سرویس: سبلان ما
کد خبر: 62796
|
13:19 - 1395/11/04
نسخه چاپی

دستورات نانوشته پشت تعطیلی کارخانه سیمان اردبیل!

دستورات نانوشته پشت تعطیلی کارخانه سیمان اردبیل!
در حالی که مدیر عامل کارخانه سیمان اردبیل از پایان توقف سالانه تولید این کارخانه تا 2 سه ماه آینده خبر می دهد اما نظر دیگری از قوانین نانوشته ای می گوید که این توقف سالانه تولید را نزدیک 2 برابر طولانی‌تر خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، چندی است که چرخ تولید در کارخانه سیمان اردبیل که جزو معدود کارخانه‌های استان اردبیل است، دیگر نمی چرخد، موردی که واکنش های متفاوتی را در استان و بویژه در فضای مجازی برانگیخت و تا جایی پیش رفت که مدیر عامل در گفتگو با خبرگزاری دولتی این تعطیلی را روال عادی و سالانه این کارخانه برای تعمیر کوره و کنترل موجودی اعلام کرد و در اظهاراتی گفت: در نهایت تا 2 سه ماه آینده تولید خود را از سر می گیرد.

به گفته روحی نه کارخانه تعطیل شده و نه حتی یک نفر از کارگران کارخانه سیمان اخراج و یا تعدیل شده اند و جای هیچگونه نگرانی نسبت به تعطیلی و یا افت تولید کارخانه وجود ندارد، این اظهارات مدیر عامل کارخانه سیمان اردبیل در حالی است که نظر دیگری از قوانین نانوشته پشت این توقف سخن می گوید .

رضا کریمی نماینده مردم اردبیل در گفتگو با خبرنگار سبلان ما می گوید: گرچه طبق بررسی‌ها و اظهارات مسئولین، تعطیلی الان کارخانه سیمان اردبیل طبق برنامه سالانه و برای تعمیر کورهها در بازه زمانی 60 روزه است، اما به نظر می رسد این توقف تولید، امسال طولانی تر باشد.

به گفته وی انجمن صنفی سیمان کشوری طی مصوبه ای تعدیل 30 درصدی تولید را ابلاع کرده، بر این اساس کارخانه سیمان اردبیل هم موظف است 70 درصد تولید قبلی را تولید کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین اعتقاد دارد گرچه دلیلِ تعدیل 30 درصدی میزان تولید سیمان کشور، تنظیم بازار متناسب با عرضه و تقاضا بیان می شود اما  این نگرانی وجود دارد که این تعدیل منجر به افزایش قیمت هم بشود، نظری که البته مسئولین کارخانه سیمان آن را رد کردند.

 به گفته این نماینده مجلس، سیاست کشوری تعدیل تولید سیمان، توقف سالانه تولید کارخانه سیمان اردبیل را طولانی تر خواهد کرد که طبق بررسی‌ها با این سیاست شاید تعطیلی کارخانه سیمان اردبیل از 60 روز به 100تا 110 روز توقف تولید به بهانه تعمیرات یا هر بهانه دیگر منجر شود.

کریمی ادامه داد: طبق ادعاها، توقف سالانه تولید در کارخانه سیمان اردبیل مشکلی برای کارگران و افراد متخصص مشغول در این کارخانه ایجاد نمی کند و با روند قبلی حقوق آنها پرداخت می شود.

این نماینده مجلس می گوید: اعتقاد من این است که اگر بخشی از تعدیل تولید سیمان کشور هم برای تنظیم بازار باشد احتمالا بخشی نیز مربوط به دستورات نانوشته است.

پیش تر در نامه‌ای که تکذیب هم شد و از طرف مدیر عامل کارخانه سیمان اردبیل به استاندار بود رکود ساخت و ساز و کاهش بودجه‌های عمرانی عاملی بود که باعث شده تا کارخانجات سیمان با کمبود تقاضا در بازار مواجه و به تدریج به مرز تعطیلی برسد.

بیش از این نیز کارخانجات سیمان تهران، سیمان ارومیه، سیمان مازندران، سیمان شرق و سیمان پیوند گلستان به‌دلیل هزینه های بالای تولید کوره‌های خود را خاموش کرده بودند.

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد