سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 62768
|
01:28 - 1395/11/04
نسخه چاپی

حادثه پلاسکو، یک محک و تلنگری تمام عیار برای مسئولین؛

3 خوردروی آتش نشانی در برابر بحران احتمالی 101 روستای کوثر!

 3 خوردروی آتش نشانی در برابر بحران احتمالی 101 روستای کوثر!
حادثه غم بار پلاسکو و شهادت چند تن از آتش نشانان فداکار کشورمان تلنگری است برای مردم و مسئولین دستگاه های اجرایی، بخصوص مدیریت بحران شهرستان کوثر تا حداکثر تلاش خود را برای تجهیز پای لنگ ناوگان مدیریت بحران شهری انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازکوثرخبر، با تفکر در حادثه پلاسکو که بر اساس اعلام شهرداری تهران این ساختمان 17 طبقه ایمن نبوده و موجب حداکثریت بروز حادثه در قلب پایتخت شده است می توان آن را درس عبرتی برای همه مردم بخصوص مسئولان مدیریت بحران کشور عنوان کرد؛ هرچند شهدای آتشنشان فدای این بی ایمنی ها و ندانم کاری های برخی ها شدند ولی حداقل با رعایت بیش از پیش ساخت و سازهای ایمن و همچنین تجهیز ناوگان مدیریت بحران شهری می توان در جلوگیری از دست دادن فداکاران بیشتر، اقدامی انسان دوستانه ای انجام داد.

اما این حادثه پیشتر تلنگری است برای مردم و مسئولین دستگاه های اجرایی، بخصوص مدیریت بحران کشور که بتبع شهرستان کوثر هم از این حیث مبرا نبوده و لازم است مسئولین این شهرستان حداکثر تلاش خود را برای تجهیز ناوگان مدیریت بحران شهری انجام دهند.

شهرستان کوثر دارای وسعت تقریبی ۱۲۴۵ کیلومتر مربع و 25 هزار نفر جمعیت دارد و بتبع بایستی تجهیزات مدیریت بحران شهرستان در مواقع بحرانی من جمله آتش سوزی و ... متناسب با شهرستان باشد و بتواند در اسرع وقت آتش سوزی را در هر نقطه از شهرستان مهار کند.

اما کوثر تنها 3 خودروی آتش نشانی در سطح شهرستان دارد که 2 عدد آن هم از مینی خودروهای آتش نشانی می باشد که تنها درصد کمی از آتش سوزی های منطقه را می توانند مهار کنند.

شهرداری گیوی 2 عدد و بخشداری فیروز آباد یک عدد خودروهای آتش نشانی شهرستان را در اختیار دارند که خط فاصل این خودروها با همدیگر و دورترین روستای شهرستان بیش از 30 الی 60 کیلومتر است.

آتش سوزی 2 سال پیش سرد خانه گیوی که بسیاری از محصولات کشاورزان و باغداران کوثری در آن سوخت، از جمله آزمایش بارزی بود برای مسئولان کوثری که حداکثر تلاش خود را برای تجهیز ناوگان مدیریت بحران در شهرستان انجام دهند اما این درحالی است که آتش نشانان کوثری همچنان از امکانات و تجهیزان کامل آتشنشانی بی بهره اند، بطوری که سردخانه گیوی توسط چندین اکیپ مرکز استان و جنوب استان مهار شد که جای تامل دارد.

به هر حال شهرداری می تواند به راحتی در مناطق 1 و 2 شهری در بروز هرگونه آتش سوزی خدمات رسانی کند اما چون شهرستان با کمبود تجهیزات از جمله شیرهای آتش نشانی و همچنین خودروهای آتش نشانی مواجه است، ضرورت دارد مسئولین در راستای خدمات رسانی به مردم در تجهیز ناوگان شهری و مدیریت بحران تسریع کنند.

تجهیز ناوگان شهری در حوزه مدیریت بحران الزامی است؛ چرا که شهرداری گیوی به تنهایی توانایی رفع بحران های به وجود آمده در سطح 101 روستای شهرستان کوثر را نخواهد داشت.

شیرهای آتش نشانی که می بایست حداقل در محور های مواصلاتی چند روستا تعبیه شود تنها در 3 منطقه شهرستان کوثر استقرار یافته است که قابل تامل است.

همانطور که عنوان شد آتش سوزیِ تنها سردخانه شهر گیوی در 2 سال اخیر مصداق عینی کمبود تجهیزات مدیریت بحران در سطح شهرستان است که باعث شد برای مهار آتش سوزی نفرات و خودروهای آتش نشانی از خلخال و هشجین و هیر و اردبیل به گیوی فرا خوانده شوند.

نبود جرثقیل در جاده ترانزیتی و مرگبار سرچم نیز از جمله دیگر کم و کاستی های مدیریت بحران در حوزه استحفاظی شهرستان کوثر است.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد