سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 62790
|
12:14 - 1395/11/04
نسخه چاپی

شهر مرزی اصلاندوز مغان همچنان در انتظار اینترنت 3G!

شهر مرزی اصلاندوز مغان همچنان در انتظار اینترنت 3G!
طبق وعده مسئولان مخابرات شهرستان قرار بود اینترنت نسل سوم همراه 3G تا آذرماه امسال در شهر اصلاندوز راه اندازی شود اما کماکان این وعده عملی نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابه نقل ازارس تبار،امروزه اینترنت به جزء جدانشدنی زندگی انسانها تبدیل شده است چراکه زندگی روزمره و کار بسیاری از افراد جامعه به اینترنت گره خورده است و جزو لاینفک زندگی کنونی شده است.

اینترنت دارای کاربردهای زیادی است که کاربران بدون صرف هزینه و اتلاف وقت به دنیایی از اطلاعات دسترسی پیدا می‌کنند.

جدای از آنكه برخی از افراد اينترنت را تنها ابزاری برای سرگرمی خود می پندارند اما اكثر مردم جامعه از اين ابزار برای رفع پاره ای از مشكلات و كارهای مهم خود بهره می گیرند.

هر قشری از جامعه به نوعی در به روز نمودن خود از رويدادهای دنيا و يا كسب تجارب و دانش جديد در رشته های خاص خود بدون ترديد به اينترنت نيازمند خواهند بود بنابراین اگر جامعه بخواهد از فضای مجازی درست استفاده کند نیاز است که زیر ساخت های لازم در حوزه اينترنت، تقویت شده و در اين راستا سرعت آن را بهبود بخشند.

هر روز نسل های جدیدی از اینترنت های پرسرعت در اختیار کاربرانی در نقاطی از کشور خودمان قرار می گیرد؛ اما هنوز سهم شهر مرزی اصلاندوز مغان از این فناوری ها، اینترنت پرسرعت با حرکت لاک پشتی است که بسیاری از روستاها نیز از آن محروم هستند.

این روزها که اغلب شهرستان های استان اردبیل، ازنسل های اینترنت 3G برخوردار شده اند اما شهر اصلاندوز کماکان اندر خم یک کوچه است! و کاربران آن کماکان از قدیمی ترین نسل اینترنت همراه 2G استفاده می کنند.

ماههاست که زمزمه ورود اینترنت نسل سوم همراه 3G به اصلاندوز از سوی مسئولین شرکت مخابرات پارس آباد و حتی وعده هایی مبنی بر افتتاح در زمان خاص به گوش می رسد؛ اما روزها از پی هم می گذرند و هنوز خبری از ورود این نسل از اینترنت به شهر و عملی شدن این وعده ها نیست، به اصطلاح آش همان آش است و کاسه همان کاسه!

با این حال مردمان خوب و متواضع منطقه اصلاندوز تاکنون با صبر و متانت، رنج و زحمات و محرومیت های ناشی از عدم بهره مندی اینترنت پرسرعت همراه را به جان خریده اند، اما اینکه در عصر انفجار اطلاعات و پیشرفت تکنولوژی همواره خواهان بهره مندی از حداقل امکاناتی هستند که شاید کشورهای توسعه نیافته و دست چندم جهان سالهاست آن را کنار گذاشته اند و گوش شنوایی برای شنیدن این خواسته حداقلی وجود ندارد، واقعا جای بسی تامل است.

امیدواریم مسئولان وعده هایی که می دهند صرفا در حد حرف نماند بلکه بدنبال عمل و تحقق وعده های خود باشند.

شهر اصلاندوز در 200  کیلومتری شمال غربی استان اردبیل واقع شده و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان است.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد