
در حالي كه رشته بدنسازی و پرورش اندام مورد علاقه و اقبال بسیاری از جوانان شهرستان پارس آباد است، اما اين رشته پرطرفدار در سالهاي اخير به جولانگاه عده اي شده بدون اينكه كارت مربيگري اين رشته را داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازآران مغان، در حالي كه رشته بدنسازی و پرورش اندام مورد علاقه و اقبال بسیاری از جوانان شهرستان پارس آباد است، اما اين رشته پرطرفدار در سالهاي اخير به جولانگاه عده اي در باشگاه هاي بدنسازي شده بدون اينكه كارت مربيگري اين رشته را داشته باشند.

يكي از مربيان باشگاههاي پرورش اندام شهرستان پارس آباد در اين باره گفت: متاسفانه در نبود نظارت كافي، بیش از 50 درصد باشگاه هاي بدنسازی آقایان و بانوان در شهرستان پارس آباد بدون کارت مربیگری فعاليت كرده و یا از کارت مربیگری اشخاص دیگری استفاده میکنند كه اين امر جز آسیب رساندن به اين رشته ورزشي چيز ديگري عايد ورزشکاران منطقه نمي كند.

وي با بيان اينكه از مسوولین اداره ورزش وجوانان و همچنين از اماکن شهرستان، خواستار ورود و رسیدگی به اين رشته ورزشي در پارس آباد هستيم، افزود: مربی باید دارای کارت مربیگری بوده و در تمام ساعات فعالیت باشگاه در محل حضور داشته باشد و در صورت عدم حضور تخلف برای باشگاه محسوب می شود.

اين در حالي است كه که بایستی کلیه باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام در سطح شهرستان موارد زير را بايستي رعایت كرده و در صورت رعایت نکردن هر یک از موارد ذکر شده زیر، باشگاه موردنظر متخلف شناخته شده و بايستي برابر قانون با آن برخورد شود:

۱- باشگاه ها بایستی مجوز فعالیت خود را در محل باشگاه نصب کنند و در برابر دید عموم باشد و در صورتی که مهلت آن به اتمام رسیده است سریعا نسبت به تمدید مجوز اقدام نمایند؛ زیرا برابر قانون باشگاه ها اجازه ندارند حتی لحظه ای هم بدون مجوز فعالیت نمایند.

۲- تمامی اعضاء در باشگاه ها بایستی دارای کارت بیمه ورزش باشند و طبق قانون فعالیت ورزشکار بدون داشتن بیمه ورزشی در باشگاه اکیدا ممنوع بوده و تخلف محسوب می شود که عواقب آن به عهده مدیر باشگاه می باشد.

۳- هر باشگاه بایستی یک نفر مربی رشته پرورش اندام دارای کارت مربیگری از فدراسیون داشته باشد که این مربی بایستی در تمام ساعات فعالیت باشگاه در محل حضور داشته باشد و در صورت عدم حضور؛ تخلف برای باشگاه محسوب می شود.

۴- به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی مربی باشگاه با کارت مربیگری خود حق تجویز، پیشنهاد و یا ارائه برنامه های غذایی را ندارند و ورزشکاران بایستی به مشاور یا پزشک تغذیه مراجعه کنند، بدیهی است در صورتی که کوچکترین موردی در این زمینه توسط باشگاه صورت گیرد منجر به پلمپ باشگاه می شود.

۵- باشگاه ها حق فروش و یا تجویزو یا حتی پیشنهاد مصرف مکمل ها و داروهای غیرمجاز ورزش را ندارند و در صورت مشاهده و اثبات این موضوع؛ باشگاه متخلف در اسرع وقت پلمپ می شود.

۶- به دستور مسئول محترم اماکن شهرستان، باشگاه هایی که در زمینه بانوان نیز فعالیت دارند به هیچ عنوان حق نصب پوستر و یا عکس های ورزشکاران چه ایران و چه خارجی که به صورت عریان یا نیمه عریان می باشند را در محل باشگاه ندارند و در صورت مشاهده، شدیداً برخورد خواهد شد.

۷- به دستور مسئول محترم اماکن، کلیه موسیقی و آهنگ هایی که در محل باشگاه پخش می شود مجاز بوده، در صورت رعایت نکردن این موضوع، با باشگاه متخلف طبق قانون برخورد خواهد شد.

۸- مصرف مکمل های ورزش در داخل باشگاه ممنوع می باشد و در موقع بازرسی از باشگاه ها در صورت مشاهده هر نوع مکمل و یا دارویی برخورد خواهد شد لذا مدیران باشگاه ها در این مورد اعضاء را توجیه کنند؛ زیرا در صورت مشاهده، باشگاه موردنظر باید جوابگو باشد.

۹- به دستور مسئول محترم اماکن در باشگاه های بدنسازی نصب دوربین مداربسته ممنوع بوده و باشگاه با منزل یا واحد صنفی هم جوار ارتباط نداشته باشد.

۱۰- عدم مزاحمت برای همسایگان چه از نظر آلودگی صوتی و چه از نظر سد معبر.

۱۱- فعالیت باشگاه ها باید طبق ساعت اعلام شده و مشخص صورت گیرد و در رشته ای که مجوز دارند فعالیت نمایند.

۱۲- در صورتی که مدیر یک باشگاه در کار باشگاه های دیگر دخالت کند به طوری که منجر به تخریب شخصیت و یا بدنامی باشگاه مذکور شود به شدت با مدیر متخلف برخورد خواهد شد.

عدم رعایت هر یک از موارد بالا (به جز ۳ مورد که منجر به پلمپ سریع باشگاه می شود) باعث ثبت در پرونده انضباطی باشگاه می شود که در موقع تمدید مجوز در نظر گرفته خواهد شد، ضمن این که باشگاه ها بایستی در طول سال فعالیت قابل توجهی از خود در زمینه توسعه و پیشرفت ورزش شهر یا شهرستان از قبیل: شرکت فعال در مسابقات شهرستانی یا استانی و غیره، پاسخگویی برنامه ها، به کارگیری و رعایت مواردی که در بخشنامه های اداره کل ارسال می شود و همچنین شرکت در جلسه هیأت خود انجام دهند که از این موارد است.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد