سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 62721
|
00:54 - 1395/11/03
نسخه چاپی

سهم کوچک شهر گیوی از هرکول برجام!

تنها کارخانه داروهای گیاهی استان اردبیل در آستانه تعطیلی است

تنها کارخانه داروهای گیاهی استان اردبیل در آستانه تعطیلی است
این روزها که رفته رفته فضای انتخاباتی در کشور حکم فرماست و دولت یازدهم باید گزارش عملکرد نسبت به اقدامات انجام شده خود را ارائه دهد، آمارهای نگران کننده ای در شهرستان کوثر به گوش می رسد که دولتی ها باید برای انتخابات هم که شده این نگرانی ها را مرتفع سازند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، کمتر از 2 ماه مانده به پایان سال مزین به نام «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» و ابن در حالی است که معدود زمان ممکن و حداقل عملکرد ها نسبت به عملی ساختن این سیاست ملی صورت گرفته است.

این روزها که رفته رفته فضای انتخاباتی در کشور حکم فرماست و دولت یازدهم باید گزارش عملکرد نسبت به اقدامات انجام شده خود را ارائه دهد، آمارهای نگران کننده ای در شهرستان کوثر به گوش می رسد که دولتی ها باید برای انتخابات هم که شده این نگرانی ها را مرتفع سازند.

خبر رکود، عدم حمایت و بازاریابی و همچنین ناتوانی در فروش محصولات تنها کارخانه داروهای گیاهی استان اردبیل در شهرستان کوثر از جمله نگرانی هایی را در پی دارد که شاید اگر مسئولین امر نسبت به احیای دوباره آن تلاش نکنند این صنعت دانش بنیان در استان اردبیل به تعطیلی محض کشیده خواهد شد.

 

ریزش نیروی کار بومی در کارگاه ها و ...، نیمه کاره بودن پروژه های حیاتی شهرستان کوثر در چندین سال اخیر، بیکاری فارغ التحصیلان، مهاجرت روز به روز اهالی کوثر به شهرستانها و استان های همجوار، اعتیاد و طلاق و سیاست زدگی کوچکترین شهر استان اردبیل(کوثر) از دیگر معضل لاینحل سالهای اخیر در جنوب استان اردبیل می باشد که نیازمند توجه جدی مسئولین در راستای توسعه و پیشرفت با توجه به نیروی کارآمد انسانی است.

کوچک شدن سفره اقتصادی مردم در پی خروج سانتریفیوژها و پلمپ قلب آب سنگین اراک، خروج منابع طبیعی و مالی از گیوی(گرانسنگ های تراورتن و ...)، عدم آغاز پایاب سد گیوی که یکی از مهمترین پروژه های عمرانی این شهر است در حالی افکار عمومی را مشغول خود کرده و در خروجی رسانه ها قرار می گیرد که مسئولان دولتی همچنان از گشایش اقتصادی، رفع تحریم ها با برجام و امید بخشی به مردم سخن می گویند.

سلب اعتماد ملی و امید زدایی از مردم خصمانه ترین حرکت از سوی هر شخص یا جناحی است ولی آیا موضوع مهم وضعیت اقتصادی و معیشت مردمی که روز به روز رشد منفی داشته و این مهم مشهود قابل لمس است نباید اطلاع رسانی شود؟

شاید دولت همچنان به تیترهایی همچون «صبح بدون تحریم»، «یک روز خوب برای دنیا»، «سپیده دمید» و «خلاص شدیم» امیدوار است شاید همچنان در انتظار شادی و ابراز احساسات افراد در خیابانها می باشد؛ اما در کمال تعجب باید گفت که این اتفاق رخ نداده و اعلام تحریم‌ های دوباره از سوی اروپا و آمریکا، شوکی دیگر در جامعه و بین افراد ایجاد کرده است.

دولتبیش از 3 سال بود که کشور را در انتظار حل شدن موضوع هسته ای، رفع تحریم ها، حل شدن مشکل اقتصادی و معیشت مردم، تعیین و تکلیف مفسدان اقتصادی و... نگه داشته بود تا با اجرای برجام و تعهدات غرب نسبت به این شعارها جامه عمل بپوشاند ولی متاسفاته با بدعهدی آنها روبرو شد و این همان "نه" به آمریکا و همپیمانانش است که پیشتر هم از سوی رهبر انقلاب عنوان شده بود.

 

به گزارش کوثرخبر، به هرحال انتظار می رود بنا به گفته دولتی ها مبنی بر اینکه "برجام موجب رفع تحریمها و گشایش اقتصادی در کشور شد!"؛ کوچکترین شهرستان استان اردبیل (کوثر) نیز از این عملکرد موفقیت آمیز! دولت، از سهمی کوچک در جهت مرتفع ساختن خواسته های مردمی که مهمترین آنها آغاز عملیات اجرایی پایاب سد گیوی است، بهره مند شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد